multisync is gebanned dat was hard nodig :D
Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart
alleen ik weet nog niet echt of ie werkt volgens mij heb ik speciale video kaart geheugen enz bodigOp maandag 20 mei 2002 02:14 schreef BeaM-R het volgende:
waarom vind ik dat nou nooit
* ReseTTim waarschijnlijk hoef je niet eens een blokkie te frezen..
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
maak eens een pic van de hele kast?
wil ik ook weten waar we et over hebben
WoeiOp maandag 20 mei 2002 02:13 schreef firoz het volgende:
ik vond net op straat mobo+kast+processor
[afbeelding]
iemand nog leuke ideen wat ik ermee kan doen ?>
Da's een DEC Alpha. Hier ermee als jij'm niet gaat gebruiken!!!
Maareh, hoort deze topic niet meer in PMG
* dion_b gaat z'n voet onder een modje planten
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
wat is dat voor een proc ???Op maandag 20 mei 2002 02:13 schreef firoz het volgende:
ik vond net op straat mobo+kast+processor
[afbeelding]
iemand nog leuke ideen wat ik ermee kan doen ?>
die komen morgen die foto die hier staat is niet van mijn processor maar hij is wel hetzelfde. (ik durf niet meer te posten straks gebeurd het nog 3 keerOp maandag 20 mei 2002 02:18 schreef ThaHandy het volgende:
omg hoe bedoel je 3 dubble post
maak eens een pic van de hele kast?
wil ik ook weten waar we et over hebben
een alpha of zo hij schijnt goed te zijnOp maandag 20 mei 2002 02:19 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
wat is dat voor een proc ???
blijkbaar dusOp maandag 20 mei 2002 02:20 schreef dion_b in SM het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/499929
Iemand heeft een Alpha gevonden en weet niet wat 'ie ermee moet...
)
The Alpha processors basically fit into two families, the original 21064/21164
family and the low-end 21066/21068 family. The 21064 family has an uncommitted
128-bit data path to memory and cache. DEC has implemented quite a range of
system designs using this family, with both PCI and Turbo-Channel expansion,
and also multi-processor server systems. As CPU performance has moved along,
DEC has enhanced the original design with higher clock speeds, on-board L2
cache and 4 vs. 2-issue superscalar processor core.
The 21066 family is a lower end version intended mostly for use in personal
workstations. In contrast to the 21064 it has only a 64-bit path to external
memory and cache, with a built-in PCI bus interface. As a result of the
narrower data path, performance is about 2/3 that of the 21064 at the same
clock speed. DEC also hasn't done as much to enhance the speed or processor
core and newer DEC systems are based on the 21064/21164 family with with PCI
bus support chips, rather than the 21066.
Nog een site gevonden:
http://www.alphadata.co.uk/dsheet/ad66.html
Ding draait op 233MHz, is in 32b emulatie vergelijkbaar met iets langzamere PII, maar met een 64b OS (Tru64 of natuurlijk de grote pinguin) erop en progs er specifiek voor gecompileerd mag je het dubbele rekenen in vergelijking met een PII op die snelheid.
Oslik blyat! Oslik!
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Verwijderd
omdat ze waarschijnlijk windows niet aan de praat kregenOp maandag 20 mei 2002 20:36 schreef FastBunny het volgende:
wie zet zo'n ding nou op straat
mag ik een plaatje van het hele ding ?
Als je er nou niks mee doet wil ik m wel
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Ik heb hier nog antieker spul liggen hoor... XT-processortje van 3 MHz
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
W0000t! Hubba hubba hubba!Op maandag 20 mei 2002 21:35 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Mooi
Ik heb hier nog antieker spul liggen hoor... XT-processortje van 3 MHz
Gimme gimme!!!
Nee (wat denk je zelf)Op maandag 20 mei 2002 21:35 schreef bobo1on1 het volgende:
Zou daar een windows voor bestaan?
Ja hoor, NT4 is er voor Alpha en van Windows 2000 is er (dacht ik) alleen een bèta-versie van.Op maandag 20 mei 2002 21:35 schreef bobo1on1 het volgende:
Zou daar een windows voor bestaan?
Ja, dus. NT voor Alpha procs.Op maandag 20 mei 2002 21:37 schreef LeonM het volgende:
[Zou daar nog een windows voor bestaan ?]
Nee (wat denk je zelf)
-
Was te zwaar als sleutelhanger
die van mij is nieuwerOp maandag 20 mei 2002 21:45 schreef hetnet het volgende:
Das ook toevalig, heb de zelfde op buro voor me liggen.
Was te zwaar als sleutelhanger
[afbeelding]
Daarna de fat-assed penguin d'erop en hoppa!
Specs ...ik doe er niets meer aan.
ik denk dat hij gewoon dood is want gisteren werkte hij niet .... maar ik ga hem een andere keer nog verder uitproberenOp maandag 20 mei 2002 21:48 schreef DeBolle het volgende:
Op het plaatje heb je er toch mem inzitten? Terzake, er past een normale PCI video in, en EDO Ram doet het goed in een Alpha.
Daarna de fat-assed penguin d'erop en hoppa!
Geheugen is er alOp maandag 20 mei 2002 21:44 schreef firoz het volgende:
maar volgens mij moet er speciaal geugen en speciale video kaart op en die heb ik nietmaar ik vond het wel grappig om mee te nemen
pics komen nog ik had ze gisteren al laten maken maar die waren te brak.
Is gewoon 72pins ecc geheugen, dat zat in die van mij.
Wel vet dat je zoiets vind op straat...
is met 2 schroeven in het midden van koolblok zitten 2 gaatjes en dan kan je hem vast schroevenOp maandag 20 mei 2002 21:50 schreef jhead22 het volgende:
Wat voor n koelblok moet daarop ? Gaat lastig met die puntjes
Wel vet dat je zoiets vind op straat...
Verwijderd
alleen een hitte-probleem... dus wel goed koelen die chip, anders is íe zwart... Misschien dat hij daarom weggegooid is
[edit invisible-for-mods-modus]
Ik heb een multia over... en mail staat in profile
[/edit invisible-for-mods-modus]
Wij willen veeeeeel plaatsjes zien van deze wat oudere babe
Misschien is er een linux die erop kan, dan heb je een mooi stukkie hardware dat het nog doet ook
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
prutsen? met dat ding kan je een leuke servertje (web/domain/mail) opzetten!Op dinsdag 21 mei 2002 23:02 schreef eppie het volgende:
Nou met zo'n oud spul wil ook wel prutsen, vind ie zomaar een alpha op straat![]()
Wij willen veeeeeel plaatsjes zien van deze wat oudere babe
Het is een DEC alpha multia model VX40B-F2. een 266Mhz processor met 24Mb ECC EDO ram. Die van mij is bouwjaar jan 1995.
Er zit on board een 1Mb video kaart, een digital ethernet adapter 10Mbit(utp, bnc, aui), Windows Sound System compatiebele geluidskaart, 2x PCMCIA-type II, 1x LPT, 2xrs232(com), ps2 muis en toetsenbord, IDE (geen dma), NCR/Symbios SCSI-II en een 1 PCI slot op.
TIP1: als hij helemaal niks meer doet, wat waarschijnlijk zo is, dan moet je het batterijtje van de cmos vervangen (dat zwarte blok). Hij zal spontaan tot leven komen.
TIP2: De schijf die er in zit is een 2.5" scsi-II schijf van 300Mb, ik heb er met een 2.5->3.5" adapter een 4Gb ide schijf in gezet maar de ide controller is verschrikkelijk traag, je kan er beter een 50 pins scsi schijf in zetten.
TIP3: Slackware voor de alpha is zwaar instabiel. Mischien is Windows NT wel de beste optie om mee te spelen.
TIP4: Hou de kast dicht, de ventilator is wat ondergedimensioneerd en heeft een dicht systeem nodig om goed te kunnen functioneren.
TIP5: de voeding kan net een harddisk en een diskdriveje trekken. Als je er een cdromdrive aan wil hangen doe dit dan met een extra voeding er aan.
TIP6: FreeBSD schijnt het beter te doen, maar daar moet je echt een scsi schijf voor hebben want ide ondersteund hij niet
TIP7: er zitten 2 pcmcia type II-sockets in, ik heb er nog aan zitten denken om er een 802.11b wireless routertje van te maken
TIP8: Er is nog een nieuwe bios versie ergens te krijgen, het is aan te raden om deze te installeren.
Moet ik nog plaatjes schieten?
Als je nog meer vragen heb hoor ik het wel.
Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz
Verwijderd
Volgens mij is die gewoon gestolen
geinig tog zet em is als mp3bak ofzo...
Je zou een op gemeente inlever-plaats moeten kijken, wat daar ingeleverdt word. Van de week nog een P2 350 met 64Mb weg gehaald voor niks. Weer een buurjongen blij mee gemaakt.Op woensdag 22 mei 2002 13:15 schreef djgero het volgende:
een pc vindenik word gek
Volgens mij is die gewoon gestolenLOLZ.....
geinig tog zet em is als mp3bak ofzo...
Damn.........Op woensdag 22 mei 2002 14:21 schreef hetnet het volgende:
[..]
Je zou een op gemeente inlever-plaats moeten kijken, wat daar ingeleverdt word. Van de week nog een P2 350 met 64Mb weg gehaald voor niks. Weer een buurjongen blij mee gemaakt.
Ga ook maar is bij onze "gemeente" dump kijken had ik nou nooit verwacht zulk soort dingen mensen ZUCHT
Verwijderd
Zelfs als ie dood is verdient zo'n ding nog een plaatje in een etalage
P.S: Welke plaats woon je? Wil wel weten waar ze dit soort antiek op straat gooien
JAJAJA plaatjes!!!!Op woensdag 22 mei 2002 12:38 schreef bugs het volgende:
Heeeeeee, die heb ik ook!
Het is een DEC alpha multia model VX40B-F2. een 266Mhz processor met 24Mb ECC EDO ram. Die van mij is bouwjaar jan 1995.
Er zit on board een 1Mb video kaart, een digital ethernet adapter 10Mbit(utp, bnc, aui), Windows Sound System compatiebele geluidskaart, 2x PCMCIA-type II, 1x LPT, 2xrs232(com), ps2 muis en toetsenbord, IDE (geen dma), NCR/Symbios SCSI-II en een 1 PCI slot op.
TIP1: als hij helemaal niks meer doet, wat waarschijnlijk zo is, dan moet je het batterijtje van de cmos vervangen (dat zwarte blok). Hij zal spontaan tot leven komen.
TIP2: De schijf die er in zit is een 2.5" scsi-II schijf van 300Mb, ik heb er met een 2.5->3.5" adapter een 4Gb ide schijf in gezet maar de ide controller is verschrikkelijk traag, je kan er beter een 50 pins scsi schijf in zetten.
TIP3: Slackware voor de alpha is zwaar instabiel. Mischien is Windows NT wel de beste optie om mee te spelen.
TIP4: Hou de kast dicht, de ventilator is wat ondergedimensioneerd en heeft een dicht systeem nodig om goed te kunnen functioneren.
TIP5: de voeding kan net een harddisk en een diskdriveje trekken. Als je er een cdromdrive aan wil hangen doe dit dan met een extra voeding er aan.
TIP6: FreeBSD schijnt het beter te doen, maar daar moet je echt een scsi schijf voor hebben want ide ondersteund hij niet
TIP7: er zitten 2 pcmcia type II-sockets in, ik heb er nog aan zitten denken om er een 802.11b wireless routertje van te maken
TIP8: Er is nog een nieuwe bios versie ergens te krijgen, het is aan te raden om deze te installeren.
Moet ik nog plaatjes schieten?
Als je nog meer vragen heb hoor ik het wel.
Wel eens van http://images.google.com gehoord? Gewoon "multia digital" intypen... Hee, dat is vaag, een of andere japanner heeft ook al een multia langs de kant van de weg gevonden:Op woensdag 22 mei 2002 19:05 schreef eppie het volgende:
[..]
JAJAJA plaatjes!!!!
http://moon.hanya-n.org/comp/alpha/multia/
Er staat ook nog een installatiehandleiding voor Tru64 in het japans bij, altijd handig..
Tssk... mensen die niet netjes kunnen quoten krijgen geen plaatjesOp woensdag 22 mei 2002 19:05 schreef eppie het volgende:
[..]
JAJAJA plaatjes!!!!
Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz
Verwijderd
maarze zijn Koel
Verwijderd
volgens mij heeft die gozer hem nog wel
zal is vragen
Heeft er nog iemand een Motorola 68000 draaiend? Of een (hoe heet dat ding ook alweer in een Commodore64?) een 6502?
Of een Z80?
Of een Transputer, of een PDP dan wel VAX proc?
Wat mij betreft een IBM AS400?
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Nu we het over oude troep hebben, ik heb ene videokaart uit 1986. Die is pas antiek.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Plaatje is percies hetzelfde als van die topic starter, probeert die gast ons te flessen?Op woensdag 22 mei 2002 23:05 schreef mcdroos het volgende:
[..]
Wel eens van http://images.google.com gehoord? Gewoon "multia digital" intypen... Hee, dat is vaag, een of andere japanner heeft ook al een multia langs de kant van de weg gevonden:
http://moon.hanya-n.org/comp/alpha/multia/
Er staat ook nog een installatiehandleiding voor Tru64 in het japans bij, altijd handig..
Op donderdag 06 juni 2002 23:19 schreef Mister_X het volgende:
[..]
Plaatje is percies hetzelfde als van die topic starter, probeert die gast ons te flessen?
Als je pagina 1 goed had gelezen, had je gelezen dat het geen eigen plaatje van de topicstarter was:
Op maandag 20 mei 2002 02:19 schreef firoz het volgende:
die komen morgen die foto die hier staat is niet van mijn processor maar hij is wel hetzelfde.
[..]