Toon posts:

ftp server via chello en ftp via browser

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb serv-U op de server van mijn thuisnetwerk staan.
Ik zit bij Chello en omdat ik er vanuit ga dat ze poort 21 wel dicht gegooid zullen hebben heb ik poort 34321 gebruikt.
Ik wil dat mensen dingen op mijn server kunnen uploaden en downloaden,daarvoor heb ik een anonymous account aangemaakt en deze wil ik toegankelijk maken via browsers en een ftp client.
ik heb de volgende regel bedacht voor in een browser,
ftp://anonymous@80.56.172.100:34321,op de computers in mijn thuisnetwerk werkt dit half via een browser,ik krijg namelijk de root van het account en de server te zien maar ik zie geen mapstructuur alleen een paar regels
Via een ftp client werkt alles echter naar behoren,dit is jammergenoeg alleen het geval op mijn eigen netwerk.
Niemand buiten mijn netwerk kan inloggen op mijn server.
Ik trouwens wel een firewall op de server staan
Ik wil wel even zeggen dat ik een newbie op dit gebied ben en misschien heb ik wel een hele knullige |:( fout gemaakt maar vergeef me dat dan A.U.B.!

Gegevens

Ip: 80.56.172.100
port:34321
en je ftp client op anonymous inloggen zetten

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

Op maandag 20 mei 2002 01:19 schreef stackasound het volgende:
Ik heb serv-U op de server van mijn thuisnetwerk staan.
Ik zit bij Chello en omdat ik er vanuit ga dat ze poort 21 wel dicht gegooid zullen hebben heb ik poort 34321 gebruikt.
Ik wil dat mensen dingen op mijn server kunnen uploaden en downloaden,daarvoor heb ik een anonymous account aangemaakt en deze wil ik toegankelijk maken via browsers en een ftp client.
ik heb de volgende regel bedacht voor in een browser,
ftp://anonymous@80.56.172.100:34321
ftp://80.56.172.100:34321 doet precies et zelfde,
op de computers in mijn thuisnetwerk werkt dit half via een browser,ik krijg namelijk de root van het account en de server te zien
optie "show path relative to home dir" aan zetten
maar ik zie geen mapstructuur alleen een paar regels
Via een ftp client werkt alles echter naar behoren,dit is jammergenoeg alleen het geval op mijn eigen netwerk.
Niemand buiten mijn netwerk kan inloggen op mijn server.
Ik trouwens wel een firewall op de server staan
Ik wil wel even zeggen dat ik een newbie op dit gebied ben en misschien heb ik wel een hele knullige |:( fout gemaakt maar vergeef me dat dan A.U.B.!

Gegevens

Ip: 80.56.172.100
port:34321
en je ftp client op anonymous inloggen zetten
en nope ik kan niet connecten :?
probeer eens poort 6666 ofzow :?

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Als je niet zeker weet of je alles goed heb staan, zou ik niet beginnen met je ip hier te posten.
Er lezen ook minder aardige mensen mee waarschijnlijk.

Senri no michi mo ippo kara

Verwijderd

Als je Internet sharing op de server hebt geinstalleerd(bv. Winroute of Sygate) moet je er rekening mee houden dat al het inkomend verkeer vanaf Internet ook in het hele NAT-proces word verwerkt.
Bij Winroute is dit uit te schakelen door "Exclude this Computer from NAT" aan te vinken

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 15:48
poort 21 is gewoon te gebruiken bij chello hoor :+

Dus gewoon je server op poort 21 zetten, anonymous logins op enabled zetten en dan ftp://je.eig.en.ip

Btw, op welke pc in je netwerk draai je die server ?

Als je 'm op een client draait moet je wel ff met je ics software port 21 forwarden he :D

( zie ook: [topic=184484/1/25] )

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

En firewall natuurlijk opengooien, voor de betreffende poort.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Sinds wanneer is het toegestaan servers te draaien als je internetverbinding 'verzorgd' wordt door Chello?

Of heb je een abonnement voor bedrijven genomen? :7

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je mag volgens de AV geen server (in de zin van FTP/WWW/dat soort dingen) draaien, maar als je dataverkeer tot 10 hits per dag beperkt blijft (eigen gebruik zeg maar) gaan ze niet zo moeilijk doen.

Tenzij je zo stom bent om een ongepatchte IIS eraan te hangen, dan verdien je het om eraf gekicked te worden >:)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:21

Yucko

One clown to rule them all !

Mag jij mij eens uitleggen wie er meer dan 10 hits krijgt op een 16kb/s upstream FTP server :?

Ik baal alweer als een van mijn vrienden een filmpie van 20mb gaat downloaden van mijn FTP (maar ja, ik zie geen andere manier om bv. een trailer te sharen, want ik heb geen 20mb+ webspace die ook nog een beetje snel is, dus dan maar gewoon thuis)

Ik draai hier bij @home ook een ftp, en ook gewoon op poort 21. Al meer dan 1.5 jaar (als het al niet 2 jaar is) en ik heb nog nooit een probleem gehad. Ik gebruik deze bak ook om films te leechen van de nodige "underground" bakken. Haal toch de nodige GB's per maand, en nog geen gele kaart of waarschuwing deze kant op zien komen :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

precies. En chello heeft volgens mij ook helemaal geen geld en tijd om iedereen te scannen of ze een ftp server oid draaien. Ik heb hier ook nog nooit problemen gehad..

Verwijderd

Topicstarter
Mensen bedankt voor de reacties,ik weet dat het een beetje freaky is om m'n eigen IP te posten maar tot dusver is er nog niks gebeurd(denk ik)
Ik ga de poort even naar die 6666 veranderen en ga dan kijken wat er gebeurt

Waar blijf die 512 upload nou??????? :7 dat zou mooi zijn

Verwijderd

Topicstarter
het werkt nu mensen
het probleem zat m in de portmapping.
Ik moest ff in winroute de het packet voor poort 34321 forwarden naar de pc waar serv U op staat(ook de internet router)

THANX!! O+

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 15:48
Op zondag 26 mei 2002 18:11 schreef stackasound het volgende:
het werkt nu mensen
het probleem zat m in de portmapping.
Ik moest ff in winroute de het packet voor poort 34321 forwarden naar de pc waar serv U op staat(ook de internet router)

THANX!! O+
Dat je daar niet eerder op was gekomen :P

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 11:30 schreef BackSlash32 het volgende:

Tenzij je zo stom bent om een ongepatchte IIS eraan te hangen, dan verdien je het om eraf gekicked te worden >:)
Uhmm... ongepatschte IIS? leg eens uit want hier heb ik nog niet van gehoord. Hoe zit dat? Want ik draai met IIS. En heb geen zin om deze problemen te krijgen *D

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zondag 26 mei 2002 19:50 schreef Comic het volgende:
Uhmm... ongepatschte IIS? leg eens uit want hier heb ik nog niet van gehoord.
IIS default installatie is te vergelijken met een zeef met grote gaten >:)
Hoe zit dat? Want ik draai met IIS. En heb geen zin om deze problemen te krijgen *D
Google:

http://nsa2.www.conxion.com/win2k/index.html
http://www.microsoft.com/technet/security/tools/tools.asp
http://www.microsoft.com/Seminar/Includes/Seminar.asp?Url=/Seminar/1033/20001010IISSecMH1/Portal.xml
http://www.iisfaq.com/SECURITY/
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/iis/default.asp

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1