Toon posts:

Is de volume opbouw van mijn Technics SA-AX7 okay?

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Technics SA-AX7 receiver:

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.ru/images/data/model/image/328/328.gif

Specs Technics SA-AX7

Deze gebruik ik in combinatie met mijn Jamo Classic 8 front speakers:

Afbeeldingslocatie: http://www.volta.pl/rysunki/zdjecia/CLASSIC_08.jpg
Ik heb ze alleen in kersenkleur.

Specs:
- 3 way bassreflex
- 2 x 165 mm woofer
- 1 x 133 mm midrange
- 1 x 25 mm dometweeter
- Long term power 150 W
- Short term Power 200 W
- Sensitivity (2,8 V/1 M) 90 dB
- Frequency range 35 - 20.000 Hz
- Crossover frequency 700 / 2500 Hz
- Impendance 4 Ohm
- Total volume 58.7 L
- Weight 16,5 kg
- Dimension (HxWxD) 900 x 225 x 290 mm
- Overload Protection

Voor speaker kabels gebruik ik Cable Talk, Talk 3.1 (blauw) met vergulde stekkertjes.

Voor de rest bestaat mijn systeem uit:
Technics SL-MC7 (110 + 1 CD wisselaar)
Technics minidisc deck SJ-MJ 100

Wanneer ik de volumeknop van mijn receiver naar een hoger volume draai loopt het totdat ik op de helft ben mooi geleidelek omhoog.
Maar wanneer ik de volume knop van de helft naar een quart draai gaat het nauwelijks omhoog :? en van driequart naar helemaal open ietsjes maar dat heb ik nog maar 1 x gedaan want dan vervormt men geluid ietsjes.

Waar ligt dit aan?

En kan iemand mij vertellen wat dit inhoud:
- Crossover frequency 700 / 2500 Hz?

Heeft iemand van jullie deze speakers ook in zijn bezit of wel eens beluisterd en wat vind/vond je ervan?

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

1. Het maximale vermogen van veel versterkers wordt al bereikt bij halve (of zelfs eerder) volumestand. Komt door het hoge signaal (2 Volt) van veel bronnen, als CD spelers. Zou wel oppassen met het helemaal opendraaien va het volume, niet gezond voor je speaker (en oren :) )

2. Bij 700 Hz gaat de weergave over van lage tonen speakers naar de midrange speaker. Bij 2500 Hz van de middentoner naar de dometweeter.

3. Nee, maar het gaat er toch om hoe jij hem vindt. Op de reputatie van Jamo af, zal het best een speaker zijn met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 11:11 schreef Duck-Twacy het volgende:
1. Het maximale vermogen van veel versterkers wordt al bereikt bij halve (of zelfs eerder) volumestand. Komt door het hoge signaal (2 Volt) van veel bronnen, als CD spelers. Zou wel oppassen met het helemaal opendraaien va het volume, niet gezond voor je speaker (en oren :) )
Ja als ie op half open staat is het al redelijk hard. En ik heb hem maar 1 keer 1 a 2 seconden helemaal open gehad omdat ik wist dat het nie goed was voor mijn speakers (en maybe versterker.
2. Bij 700 Hz gaat de weergave over van lage tonen speakers naar de midrange speaker. Bij 2500 Hz van de middentoner naar de dometweeter.
Das mooi, weer iets te weten gekomen :)
3. Nee, maar het gaat er toch om hoe jij hem vindt. Op de reputatie van Jamo af, zal het best een speaker zijn met een goede prijs/kwaliteit verhouding.:
Okay das waar maar kwilde wel eens weten of er meer mensen waren met deze speakers en of ze hem in een 5.1 kanaals opstelling hadden staan want ik wil over 2 a 3 maanden de Panasonic RA61 of RA71 DVD-audio/video speler halen, maar moet nog men center en surround speakers erbij kopen alleen weet nog niet precies welke. Een Subwoofer komt later.

*D THNX *D voor je antwoorden.