• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het gaat me hier dus om de v2 (ook wel bekend als s200) en de s330.

Ik ben eruit dat ik een van deze twee camera's wil hebben, maar ik weet niet welke van de twee.

De s330 is iets duurder en iets zwaarder (en een heel klein beetje groter), maar heeft een 3x ipv een 2x optische zoom. Daar komt het volgens mij wel zo'n beetje op neer.

Heeft iemand al eerder bewust voor een van deze twee gekozen, en waarom?

Of heeft iemand anders nog ideeen die me kunnen helpen bij het maken van deze keuze?

linkjes:

vergelijking: http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?cameras=canon_s200&cameras=canon_s330&method=sidebyside

s330: http://www.tweakers.net/pricewatch/27120
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/s330.html
http://www.dpreview.com/reviews/canondigitalixus330/

v2: http://www.tweakers.net/pricewatch/27119
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/s200.html

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik heb heel veel topics van teleurgestelde gebruikers gelezen over de S200. Deze zal, trager dan de s100, slechter kwaliteit leveren, etc.

Als ik jou was zal ik de dpreview forums doorspitten. Want in NL zijn er nog niet veel S200-bezitters.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
ik ga voor die s330.

ten eerste omdat hij 3x zoom heeft en te tweede omdat hij beter schijnt vast te houden.

Die V2 heeft niet echt veel grip, dus als je hem met 1 hand wil vast houden dan wil dat niet echt. die s330 heeft een mooie duim plek. dus dat is al beter.

Hij is wel iets duurder, maar voor dat geld moet je ook niet naar een paar tientjes gaan kijken. dan moet je niet meer gaan bezuinigen. en gewoon kopen welke je het liefst wilt.

Daarom heb ik voor de iets duurdere 330 gekozen.

Succes.

p.s ga anders ff naar een winkel en hou ze allebij ff vast en bekijk ze grondig. dat kan ook misschien wel helpen.

Canon Digital Ixus V2

• Nikel
  • Niet online
Ik heb besloten de 330 te kopen. En ik denk dat ik hem bij topvision ga bestellen.

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ff een vraagje tussendoor; Kan die V2 bij de filmpjes ook geluid opnemen? En hoe zit dat bij die 330?

Op die review-sites is dat vaak niet duidelijk...

• _MB_
Op maandag 20 mei 2002 12:49 schreef Cubix het volgende:
Ff een vraagje tussendoor; Kan die V2 bij de filmpjes ook geluid opnemen? En hoe zit dat bij die 330?
Ze kunnen allebij geluid opnemen.

Het enige verschil tussen de V2 en de 330 is:

1) 330 heeft een ingebouwde speaker, om dus het opgenomen geluid direct op je camera te kunnen horen.

2) de 330 heeft 3X zoom en de V2 2X.

3) De v2 is een stukkie kleiner en lichter dan de 330.

dat is het verschil tussen deze twee.

Ik heb laatst die 330 in het echt gezien, maar het viel me nog een soort van tegen hoe klein hij was. Ik had hem kleiner verwacht. Die 330 stop je niet zomaar in je broekzak en die V2 wel.

Daarom kan je ze beter in een winkel gaan bekijken en ff vasthouden, en dan kiezen welke je wilt.

Canon Digital Ixus V2

• _MB_

Canon Digital Ixus V2

• Thijs82
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 13:31
kheb ook de IXUS 330 besteld :9

• _MB_
Ik heb vandaag de ixus V2 en de 330, van papier gemaakt.

Daarna de foto's van de camera's uitgeprint.
Dus de voorkant,achterkant,zijkanten, onderkant en bovenkant. Dat heb ik op de papiere Ixus geplakt.

Nu lijken ze dus net echt, en zo kan ik dus goed zien hoe ze er ongeveer uit gaan zien.

Daardoor ben ik erachter gekomen dat ik de 330 een beetje te groot vind, het is niet echt pocket size. Daarom ga ik misschien toch voor de v2 want die is wel echt pocket size.

Misschien is dit nog een handig idee om te doen. Je kan ze natuurlijk ook gewoon in de winkel vasthouden.

Canon Digital Ixus V2

Verwijderd

De Ixus 330 is maar 7x5x5 mm groter. Deze heeft trouwens ook een iets betere lens als de v2. Kijk hier anders eens:

http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?cameras=canon_s200&cameras=canon_s330&method=sidebyside

• _MB_
die 330 is inderdaat niet veel groter, maar het is net dat kleine beetje dat hem net iets te groot maakt. niet echt pocket size meer.

en ik kan geen verschillen in lens vinden hoor. Moet je toch ff aaanwijzen.

Canon Digital Ixus V2

Verwijderd

De 330 heeft ten eerste al een 3x zoom lens. Deze is wel wat anders, kijk maar eens naar de opnening van de lens: deze is voor de 330 van 2,7-4,7 (aangezien het een 3x zoom lens heeft) en de v2 heeft een 2,8-4,0. De opening (iris zeg maar) is zonder zoom iets groter van de 330. Of het veel uit maakt weet ik niet, ze hebben ze bij dpreview niet beiden met een review vergeleken.

Trouwens heeft de 330 ook een nieuwe batterij die bijna 200 mA meer heeft meen ik. Ze zijn bijna net zo duur dus.....

• _MB_
Die lens verschilt inderdaat een heel klein beetje, maar qua kwalteit zijn ze hetzelfde.

Er zijn een paar verschillen tussen de v2 en de 330 maar niet echt veel. Omdat de 330 iets groter is, past er ook meer op.

De V2 en 330 hebben inderdaat een nieuwe accu. De NB-1LH. En van de vorige versies was het de NB-1L Dus zonder de 'H'.

Door die nieuwe accu (van 680 mAh naar 840 mAh) is het leven van de batterij ook verlengt. de battery life van de ixus 300 is volgens dpreview 1 hr 26 mins en van de 330 1 hr 48 mins. Dus scheelt een beetje, en alle beetjes zijn mooi meegenomen.

Canon Digital Ixus V2

Verwijderd

Nou, heb je al een 330 of een v2?

• _MB_
ja, dat wil ok wel eens weten.

ik heb iig hopelijk morgen een V2. :9~

Canon Digital Ixus V2

Verwijderd

Ik heb ook een v2 besteld.

• _MB_
Ik heb ook een v2 besteld.
Toch maar wel. Waarom heb je hem besteld, dus met welke reden? En waar heb je hem besteld?

Ik hoop dat ik die van mij morgen binnen krijg :) (zei ik vorige week ook al. Ze schijnen en beetje schaars te zijn. :( )

Canon Digital Ixus V2

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

wou eigenlijk ook een V2 maar ik denk dat ik toch voor de 330 ga

deze heeft 3x optisch zoom en minder vind ik echt teweinig

Ook heeft deze een betere lens

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• _MB_
ik vond het formaat van de camera belangerijker dan de zoom. Dus de V2.

Het is gewoon wat je zelf het belangerijkst vind.\

het schijnt dat het nog een aantal dagen gaat duren voordat ik de camera heb, want canon heeft dus problemen met leveren. Dit vanwege problemen in japan. Naja ff wachten dan maar :( .

Canon Digital Ixus V2

Verwijderd

Ik ontvang mijn V2 waarschijnlijk morgen. I can hardly wait!

Omvang was voor mij ook het belangrijkste, hiervoor had ik een Minolta Dimage X.

• _MB_
middelkoop: waar heb jij hem besteld? en waarom wil je inplaats van een dimage een ixus?

Canon Digital Ixus V2

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:59
:X ik zeg niets.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• _MB_
Op maandag 03 juni 2002 20:27 schreef klaasbram het volgende:

[mierenneuk modes]
Ow f*ck zelf voor een mier is dat niet makkelijk :D
[/mierenneuk modes]
:?

Canon Digital Ixus V2

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:59
Op maandag 03 juni 2002 20:32 schreef _MB_ het volgende:

[..]

:?
Laat maar ik las verkeerd. (ik dacht hij is ... maar er stond hij is ... groter dan. _
foutje

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 18:24 schreef _MB_ het volgende:
middelkoop: waar heb jij hem besteld? en waarom wil je inplaats van een dimage een ixus?
Ik heb hem besteld bij PCvergelijk.nl (of .com). De Dimage X was een geweldige camera (3x zoom, en intern ook nog!) en de kwaliteit van de fotos was ook zeer goed, evenals het batterijverbruik.

Maar het is de constructie die een beetje begon te irriteren. Doordat hij zo klein was raakte ik af en toe nogal snel perongeluk de lens aan met m'n vingers. De lens op de Ixus V2 is uitgeschoven als hij open staat, dus dat probleem heb ik dan niet. Ook vind ik dat uitschuif mechanisme veel mooier :), ook al is het ietsje slomer.

En natuurlijk, sd kaartjes (mmc is te sloom) zijn onbetaalbaar, maar ik heb nu al voor een redelijke prijs een 256, 128 en 64 mb CF kaart (en een CF mp3 speler of course). Die zullen van pas komen op vakantie (30 juni vertrek ik naar Brazilië voor 4 weken).

• _MB_
dat is zeker wel relaxt dat je al zoveel geheugen hebt. met al de geheugen kan je heel veel vakantie foto's maken.

ik hoop voor je dat ze bij pcvergelijk de v2 wel op voorraad hebben. anders duur het dus langer :( .

Canon Digital Ixus V2

Verwijderd

Ik werd vandaag door PCvergelijk gebeld dat ze ze binnen hadden gekregen, en dat hij vandaag nog zou worden opgestuurd zodat ik hem morgen nog heb. Goeie service imho, nu nog ff afwachten of ik hem ook daadwerkelijk binnen krijg.

• _MB_
relaxt voor je. Bij mij moesten ze hem ook nog binnen krijgen, ik hoop dat ik hem voor het weekend heb. maar ik denk dat dat wel moet lukke.

alvast veel plezier ermee.

Canon Digital Ixus V2

Verwijderd

Ten eerste: ik heb hem ook besteld bij Pcvergelijk. Ik had er al eens een monitor besteld, en vond het een prima zaak, net als deze keer. Ik kreeg netjes een mailtje dat de camera niet op voorraad was ivm problemen van canon met de handleiding. Gisteren werd er net als bij m. gebeld dat hij vandaag zou komen, en ja, hij is er....

Ik ben voor de v2 gegaan omdat de opties in princiepe het zelfde zijn als de 330, alleen dan 2x zoom, maar voor de 1x lig ik niet wakker (100 euro verschil). Als de kwaliteit iets minder zou zijn dan de 330, zou het sowieso niet veel zijn, en dan kun je net zo goed voor een 3 MP camera gaan. De v2 is mooi klein, en voor zover ik heb geprobeerd een goede camera.

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 22:59 schreef Lucas8 het volgende:
Gisteren werd er net als bij m. gebeld dat hij vandaag zou komen, en ja, hij is er....
Ha, fijn dat jij hem ook hebt. Misschien weet je dan het antwoord op iets watik mij afvraag. Af en toe als ik een foto neem is het bovenste indicatie lampje naast de niet-lcd viewfinder rood. Waarschijnlijk omdat er te weinig licht is, maar de exacte betekenis staat niet in de handleiding.

Heb jij daar ook wel eens last van, en is het normaal of een defect? De foto's zien er wel okay uit door de flitser, maar toch vind ik het raar dat de camera vanzelf er niet opkomt "de flitser staat aan, dus het is okay, dus kan het indicatie lampje op groen".

• _MB_
ik heb net een mailtje gekregen dat mijn camera verstuurd is naar het postkantoor. Dus morgen wordt hij bij mij afgelevert. >:) eindelijk.

middelkoop: dat lampje is dat niet een teken dat je je camera beweegt. dat zit er namelijk ook op. Ik weet alleen niet zeker of dat lampje is, maar het is een van de 2 lampjes.

Canon Digital Ixus V2

• _MB_
hij is binnen. :9~ de V2

Canon Digital Ixus V2

Verwijderd

De Ixus 330 is maar 7x5x5 mm groter. Deze heeft trouwens ook een iets betere lens als de v2. Kijk hier anders eens:
Dat klink misschien niet zoveel, maar ruimtelijk gezien maakt dit de 330 toch bijna 1,5 zo groot als de v2 (1,43).

87 x 57 x 27 = 133893
95 x 63 x 32 = 191520

• Nikel
  • Niet online
Mijn 330 is sinds gisteren binnen, ik weet nu nog amper hoe het ding werkt, dus ervaringen komen later wel :).

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 17:50 schreef _MB_ het volgende:
hij is binnen. :9~ de V2
Ik ben heel benieuwd naar je ervaring met je Canon Digital Ixus V2, so let me know

Btw ook erg geïnteresseerd in de 330 dus als iemand hier ervaring mee heeft, kom maar op!

• _MB_
Op vrijdag 07 juni 2002 15:57 schreef bokkel het volgende:

Ik ben heel benieuwd naar je ervaring met je Canon Digital Ixus V2, so let me know

Btw ook erg geïnteresseerd in de 330 dus als iemand hier ervaring mee heeft, kom maar op!
De V2 is echt super relaxt. ben blij dat ik voor de v2 ben geggan in plaats van de 330. Deze is echt lekker klein. en hij makt echt mooie foto's. Dus ik ben er erg blij mee.

Canon Digital Ixus V2

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 19:37 schreef _MB_ het volgende:

[..]

De V2 is echt super relaxt....
Hoe zit het met het stroomverbruik, is de accu snel leeg?

Verwijderd

Valt mee, ik kan er zo'n 1 1/2 uur mee doen, met af en toe flitsen, wel het lcd veel aan. De v2 is een mooie kleine camera, goede instelmogelijkheden.

Alleen wat problemen met de belichting. Ik heb gauw onduidelijke foto's als ik de witbalans zelf in stel of met de autobalans met grauw weer zoals de afgelopen dagen terwijl het op zich toch nog helder/licht genoeg is. Met mooi weer zijn de foto's zeer goed.

• _MB_
bij mij gaat die accu ook ong 1 1/2 uur mee. en dan maak ik continu foto's en filmpjes met lcd en flits aan.

ik heb verder weinig last van echt slechte foto's, op auto stand worden ze vaak toch heel mooi.

p.s ik zal ff kijken of ik ergens die filmpjes kan uploaden. ik weet alleen niet echt hoe dat werkt met filmpjes. maar ik heb echt veel zieke filpies. allemaal real street-racing. in een Panda, CRX en een Alto. echt gaaf en nog best mooi. Alleen in het donker zie je nix op die filmpjes. weet iemand of je dat kan instellen? volgens mij kan dat niet, maar je weet maar nooit.

Canon Digital Ixus V2

Pagina: 1