het ecs k7s6a topic (sis 745)

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wie heeft hem nog meer en zijn er veel problemen mee? stabiel?

ik draai hem sinds 2 weken in de patience pc van mijn ouders icm een 1800+ en 512 meg ddr en totaal geen problemen. stabiel als een huis en dat voor dat geld.

volgens de geruchten schijnen ze te houden van een dure voeding en merk geheugen. ik heb hier infineon geheugen en een antec voeding dus dat zit wel goed. maar ik vraag me af hoe ze het doen met mindere voedingen / geheugen.

wat is nou de point van dit topic? ik vraag me gewoon af of er veel mensen zijn die voor deze goedkope oplossin gekozen hebben en of deze bevalt.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb hem al sinds dat het mobo te koop in huis.
Samen met zijn kleinere broertje de k7s5a.
Het ding is zo kolere stabiel ,dat ik me dood verveel.
En dat nog hoog overclocked ook :)
Ik heb hem nu een maandje of vier ,en de eerste hoos staat er nog gewoon op .
Geen gedoe met patches enzo en fixes ,het draaid gelijk goed uit de box.
Het enige wat me tegenvalt zijn de bios updates ,die wordt haast nooit geupdated op die ECS site :r
Ik heb er Crucial geheugen inzitten en een dikke Flower Power PSU.
Dat heeft hij inderdaad wel nodig,maar niet zo erg als zijn voorloper de 5a :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Tof dat er zo'n topic geopend is.
Ben namelijk van plan om zo'n ECS K7S6A te gaan halen, maar wel om d'r no-name DDR op te prikken.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:17
No-name PC133 van Gistron pakt de K7S5A niet, de K7S6A waarschijnlijk ook niet, want op een i440BX wil die troep niet eens op 66MHz cas2 lopen (terwijl PC100 cas2 geheugen ook makkelijk 133MHz cas2 trekt op dat ECS bord).
Echter met dat goedkope no-name DDR spul van Gistron, vliegt die K7S5A als een tierelier, nergens problemen mee.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 20 mei 2002 12:58 schreef Speedy-J het volgende:
Het enige wat me tegenvalt zijn de bios updates ,die wordt haast nooit geupdated op die ECS site :r
Dat zegt toch wel iets over het bordje, toch?
Als het zo rockstable is, wat heb je dan aan BIOS updates :? ;)

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op maandag 20 mei 2002 14:40 schreef BalusC het volgende:

[..]

Dat zegt toch wel iets over het bordje, toch?
Als het zo rockstable is, wat heb je dan aan BIOS updates :? ;)
Er zijn wat kleine dingen die "beter" mogen in mijn ogen .
Voor de NIET overclocker is dit niet van toepassing..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topic al een stille dood gestorven?
Da's snel.
Buggy-Via krijgt aanzienlijk meer aandacht.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb een K7S6A met Kingmax 256 PC2700 geheugen.
Rock solid.

Ik heb de CPU en het geheugen nu op 150Mhz lopen.

166/133 async is raargenoeg trager dan 133/133 sync.
Dus heb ik nu 150/150 sync en dat gaat lekker snel.
166/166 sync is me nog niet gelukt.

Ik vind het jammer dat er geen ISA slot op zit. Ik freubel nog wel eens met oude hardware.

Ik zie boven dat mensen van plan zijn PC133 geheugen op dit mobo te gebruiken. Sorry mensen dat kan niet. De k7S5a heeft DDR en SDRAM sloten. De K7S6a kan alleen met DDR ram omgaan.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik vind het jammer dat er geen ISA slot op zit. Ik freubel nog wel eens met oude hardware.

Ik zie boven dat mensen van plan zijn PC133 geheugen op dit mobo te gebruiken. Sorry mensen dat kan niet. De k7S5a heeft DDR en SDRAM sloten. De K7S6a kan alleen met DDR ram omgaan.
isa op een ddr mobo is erg moeilijk te vinden. ik durf zelfs bijna te beweren dat ze niet bestaan, of misschien 1 of 2 ofzo.

het is maar goed dat er geen pc 133 op kan dan wordt daar niet op bezuinigd. btw, ddr is tegenwoordig goedkoper dan sdr bij onze leverancier, dus dat zit wel goed.

Verwijderd

Ik heb voor mijn oom een aantal spullen besteld:

ECS k7s6a
Xenon kast
AMD XP 2000+
512 DDR kingston 333

De volgende spullen had hijzelf al:

Voodoo Banshee
Radeon 8500
IBM 80 gig
floppy drive

Ik had alles aangesloten(met voodoo banshee erin) , startte op, mem check OK , bam hij vliegt uit.
Ik keek naar de kabels en zag dat ik de cpu fan op pwr fan had gedrukt, dus heb het omgeruilt. Maar nu piept LED1 (vlakbij ddr slot) als een gek en stopt niet. Ik heb alles er uit gehaald en toch blijft hij piepen! Alleen als ik de radeon erin stop, komt hij niet eens aan piepen toe en vliegt direct aan uit. :(
Ik weet niet meer wat ik nou moet doen :(
Iemand tips?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Wow, een kick van precies 1 jaar 8)7 (+1 dag, jaja :))

Neem eerst de Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen eens door, als dat niet helpt open je een nieuw topic en zet je daarin wat je allemaal geprobeerd hebt en wat voor effect dat had :)

Deze gaat dicht, lijkt me dat er nu niet erg veel behoefte meer is aan een K7S6A topic :Z

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 23-05-2003 21:30 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.