Toon posts:

UDMA 100 , PIO MODE 4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op controller 1 op mobo 1 hd en 1cdbrander, maar welke snelheid gebruikt ie nu dan? ata 100 of pio 4? keb met google gezocht maar niet ech duidelijk antwoord

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als jij een ata 100 kabel gebruikt draait ie gewoon op ata 100 hoor. en je cd-rom meestal op ata 33 (die ervaring heb ik me aopen) maar het heeft verder geen invloed op elkaar. ik bedoel dus dat omdat je cd-rom drive op ata 33 draait dat je hd niet ook naar ata 33 gaat, die blijft gewoon op 100 lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 00:50 schreef smvs het volgende:
als jij een ata 100 kabel gebruikt draait ie gewoon op ata 100 hoor. en je cd-rom meestal op ata 33 (die ervaring heb ik me aopen) maar het heeft verder geen invloed op elkaar. ik bedoel dus dat omdat je cd-rom drive op ata 33 draait dat je hd niet ook naar ata 33 gaat, die blijft gewoon op 100 lopen.
maar er staat toch echt PIO MODE 4 bij opstarten bij brander, en ATA100 hardeschijf, :? en jah ik heb ata100 kabeltje (anders is net formule1 wagen op vierkante wielen he ;))

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-04 19:38
in systeem eigenschappen, device manager kan je dit vinden bij de hd/cdrom controller (w2k/winXP duidt dit aan bij de controller win9x bij het apparaat zelf)

PIO 4 kan je ook zeer snel vinden door gewoon iets te kopieren, bij PIO 4 zal de cpu load bijna 100% zijn, bij DMA iets van 10% of minder

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 00:52 schreef Mr_Blue het volgende:

[..]

maar er staat toch echt PIO MODE 4 bij opstarten bij brander, en ATA100 hardeschijf, :? en jah ik heb ata100 kabeltje (anders is net formule1 wagen op vierkante wielen he ;))
als je een aopen hebt moet je het jumpertje er af snokken helemaal links achter op je cd-rom. dan gaat ie uit de pio modus. en idd je moet het soms ook in windows instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 00:54 schreef smvs het volgende:

[..]

als je een aopen hebt moet je het jumpertje er af snokken helemaal links achter op je cd-rom. dan gaat ie uit de pio modus. en idd je moet het soms ook in windows instellen.
heb ik gedaan maar blijf in pio modus.. :?

Verwijderd

Probeer eens de VIA drivers te installeren als je een VIA bord hebt, en welke windows heb je. Want bij WinXP hoef je dus geen VIA drivers te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
via4in1 heeft niks hier mee te maken |:( en ik heb die uiteraard allang geinstalleerd

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
BIOS instellingen :? Daar staat van welke PIO-mode hij gebruik mag maken, en van welke UDMA mode hij gebruik mag maken (daggik)

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 08:48 schreef Mr_Blue het volgende:
via4in1 heeft niks hier mee te maken |:( en ik heb die uiteraard allang geinstalleerd
De via drivers hebben niet direct te maken met de instelling van de IDE apparaten alleen als je in windows ook ziet dat ze verkeert staan dan help het wel om ze te installeren. Komt zeer vaak voor dat de mensen de VIA drivers niet installeren en dan klagen dat hij zo langzaam is. Maar als ze in de BIOS al verkeert staan dan zou je dus in de BIOS moeten zoeken en misschien een BIOS update ?

Verwijderd

Topicstarter
in de bios kan ik alleen Auto UDMA mode of disabled heb ik auto gezet, maar als ik met via idetool bekijk staat dat de brander ata33/66/100 niet eens ondersteund :S ik heb hem nu op Multiword DMA Mode 2 gezet wat prima werkt, maar wat het is :S ik zou het nie weten
Pagina: 1