Toon posts:

wtf? opgelicht met geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik in bios instel dat geheugen cas 2ns timing is doet ie gewoon als ik 3 doe ook, maar check ik via progje staat er dat ie op als geheugen op 100mhz draait cas 2 133mhz cas3
en bij me andere module 100mhz cas 3 133mhz cas3
ARGH!!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 19:59

Wok

Dakloos...

Ehm... jij nie spreek goe Nederlands nee? :? :P

Met andere woorden: kun je dit even begrijpelijk neerzetten, want hier kunnen de tweakerts niets mee...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Um, zou je niet voordat je oplichting begint te roepen nagaan of je progje (welke :? ) niet gewoon brak is.

Zit er dik in dat progje gewoon de SPD leest en helaas klopt er vaak geen steek van de SPD info. Als je hem in BIOS instelt op CAS 2 en hij dus draait op CAS 2 ben je zeker niet opgelicht. Het feit dat je PC133 op 100 draait doet daar weinig aan af. Echt testen kun je natuurlijk alleen door hem op 133MHz en CAS 2 te proberen.

Oslik blyat! Oslik!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Een beetje vaag :?
Maar heb je nou cas2 geheugen gekocht, of gewoon normaal (PC133). Dan is het gecertificeerd voor PC133 cas3. Aangezien die het doet, ben je dus niet belazerd. :)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Topicstarter
met progje CTSPD te vinden op viahardware.com

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 20 mei 2002 01:23 schreef Mr_Blue het volgende:
met progje CTSPD te vinden op viahardware.com
OK, redelijk progje, maar hij leest dus de SPD. En die is toch van geen kanten te vertrouwen (eerste keer dat ik dat progje tegenkwam was nota bene in een C'T artikel waarin de onbetrouwbaarheid van de SPD gelaakt werd :o ). C'T vond dat het goed zou zijn als alle klanten terug naar de winkel gingen om DIMMs te eisen waar de SPD wel van klopte, maar omdat het toch geen zak uitmaakt als je zelf je timings instelt zal dat niet gebeuren.

Een DIMM is zoals Darkvater uitlegt gecertifieerd tot een bepaalde setting, zeg maar 133MHz en CAS2. Als hij dat niet trekt, dan krijg je gewoon memory errors en crasht de boel.
Als jij in BIOS iets instelt dan hoort het systeem volgens die instellingen te draaien. Doet het dat niet, dan is er iets mis met je BIOS.

Hier is er dus zuiver en alleen sprake van een SPD die niet klopt :z - niets mis met DIMM of BIOS ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1