Toon posts:

oc-en Hercules 8500LE lukt niet: waarom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Draai hierro al een paar dagen met een geheel nieuw systeem:
- mobo: Abit kr7a-133-raid
- processor: AthlonXP 1700+@1900+ (voorlopig 12*133=1600)
- geheugen: 2*256 Crucial pc2100 ddr-sdram (nog niet ge-oc)
- grafische kaart: Hercules 8500LE (retail)
Na eerst de processor stabiel van 11*133 naar 12*133 te hebben gekregen (btw: wat een pokkewerk dat herstellen van de verbroken verbindingen :( ), is de grafische kaart aan de oc-beurt. Wel even de tussenstop 3D2001SE-gebenchmarkt met als resultaat: ong. 8250. Dit met de standaard driver van Hercules (v 7.66). Niet slecht als tussenstop lijkt me, maar d'er zit meer in. Vervolgens de r3dtweak-tool gebruikt om de standaardinstellingen van core@249,8 en memory@238,5 aan te passen. Met die schuifjes lukt prima en met kleine stapjes steeds hoger. Tegen de tijd dat de instelling opgeschroeft zijn naar core@263 en mem@256 komen de problemen. Benchmarken met 3D2001SE lukt dan niet meer, elke keer wordt de benchmark onderbroken en komt het XP-bureaublad terug. Ook als ik naar lagere instellingen van core en mem terugschuif wordt de standaardtest onderbroken. Eindresultaat is dat ik weer met de standaardinstellingen genoegen moet nemen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Wat doe ik fout? :? :?

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

eerst ff dit: De Hercules heeft 4,0ns mem ivm de ATi welke 3,6ns heeft.

Uit persoonlijke ervaringen weet ik dat de temperatuur ook een grote rol spreekt. Je CPU hangt dicht oven je AGP slot en hoe verder je hem overclockt hoe heter deze wordt en hoe heter de lucht die je CPU-cooler over de mem van je videokaart(en je RAM op je mainboard) blaast.

Oplossing: verbeter de airflow in je kast(Heb zelf oa twee 80mm fans naast mijnCPU zitten die de hete lucht direct de kast uit zuigen). darnaast misschie heatsinks op je Mem van je Hercules en maybe een voltage mod van je kaart.

Suc6

www.triathlete.nl

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:16

MazeWing

The plot thickens...

Hoi. Ik heb hetzelfde probleem gehad als jouw.
Het probleem is heel makkelijk te verhelpen. Je moet de bios flashen naar een retail ati bios (275/275 Mhz)
dan doet ie het.

Ik heb het een tijdje terug al gedaan en ben nog helemaal geen problemen tegen gekomen.

De reden waarom jij niet verder kunt overclocken bij je kaart is omdat ze heel agresieve ram timings gebruiken (zie het maar zoiets als cas 1, 2, 3 enz.)

VOORDAT JE BEGINT UNINSTALL EERST ALLE TWEAKERS EN OVERCLOCKING PROGRAMMA'S. OOK MOET JE DE DRIVERS UNINSTALLEN

Stap 1. Download als eerste flashrom http://www.radeon.ru/bios/bios_flashrom.zip

stap 2. Download nu de retail radeon 8500 bios http://www.ati-news.de/Files/Bios/8500_pal.zip

Stap 3. unzip de bestanden naar c:\ of een andere partitie

Stap 4. maak een ms-dos opstart diskette. Voor de gebruikers van windows xp zullen de bestanden moeten unzippen op een andere partitie (omdat je via dos in windows xp, geen a: schijf ziet en ook geen c: maar wel d:, e: enz. ) heb je geen andere partitie of 2e hd maak dan in een ander besturings systeem een opstart-diskette

Stap 5. als je in dos bent ga je naar de dir. waar je de bestanden hebt uitgepakt

Stap 6. typ nu in: flashrom -p 0 c:\8500.rom (c:\ is in dit geval dus de dir.)

Stap 7. start de pc opnieuw op en installeer opnieuw de drivers. Je hebt nu een Radeon 8500 retail die op 275/275 Mhz loopt en nog meer over te clocken is.

Ps. Ik vindt de fijnste flasher atiflash. Maar daar heb ik geen link meer van. Indien je die wil moet je ff contact met me opnemen dan mail ik 'm

MazeWing

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Verwijderd

IK had die kaart dus ook .... :)
Zelfde dag weer teruggebracht :) ... hij was niet zo goed te overklokken :(

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Kan aan mij liggen, maar het lijk mij niet zo slim om een BIOS met slechtere timings te gebruiken zodat je een paar MHz hoger kan klokken...
(Het is natuurlijk de vraag of het de timings zijn, dat weet ik verder niet.)
Op maandag 20 mei 2002 20:51 schreef Metal-Kool4 het volgende:
IK had die kaart dus ook .... :)
Zelfde dag weer teruggebracht :) ... hij was niet zo goed te overklokken :(
En, vonden ze dat een goede reden :Y)

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:06

cruncher

wanna crunch someone?

Ik heb bijna dezelfde specs als jij, en haal met 8500le@275/250 en cpu op 1600mhz 8790 puntjes met 3dmark2001 se.....

Het kan aan mijn snellere geheugen liggen maar dat zou niet zoveel uit mogen maken......

btw een biosflash naar ati lijkt mij idd. niet zo verstandig misschien doettie het dan wel helemaal niet meer als je pech hebt.........

can you read my mind?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm BIOS van grafische kaart flashen is ook niet het eerste waar ik aan denk. Zeker als het niet een BIOS is van Hercules zelf, maar "van een ander merk".
Naar aanleiding van de reply van cruncher: de problemen ontstonden bij de volgende specficaties: core@270 en memory@261.
Kan het zijn dat de core lekker tot 275 opgeschroefd kan worden en dat de memory al bij 250 afhaakt. Dat zou betekenen dat ik mijn core (toch) nog wat kan ophogen, maar met de memory wel terug moet naar 250. Morgen maar eens proberen :) .
En Scighera: ik heb nooit begrepen waarom fabrikanten hun grafische kaarten zo ontwerpen dat de warmte niet naar boven kan ontsnappen (warme lucht heeft de neiging te stijgen). Nu blijft de warmte hangen "onder" de grafische kaart.

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 21:06 schreef Jake het volgende:
Kan aan mij liggen, maar het lijk mij niet zo slim om een BIOS met slechtere timings te gebruiken zodat je een paar MHz hoger kan klokken...
[..]

Je mag alles binnen de 24h terug brengen zonder gezeik , kunne ze niks aan doen

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Geloof me het kan echt geen kwaad om de kaart te flashen met de retail bios. Het enige wat echt veranderd word zijn de timings van de ram, zodat je hoger kunt. wat weer beter resulteerd in een hogere memory en core clock. Na het flashen van mijn videokaart is mijn score in 3dmark met zo ongeveer 600+ punten gestegen.

Het is misschien ook eens verstandig om hier te kijken
http://www.rage3d.com/board/
Daar vind je namelijk alles over ati en vooral de radeon 8500.

Hier vind je de preciese link over het flashen en het resultaat ervan
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?s=&threadid=33618461

Ze gebruiken daar nog wel een wat oudere bios. die standaard bij een programma zit.

PS. ZORG ALTIJD VOOR EEN BACKUP VAN JE HUIDIGE BIOS

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Oh ja nog iets je core verhogen heeft eigenlijk weinig zin omdat je met 25% verhogen misschien 10 3dmarks meer hebt. Het is vooral het geheugen wat je moet overclocken. En het is beken dat bij deze videokaart je niet hoger komt dan ongeveer 260 Mhz (zonder ram sinks)

Dus als je hoger wilt, zul je echt proberen te moeten flashen. Zoals ik net al zei. Zolang je en Backup van je bios maakt kan er eigenlijk weinig fout gaan. Mijn videokaart loopt inmiddels op 290/286 Mhz en loopt nog steeds perfect zonder artifacts.

MazeWing

Verwijderd

Je kan ook gigantisch vooruit springen door je FSB op te hogen (je systeem dus) maakte bij mij toch al weer gouw zo'n 10 fps uit. (wel je AGP aperture op 64 of 128 zetten).

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:50

inXs

known as inXs

Met een athlon kan je je fsb toch niet zo makkelijk aanpassen? Altans dat dacht ik.

superB

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 21:06 schreef Jake het volgende:
[..]

Ik kreeg wel mijn geld terug :) ...

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 08:49 schreef bl!kje het volgende:
Met een athlon kan je je fsb toch niet zo makkelijk aanpassen? Altans dat dacht ik.
Huh?

Een Athlon kan je unlocken, zodat je de MP kan verlagen om de FSB gigantisch hoog te zetten. FSB 200 met een locked 10x133 zou meten 2000 MHz betekenen, dat is een beetje veel.
Op dinsdag 21 mei 2002 09:20 schreef Metal-Kool4 het volgende:
Ik kreeg wel mijn geld terug :) ...
't Was niet echt een vraag hoor *D

Verwijderd

Topicstarter
Eerst maar eens de nieuwe Hercules-bios flashen, inclusief de installatie van de nieuwe ATI-drivers (versie 7.68).
Overschakelen van Hercules-LE-bios naar een ATI-retail-bios kan altijd nog.
Nog wel een vraagje aan MazeWing (of anderen):
lukt die omzetting naar een retail-versie ook met mijn 4,0ns mem's? Her en der wordt dit afgeraden. Alleen bij 3,6ns mem's zou dat goed mogelijk zijn. Is dat zo???

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ja het kan geen kwaad om te flashen naar eem retail ook al heb je 4,0 ns geheugen. Heb ik ook. En alles werkt gewoon goed en een STUK SNELLER als voorheen. Je moet maar eens op het rage3d forum kijken. Daar vindt je veel meer info over al die dingen, want er zijn daar alleen maar ati freaks.

Trouwens naar die nieuwe bios flashen heeft absoluut geen zin, want het zorgt alleen dat je de 7.68 driver van ati kan installeren. En voor de rest schijnt het overclocken dan nog lastiger te worden, omdat de geheugen timings nog agresiever worden. Want in theorie zou moeten wijzen op extra snelheid maar in de praktijk dus niet blijkt. Na het flashen had ik in 3dmark 9 punten meer :(

MazeWing

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 21:14

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Met mijn club 3d geen snelheidswinst, maar die is al 3,6 ns en loopt standaart al op retail snelheid... kon in de eerste instantie ook niet overklokken :(
maar naar de potloodtruuk kon ik mijn geheugen wel opkrikken :) maar met 10 mhz ofzo.
Op zich boeit me dat niet zo veel. heb al punten zat voor mijn gevoel >:)
Mazewing 9 punten verschil is dus in feite gelijk :+

• Kwai_gon_jinn
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

Vraaggie :+ hoe snel draait het geheugen van een Jupiter/ Powercolor Radeon 8500LE ?????

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Standaard draait die kaart op core 250 mhz en memory ook 250 mhz. Is het een lele dan is de core: 230 mhz en memory ook 230 mhz. De meeste fabrikanten zetten het er echter bijna nooit bij als he een lele. dan is het gewoon le voor hun maar staat er ergens in sneaky kleine letter 230/230 mhz ofzo

MazeWing

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 21:14

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

die van powercolor/club3d is 275/275
heet ook zgn pro
ik denk dat er darom geen retail effect is met die bios... kaart is zeer slect te oc'en in vergelijking met mijn g4mx die ik eerst had.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

dan was het geen LE

Als die kaart ook slecht over te clocken is, moet je ook gewoon bios flashen (zijn de ram timings minder agresief) en kun je toch weer hoger overclocken

MazeWing

Verwijderd

Topicstarter
Na het doorworstelen van allerlei buitenlandse fora, begin ik steeds meer te geloven in het flashen van "vreemde" 8500LE naar een ATI-8500-retail. Er is alleen veel onduidelijkheid over hoe dat precies te doen (wat is de laatste ATI-bios, de laatste drivers, de te gebruiken flashtool, wat te doen met al geinstalllerde drivers, etc.).

Daarom het verzoek aan MazeWing:
Zou jij een compleet overzicht kunnen maken van het flashen van een 8500LE naar een 8500retail. Met compleet bedoel ik ook compleet, dus inclusief een alinea voor het geval het fout gaat?
Ik weet zeker dat je hier veel bezitters van 8500LE-kaarten een groot plezier zou doen!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ok ik zal een duidelijke uitleg geven hoe je het precies moet doen.

VOOR DAT JE BEGINT UNINSTALL JE ALLE TWEAK UTILITY'S EN DRIVERS VAN JE VIDEOKAART

Stap 1. Ik heb zelf ff de files op m'n homepage gezet,(alleen de files, dus verwacht niets meer) om alles een beetje bij elkaar te hebben. Download Flashradeon8500.zip op http://home.hetnet.nl/~joost_schobre/flashradeon8500.zip
8500_pal.zip op http://home.hetnet.nl/~joost_schobre/8500_pal.zip en afiflash op http://home.hetnet.nl/~joost_schobre/atiflash.zip

Stap 2. Unzip flashradeon8500.zip naar een directory die je maar wil. als voorbeeld gebruiken we d:\flashradeon8500 Ga nu naar die directory en dubbel klik op start. Je zit nu in het programma. druk op enter om in het menu te komen. druk nu op 1 om een backup van je huidige bios te maken. Na een paar seconden is het klaar en moet je op enter drukken doe dat en sluit het programma nu af.
hij heeft nu een bios backup gemaakt met de volgende naam savebios.rom kopieer dit bestand naar de root je van je 2e partitie of 2e hardeschijf. hernoem dan het bestand in backup.rom

Stap 3. Maak een dos opstart diskette in windows door de diskette te formateren en daarbij aan te vinken dat het een msdos opstart diskette moet worden.

Stap 4. Als je meer dan 1 partitie of meer dan 1 hardeschijf hebt maak je een directory op bijvoorbeeld d: (niet c: omdat dos die wel weergeefd, maar het eigenlijk de 2e partitie is) die je atiflash noemt. Unzip nu het bestand atiflash.zip naar deze directory. bijvoorbeeld D:\atiflash.

Stap 5. Unzip nu de file 8500_pal.zip naar de root. Dus uitgepakt word het d:\8500.rom

Stap 6. start nu op doormiddel van de dosdiskette. Zorg er wel voor dat de diskette in de bios bij de boot als eerste staat.

Stap 7. Nu je in dos zit, zul je zien dat hij de 2e hardeschijf of partitie weergeeft als de c: schijf. Ga nu naar de atiflash directory die je gemaakt hebt. In dit geval is dit dus c:\atiflash (ja je leest het goed c: omdat ie in dit geval d: als c: weergeeft)

Stap 8. typ nu in de directory in atiflash -p 0 c:\8500.rom

Stap 9. hij zal nu de bios gaan flashen. Als dat gebeurd is zie je dat ie zoveel van de zoveel bytes geflashed heeft. Als je geen warning hebt gekregen is het dus goed gegaan.

Stap 10. Start nu de computer opnieuw op en als je in windows bent aangekomen herkent ie een nieuwe videokaart. Installeer je drivers nu opnieuw en alles zou nu goed moeten werken.

Als je geen 2e partitie of hardeschijf hebt dan zul je een opstart diskette in windows 98 moeten maken. zet in dat geval alles gewoon in c: neer en volg de rest van de instructies (vervang dan d: door c:)
-----------------------------------------------------------

Wat te doen als het fout gaat?

Stap 1. als het flashen zelf is mislukt zal ie een warning geven. Als ie een warning geeft van write proteted is er niets aan de hand. Hij kan dan niet de bios flashen. Maar geeft ie bijvoorbeeld een fout dat ie maar een gedeelte heeft kunnen flashen dan is er meer aan de hand. WAT JE OOK DOET ZET DAN NIET JE COMPUTER UIT. Blijg gewoon rustig en kalm en flash de backup die we hadden gemaakt. Dat doe je door dit comando in te typen: atiflash -p 0 c:\backup.rom (ervan uitgaande dat je de backup op d: hebt geplaatst)

Hij zal nu weer de originele bios gaan flashen. Als dit weer fout gaat heb je een groter probleem. In dit geval probeer je je computer toch te resetten. Als je pech hebt kun je de letters niet meer lezen, heb je geluk wel. als je de letter niet kunt lezen zul je het opnieuw flashen blindelings moeten doen. DUS SCHRIJF DIT OP OF PRINT DIT UIT. Kun je de letters nog wel lezen dan kun je opnieuw proberen te flashen.

WERKT HET NOG STEEDS ALLEMAAL NIET EN ZIE JE OOK GEEN LETTERS. DAN ZUL JE DE KAART OP MOETEN STUREN NAAR HERCULES. MET EEN BEETJE GELUK IS JE KAART DAN ZO WEER TERUG GEFLASHED NAAR DE ORIGINELE BIOS. Ik moet er wel bijzetten als je geluk hebt. want hercules staat niet echt bekend om hun snelle support.

Ik hoop dat ik jullie hiermee heb kunnen helpen, en hebben jullie nog vragen mail me dan maar op mazewing@hotmail.com

IK BEN NIET VERANTWOORDELIJK VOOR HET MISGAAN VAN DE BIOSFLASH. ALS JE HET WIL DOEN PROBEER HET DAN GERUST EN IK WIL JE ER OOK NOG MEE HELPEN. MAAR ALS HET FOUT GAAT KOM DAN NIET AANEUREN DAT HET MIJN SCHULD

MazeWing

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08 09:32

l3p

www.^.nl

ehmm ik heb dus gewoon bios geflashed met die van de hercules site, maar nu is mijn beeld aant flikkeren etc, ik heb geen backup van oude bios, kan ik die ook ergens downen of heeft iemand die mischien voor me ?

L3p - MK - PV - WP

• rontemp
  • Laatst online: 14-05 11:59

rontemp

MUHAHA

`k heb wel de 8K5FDX.zip met hradflsh.exe van 10 mei 2002
maar die zul je er nu wel ingepropt hebben. Anders gewoon de flashradeon8500.zip van joost downen werkt als een speer met de laatste catalyst van ati(retail)
8728 3dmark 2k1se(laatste update)core=299.3/mem=290.3
10604 3dmark 2k
rage3d tweak v3.3 win2k

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

Verwijderd

ik zou voor dat ik ga flashen eerst de potllod truuk uithalen, het schijnt dat de LE versies het voltage op 3.19V
staat terwijl de specs van het geheugen volgens Hynix 3.2 tot 3.8 volt is.

• l3p

l3p

www.^.nl

OMG!!

eerst haalde ik met mijn gewone "hercules" max 8700 3dmarks

nu heb ik die radeon bios + radeon drivers geinstalled, en rage3d tweak 3.4

nou kom ik op 9500 3dmarks :) met een herculesje LE

L3p - MK - PV - WP

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 23:00 schreef L3PrAcHauN het volgende:
OMG!!

eerst haalde ik met mijn gewone "hercules" max 8700 3dmarks

nu heb ik die radeon bios + radeon drivers geinstalled, en rage3d tweak 3.4

nou kom ik op 9500 3dmarks :) met een herculesje LE
Ik kom met mijn hercules met orginele bios op 9100puntjes :)

• rontemp
  • Laatst online: 14-05 11:59

rontemp

MUHAHA

en ? flikkert er nog wat ? :+

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

• l3p

l3p

www.^.nl

nope geen flikkeringen, alleen als ik hem te hoog zet dan loopt ie vast :)

L3p - MK - PV - WP

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-04 22:18

themaxter

Bugged..

Woeiii, heb mijn hercules 8500le net ook ff geflashed, is gelukt, vind de scores beedje tegenvallen, zit nu 7485, met een XP 1700+, het maakt ook niet veel uit of ik hem oc boven de 275.

275/275 draait nu goed, maar als ik hem op 285/285 zet gaat me score zelfs omlaag naar 7415 :?

• l3p

l3p

www.^.nl

ohh yeah deze kaart roelt voor dat geld :)

Xp 2000+ @ 1,77Ghz 12,5x142
Hercules FDX 8500 LE @ 299/299
Ati Retail bios+ Ati drivers

Afbeeldingslocatie: http://pics.shellz.nl/rad-9750.JPG

L3p - MK - PV - WP

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 19:46
Iemand al geprobeerd of er prestatieverbetering inzit na het installeren van nieuwe drivers van hercules ? Ik checkte net http://europe.hercules.com/supportf.php?pa=drv&mq=4&id_prd=40&ft=1 en zag dat er 3 dagen geleden nieuwe zijn uitgekomen, ben ze nu aan het downloaden!

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 16:39 schreef L3PrAcHauN het volgende:

[afbeelding]
hoe haal jij zo'n hoge memory speed?
Want dat moet ik ook hebben.
En ja die kaart roeleert zekerssss.

Verwijderd

Wow moet je dit gasje kijken http://service.madonion.com/compare?2k1=3805584
hij heeft zijn hercules fdx le zijn core op 370 en mem op 345mhz staan is da kwel of nie kwel

Verwijderd

Ik zou zelf niet van HD flashen, dat is bij gewoon BIOS flashen ook niet echt handig, van een flop werkt beter IMO..
Maar idd nooit je pc rebooten. Als het fout gaat ok, maakt niet uit, als je maar niet reboot!

• l3p

l3p

www.^.nl

Op zaterdag 29 juni 2002 16:55 schreef beastlock het volgende:

[..]

hoe haal jij zo'n hoge memory speed?
Want dat moet ik ook hebben.
En ja die kaart roeleert zekerssss.
tja dat ik eerst hercules bios en drivers had kwam ik niet hoger dan 280/259

en nu met Ati Retail bios+ Ati drivers kan ik hem gewoon zo hoog zetten, en zonder artifacts

L3p - MK - PV - WP

• The-Source
  • Laatst online: 16:50
Op zaterdag 29 juni 2002 16:39 schreef L3PrAcHauN het volgende:

[afbeelding]
Wat voor Geheugen chipjes (hoeveel ns) zit er op en wat voor aanpassingen heb je nog meer gedaan ( Vmod of GPUfan vervangen ?)

Taal fouten inbegrepen ;)

• l3p

l3p

www.^.nl

Op zaterdag 29 juni 2002 19:33 schreef klaasbram het volgende:

[..]

Wat voor Geheugen chipjes (hoeveel ns) zit er op en wat voor aanpassingen heb je nog meer gedaan ( Vmod of GPUfan vervangen ?)
i dunno wat voor mem, tis gewoon de hercules fdx 8500 le
die ik geflashed heb naar ati readeon retail, daarna nieuwste Ati retail drivers geinstalled en met rage3dtweak op 299/299 gezet heb

L3p - MK - PV - WP

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op zaterdag 29 juni 2002 20:30 schreef L3PrAcHauN het volgende:

[..]

i dunno wat voor mem, tis gewoon de hercules fdx 8500 le
die ik geflashed heb naar ati readeon retail, daarna nieuwste Ati retail drivers geinstalled en met rage3dtweak op 299/299 gezet heb
Ik draai hetzelfde.. alle spellen gaan ook gewoon super. Met 1 uitzondering.. na wat rondjes MotoGP op erg hoge settings 2x of 4x AA begint ie het warm te krijgen volgens mij. Maar dan heeft het spel wel weer wat weg van een LSD-trip ;) Verder alle games zonder probs. Mijn 3DMarks zijn een stuk lager, maar dat zal wel bijtrekken als ik mijn SlotA Athlon 800 eens vervang :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• l3p

l3p

www.^.nl

ik vraag me af of ik de 10K nog ga halen in 3dmark, mischien geheugen sinks

L3p - MK - PV - WP

• hetnet
  • Laatst online: 03-12-2021
Op zondag 30 juni 2002 13:15 schreef L3PrAcHauN het volgende:
ik vraag me af of ik de 10K nog ga halen in 3dmark, mischien geheugen sinks
Welk bios heb je nu ?(retail dat snap ik) welk versie nummer, en waar is die te halen ? linkje misschien ;)

• l3p

l3p

www.^.nl

Op zondag 30 juni 2002 15:15 schreef hetnet het volgende:

[..]

Welk bios heb je nu ?(retail dat snap ik) welk versie nummer, en waar is die te halen ? linkje misschien ;)
moet je ff zoeken om alle msg van MazeWing, die heeft ergens een heel uitgebreide uitleg over het flashen en die geeft ook de links

L3p - MK - PV - WP

• l3p

l3p

www.^.nl

damn ik denk dat ik mijn top heb bereikt, met mijn xp2000+ op 1,77 Ghz, 12,5x142
(als ik hoger ga loopt ie vast als ik hercules op 299/299 zet)
en dus mijn hercules op 299,3/299,3 (zelfs 1 mhz hoger loopt 3dmark niet)

ik kom nu op 9790 3dmarks

Afbeeldingslocatie: http://pics.shellz.nl/rad-9790.JPG

heeft iemand ook nog iedeeen om toch de 10K te halen ?

zou geheugen sinks veel helpen ?
of mischien een andere cooler op de hercules ?

ik wil zo damn graag die 10K zien :9

L3p - MK - PV - WP

Verwijderd

Jaja Ik heb hem nu ook naar de retail geflashd :)
toen ik het deed en mijn pc op nieuw starte kreeg alemaal
raare letter behalve in windows xp
Dus toen had ik het helemaal benauwt.
omdat ie in 16bitt kleuren ook allemaal van die rare dingen ging doen.
Toen heb ik hem nog een keer geflashd naar retail.
En toen dee die het gelukig perfeckt.
En die memory speed kan ik nu lekker op 299mhz zetten >:)
En mijn 3dmark score zijn 200 puntjes om hoog gegaan
http://service.madonion.com/compare?2k1=3832046

• tweak_freak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

tweak_freak

#######->

Op zondag 30 juni 2002 17:08 schreef L3PrAcHauN het volgende:
damn ik denk dat ik mijn top heb bereikt, met mijn xp2000+ op 1,77 Ghz, 12,5x142
(als ik hoger ga loopt ie vast als ik hercules op 299/299 zet)
en dus mijn hercules op 299,3/299,3 (zelfs 1 mhz hoger loopt 3dmark niet)

ik kom nu op 9790 3dmarks

heeft iemand ook nog iedeeen om toch de 10K te halen ?

zou geheugen sinks veel helpen ?
of mischien een andere cooler op de hercules ?

ik wil zo damn graag die 10K zien :9
Ja plaats gewoon een fan aan de voor en achterkant en zet wat heatsinks op het geheugen

Verwijderd

voltage verhogen en nog betere koeling!
Wachten op nog snellere drivers
Pagina: 1