Toon posts:

2NICs, win9x, DNS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nou al een tijdje met een probleem(pje), namelijk dat ik in een workstation hier 2 NICs heb zitten, waar win98SE op drait. Nu wil ik bij de ene NIC DNS geïnstalleerd hebben op de DNSserver die ik hier op mn LAN heb draaien, en die andere moet als het even kan zonder DNS draaien.
Nu is enkel het probleem dat als ik bij de tcp/ip instellingen van de ene kaart DNS aan zet, deze ook bij de tcp/ip instellingen van de andere NIC aan gaat, en andersom ook....
:?

Kan dit misschien op een andere manier ingesteld worden? Of kan het echt niet?

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
volgens mij kan dat niet met win9x..

Verwijderd

Tuurlijk moet dat wel kunnen, ik heb een tijdje geleden twee nic's in een P100 gezet, eentje naar kabelmodem en andere naar netwerk, die had ik alles opgegeven en bij de tcp/ip instellingen van de kabelmodem kaart staat alles op aut, werkte gewoon.

Misschien ff de kaarten opnieuw installeren en alle protocolen opnieuw installeren?

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dnsinstellingen zijn toch gewoon per systeem? Eerst wordt er een naam vertaald in een ip, en dan pas wordt er aan de hand van de routingtable gekeken welke netwerkkaart/modem gebruikt moet worden.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 oktober 2000 14:53 schreef shadax het volgende:
Eerst wordt er een naam vertaald in een ip, en dan pas wordt er aan de hand van de routingtable gekeken welke netwerkkaart/modem gebruikt moet worden.[/quote]ja, daar was ik dus al min of meer bang voor..... =(