Op maandag 20 mei 2002 01:41 schreef Beaves het volgende:
ECC staat voor error correcting code. [...]
[muggenzifter modus]
ECC = Error Checking & Correction
[/muggenzifter modus]
En voorzover ik weet zal een moederbord waarvoor in de handleiding vermeld staat dat je ECC of Registered geheugen moet gebruiken ook niet anders accepteren. Bekende borden zijn wat dat betreft bijvoorbeeld de eerder genoemde Tyan, uit eigen ervaring weet ik dat Dell ook meerdere moederborden in hun pc's heeft gestopt die enkel ECC accepteren.
Als ik het juist heb heeft Registered geheugen per definitie ook ECC, alleen weet ik niet psies meer wat Registered voor extra's biedt

Oftewel je hebt 'normaal' geheugen, ECC geheugen en Registered & ECC geheugen.
offtopic:
Ben een tijdje systeembeheerder geweest op me eigen school

en de directie moest en zou de nieuw aan te schaffen computers bij Dell betrekken...
Maarja Dell wilde voor zo'n relatief kleine order (totaal 100 à 150 pc's) niks wijzigen aan de configuratie.
Gevolg: ik kon uit 50-60 pc's de cdrom drive gaan trekken, weer apart afdekplaatjes voor de kasten bestellen, en het mobo accepteerde enkel ECC geheugen.
Voor het geld wat we hadden kunnen besparen had ik daar pc's neer kunnen zetten met 128Mb non-ECC i.p.v. 64Mb ECC en een 17" i.p.v. 15" monitor...af en toe is zo een school net een echt bedrijf

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"