Toch volledige aanmeldsnaam bij internet delen?

Pagina: 1
Acties:

• BBKiller4Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2024
Bij mij is het als volgt ik heb 2 pc's. (p120mhz en p3 450mhz) .
Ik heb op de 120 win2k server staan en op de ander win2k pro.
Ik heb in de server 2 netwerkkaartjes, eentje waar @home op binnenkomt en 1 die het internet "doorspeeld" naar de andere pc. Dit werkt na wat rare kuren goed maar als ik kijk bij ipconfig dan zie ik dat hij mij(->de 450) heeft aangemeld bij @home aangezien ik mijn dns achtervoegsel heb gekregen.
Als ik dus de server reboot en de ander aan laat staan, dan meldt hij zich niet opnieuw aan en heeft dus ook geen verbinding.
Dan als ik zelfs mijn aanmeldsnaam wijzig dus zo dat @home het niet zou pikken dan krijg ik zelfs weer het achtervoegsel als ik ipconfig /renew doe...
Ook zie ik dat mijn firewall ( zonealarm) niet de data traceert die naar de andere pc gaat maar wel hem blokt als ik hem op high sec. zet tenminstede comm. tussen beide maar het lijkt alsof die achter zonelalarm langs zijn data soms haalt...Kan dit???

Zou iemand mij wat meer info geven over hoe dat nou precies werkt met internet sharen bij windows. En dan het liefst zonder termen ben nog een nieuwsgierige nieuwbie!!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Je maakt er wel een onnodig wazig verhaal was, iets beter nadenken voor je post zou wel helpen.

Blijkbaar haal je dingen door elkaar. Wat bedoel je met het "wijzigen van de aanmeldnaam"? Je login-naam heeft namelijk helemaal niks met internet-sharing te maken en dus maakt het ook niet uit welke naam je gebruikt.

De computernaam van de P3-450 doet er ook niet toe. @Home "ziet" namelijk alleen de server aan het internet hangen en het maakt niet uit wat er achter die server hangt. Het enige wat belangrijk is, is de computernaam van de server, die de CPxxxxx-A naam moet zijn die @Home heeft uitgedeeld, omdat je met een andere naam geen IP-adres krijgt van @Home.

• BBKiller4Life
Op maandag 20 mei 2002 02:45 schreef /downtime/ het volgende:
De computernaam van de P3-450 doet er ook niet toe. @Home "ziet" namelijk alleen de server aan het internet hangen en het maakt niet uit wat er achter die server hangt. Het enige wat belangrijk is, is de computernaam van de server, die de CPxxxxx-A naam moet zijn die @Home heeft uitgedeeld, omdat je met een andere naam geen IP-adres krijgt van @Home.
Ja dat weet ik maar ik vind het raar dat ik bij ipconfig toch het achter voegsel van @home krijg (namelijk roemd.l.nl.home.com). Geeft de server mij die of zo?
En met aanmeldnaam bedoelde ik mijn anmeldsnaam dus cp....-a of b..
En wazig ben ik dat komt door de groente die ik rook

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

De naam van de client maakt helemaal niks uit, alleen de naam van de server telt.
Wat jij in IPCONFIG ziet, is de DNS-suffix, die gewoon door jouw server doorgegeven wordt aan de clients. Jouw server speelt dus gewoon voor doorgeef-luikje.

• BBKiller4Life
Op maandag 20 mei 2002 02:58 schreef /downtime/ het volgende:
Jouw server speelt dus gewoon voor doorgeef-luikje.
Thanks...dus het is ook aan te raden om nog steeds een firewall op die 2 de pc te laten runnen?

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Daarover verschillen de meningen een beetje. Internet sharing zorgt er al voor dat jouw client een beetje afgeschermd is, maar geeft nog niet de volledige bescherming die een goeie Personal Firewall wel geeft. Het hangt er dus een beetje vanaf hoeveel veiligheid je wilt.

Op de server zou ik zeker een firewall installeren, aangezien dat ding open en bloot aan het internet hangt, en dus een doelwit voor hackers is.

• BBKiller4Life
Ja, ik had al op de ene zonealrm en de andere personal firewaal van norton ( wel relaxed ).
Nou heb ik wat raars het blijkt dat als ik mijn aanmeldsnaam wijzig en ze zijn beide opnieuw opgestart geweest , dan doet het nternet het niet meer...Wel het netwerk enzo.
Als ik dan weer mijn cp naam op de "client"invult dan doet internet delen het daarna wel weer.... Nou ja????
Hier krijg ik af en toe wat van maar ja. Hij doet het weer en nu zie ik ook beide pc's in netwerkomg.
Laters en bedankt
Pagina: 1