[CS] muisproblemen/scripts

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:34
Ik heb de laatste tijd nogal wat muisproblemen in CS. Dan blijft mijn muis hangen, sommige controls blijven even hangen, dat soort dingen.

Ligt het aan de muis?
Denk het niet, onder winxp heb ik in principe die haperingen niet, daarbij lijkt het probleem zich alleen bij CS voor te doen, niet bij HL of bijvoorbeeld firearms.

Ligt het aan CS?
Ik heb nogal wat scripts gebouwd voor CS, o.a. een zeer uitgebreid buyscript, en nog een 20-tal simpele tot geavanceerde andere scripts, die voor mij allerlei taken vergemakkelijken.
Kan het zijn dat ik tevéél scripts heb? Zodat CS af en toe effe moet nadenken voor ie weer iets kan doen?

Ik heb het id dat als ik een fresh install maak dat alles goed werkt, en ik heb ook het id dat zodra ik me scripts installeer dat de problemen dan weer beginnen te komen.

Het is geen drama, het probleem is dat vaak net als ik een hoek om wil lopen de muis niet goed meekomt, of net als ik iemand wil neerschieten blijft ie er naast hangen, of de fire reageert even te laat.

EDit: vóór iemand begint over dat ik cheats heb, dat is dus niet zo. Het gaat om scripts die bijvoorbeeld alle radiomessages onder 1 toets zetten en dat soort dingen, gewoon stukjes script die bepaalde dingen automatiseren of de mogelijkheden van je toetsenbord beter benutten.

• 7ouis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 19:28
Op maandag 20 mei 2002 00:45 schreef stefijn het volgende:
Ik heb de laatste tijd nogal wat muisproblemen in CS. Dan blijft mijn muis hangen, sommige controls blijven even hangen, dat soort dingen.

Ligt het aan de muis?
Denk het niet, onder winxp heb ik in principe die haperingen niet, daarbij lijkt het probleem zich alleen bij CS voor te doen, niet bij HL of bijvoorbeeld firearms.

Ligt het aan CS?
Ik heb nogal wat scripts gebouwd voor CS, o.a. een zeer uitgebreid buyscript, en nog een 20-tal simpele tot geavanceerde andere scripts, die voor mij allerlei taken vergemakkelijken.
Kan het zijn dat ik tevéél scripts heb? Zodat CS af en toe effe moet nadenken voor ie weer iets kan doen?

Ik heb het id dat als ik een fresh install maak dat alles goed werkt, en ik heb ook het id dat zodra ik me scripts installeer dat de problemen dan weer beginnen te komen.

Het is geen drama, het probleem is dat vaak net als ik een hoek om wil lopen de muis niet goed meekomt, of net als ik iemand wil neerschieten blijft ie er naast hangen, of de fire reageert even te laat.

EDit: vóór iemand begint over dat ik cheats heb, dat is dus niet zo. Het gaat om scripts die bijvoorbeeld alle radiomessages onder 1 toets zetten en dat soort dingen, gewoon stukjes script die bepaalde dingen automatiseren of de mogelijkheden van je toetsenbord beter benutten.
misschien alles wat je denkt moet je is proberen :z

• Stefke
Hmm?

Ik heb geprobeerd uit te leggen dat ik alle mogelijkheden wel zoŽn beetje afgekaart heb en dat het imo dus ergens in de scripts zou moeten zitten.

Vandaar mijn vraag of je teveel scripts kunt hebben?

Verwijderd

scipts kunnen je CS vervuilen en zeker als je systeem niet meer zo nieuw is, kan dat leiden tot haperingen..

wat voor scripts heb je allemaal behalve je buyscript?

• Stefke
ach ja, allerlei nuttige en minder nuttige dingen.

Een volumeknop, een demorecorder (10 demoŽs op rij), 2 nameswappers, nightvisionadjuster met autoadjust, alle radiocommands onder 1 toets, een dubbele functie voor slot 1, 2 en 3 met grenadewarnings, een autoknifer (klinkt erger dan het is ;) ) en nog wat kleine zut.

Het door mij zelfgemaakte buyscript is in totaal iets van 100-150 regels met een 20-tal aan te roepen bestandjes van +/- 10 regels.
Goed ding joh, menugestuurd, en je kunt vanalles voorprogrammeren en allerlei combinaties maken.
als je systeem niet meer zo nieuw is
Bedoel je hardwarematig? Lijkt me dat mijn compu dat toch nog wel moet kunnen allemaal.

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Op maandag 20 mei 2002 01:00 schreef stefijn het volgende:
ach ja, allerlei nuttige en minder nuttige dingen.

Een volumeknop, een demorecorder (10 demoŽs op rij), 2 nameswappers, nightvisionadjuster met autoadjust, alle radiocommands onder 1 toets, een dubbele functie voor slot 1, 2 en 3 met grenadewarnings, een autoknifer (klinkt erger dan het is ;) ) en nog wat kleine zut.

Het door mij zelfgemaakte buyscript is in totaal iets van 100-150 regels met een 20-tal aan te roepen bestandjes van +/- 10 regels.
Goed ding joh, menugestuurd, en je kunt vanalles voorprogrammeren en allerlei combinaties maken.
[..]

Bedoel je hardwarematig? Lijkt me dat mijn compu dat toch nog wel moet kunnen allemaal.
Zal wel softwarematig zijn :P.

Maar je zegt dat je verschillende bestandjes ook nog is aanroept vanuit dat ene bestandje. Dat moet je niet doen :P. Ik had dat eerst ook, maar daardoor ging mijn systeempje ook een beetje flippen. Ik heb nou alles in een file staan (wel de CT en T apart) en geen problemen meer :). Probeer dat is zou ik zeggen!

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• Stefke
Ja, maar dat buyscript gebruik ik al langer - in vrijwel deze vorm - dan ik dat probleem heb. Daarbij gebruik ik het buyscript natuurlijk niet onder het spelen, dus die cfg bestandjes worden dan ook niet aangeroepen.

Mja, de muis...tis een optische van Logitech, moet toch goed zijn zou ik zeggen...

Hmm..testje kan ik wel doen, heb nog een normale muis liggen, eens kijken of die iets uitmaakt

• Jerry

Jerry

Who?

Op maandag 20 mei 2002 01:21 schreef stefijn het volgende:
Ja, maar dat buyscript gebruik ik al langer - in vrijwel deze vorm - dan ik dat probleem heb. Daarbij gebruik ik het buyscript natuurlijk niet onder het spelen, dus die cfg bestandjes worden dan ook niet aangeroepen.

Mja, de muis...tis een optische van Logitech, moet toch goed zijn zou ik zeggen...

Hmm..testje kan ik wel doen, heb nog een normale muis liggen, eens kijken of die iets uitmaakt
Hmmm vreemd. Pas geleden niet een nieuw script gemaakt? misschien is er daardoor iets fout gegaan.

Wat voor logitec muis is het? Ik heb de Logitec Mouseman Dual optical >:).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• Joeroenho
  • Niet online
Logitech muizen in winXP geven wel vaker problemen, de oorzaak zit hem in de muisacceleratie van winXP en de logitech drivers.
Oplossing:
Gebruik de standaard winxp-drivers voor je muis en gooi de logitech drivers eraf, en voeg het volgende toe aan de hl.exe shortcut:
-noforcemparms -noforcemaccel

Bovenstaande zorgt ervoor dat de muisacceleratie in xp wordt uitgeschakeld voor CS.

dus de commandline van de shortcut wordt (bij mij):
code:
1
C:\SIERRA\Half-Life\hl.exe -game cstrike -32bpp -nojoy -noipx -console -noforcemaccel -noforcemparms -dev -numericping

edit:

Sorry voor het vern*ken van de lay-out :)

Amateurcoureur en fervent banktukker

• Joeroenho
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 01:24 schreef Mr_UnAnimouS het volgende:

[..]

Hmmm vreemd. Pas geleden niet een nieuw script gemaakt? misschien is er daardoor iets fout gegaan.

Wat voor logitec muis is het? Ik heb de Logitec Mouseman Dual optical >:).
Die muis heerst! :D
Ik heb hem ook :)
Tipje van mij: hij is standaard nogal zwaar, schroef hem open en schroef de nutteloze verzwarende ijzeren plaat eruit. Werkt heerlijk :D

Amateurcoureur en fervent banktukker

• Jerry

Jerry

Who?

Op maandag 20 mei 2002 01:27 schreef El_GringO het volgende:
Logitech muizen in winXP geven wel vaker problemen, de oorzaak zit hem in de muisacceleratie van winXP en de logitech drivers.
Oplossing:
Gebruik de standaard winxp-drivers voor je muis en gooi de logitech drivers eraf, en voeg het volgende toe aan de hl.exe shortcut:
-noforcemparms -noforcemaccel

Bovenstaande zorgt ervoor dat de muisacceleratie in xp wordt uitgeschakeld voor CS.
Hmmm vreemd ik heb de nieuwste logitec drivers erop gezet en niks verder veranderd aan cs of win XP en alles werkt gewoon goed :P.
Op maandag 20 mei 2002 01:29 schreef El_GringO het volgende:
Die muis heerst! :D
Ik heb hem ook :)
Tipje van mij: hij is standaard nogal zwaar, schroef hem open en schroef de nutteloze verzwarende ijzeren plaat eruit. Werkt heerlijk :D
Hij ruled zeker :P. Vooral als je al 2 jaar met cs een bal(le)muis gebruikt en dan ineens een dual optical :D. Shit dat merk je. Was wel effe wennen in het begin, maar nou wil ik niks anders meer :). Je moet idd wel effe wennen aan de zwaarte.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Verwijderd

lol hahaha dit topic is lache, maaruh autoknife script=cheat...

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 16:33

ThaHandy

Discovery Channel

zo ook de antirecoil-script ;) maar die zal je wel niet gebruiken :P

• Stefke
Op maandag 20 mei 2002 01:35 schreef Mr_Blue het volgende:
lol hahaha dit topic is lache, maaruh autoknife script=cheat...
Zoals ik zeg, het klinkt erger dan het is, het is gewoon een sneltoets voor me knife die meteen bij loslaten je gun weer terugpakt. Niet zo auto als de "naam" doet vermoeden.

En ik gebruik geen recoilscript, burstscript of andere crap.

• VeloChill
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
probeer anders eens al je script te verwijderen en langszaam terug te gaan zetten, misschien kan je degene die problemen geeft er zo uit vissen.

en zo'n auto knife/quick slash mag wel hoor, bij nextwish zit ie er standaard in

• Stefke
Ik heb gisteren eerst nog met een logitech ballmuis geprobeerd, maar die gaf hetzelfde probleem. Ligt dus niet aan de muis.

Heb nu CS opnieuw geinstalleerd, en daarna een stel scriptjes weggeflikkerd, .cfg files opgeschoond en het lijkt nu weer goed te zijn :) Hopen dat het zo blijft.
Pagina: 1