ASUS Live zit vol met bugs, de rest werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:57

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Help, wat moet ik nu doen?
Ik heb met mijn Asus 7100 ti deluxe combo al vanaf het begin problemen met de TV doorvoer.
De standaard ASUS-tool, ASUS Live, zit vol bugs. Als ik TV wil kijken is er altijd iets wat het niet doet.
Als ik de meegeleverde 3rd party software installeer, of een ander stukje software (PowerVCR of WinDVR bijv.) gebruik, werkt het meestal helemaal niet. Of het geluid doet het niet, of ik kan de zenders niet fijnafstellen zodat ik het met sneeuw moet doen.
Ik wil gewoon TV kijken, het liefst met de nVidia WDM drivers (die ASUS vanaf de website nu ook aanbiedt, maar dan werkt ASUS-live niet), zodat ik ASUS Digital VCR kan gebruiken.
Maar met welke software ik het ook probeer, ik kan niet fijnafstellen, behalve met ASUS-Live. En die zit dus vol met bugs :(
Heeft iemand nog een ander idee? Ik wil graag op op internet rondhangen met een TV scherm in de hoek, zonder dat ik eerst een uur moet configureren...
/me is inmiddels erg hopeloos aan het worden

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
*schop*

Canon EOS | DJI M2P

Verwijderd

volgende keer een gewonen tv-kaart kopen inplaats van alles in een

ik zie dat je een asus 7100ti heb is dat een geforce2ti of een geforce2 mx???

verder doe een klacht in dienen bij asus zelf
en wachten tot er een update is

is er geen altenatiefe software er voor ??
ik dacht dat een tweaker hier een anderen software heeft om normaal manier tv te kunnen kijken

ik zal zeggen wie zoekt zal vinden

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Schoppen na een uur is vervelend, niet doen aub. Verder hoort deze topic niet in AV.

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 02:14 schreef suijkerbuijk het volgende:
volgende keer een gewonen tv-kaart kopen inplaats van alles in een

ik zie dat je een asus 7100ti heb is dat een geforce2ti of een geforce2 mx???

verder doe een klacht in dienen bij asus zelf
en wachten tot er een update is

is er geen altenatiefe software er voor ??
ik dacht dat een tweaker hier een anderen software heeft om normaal manier tv te kunnen kijken

ik zal zeggen wie zoekt zal vinden
Is een Geforce MX
ASUS doet wel 'iets' maar lijkt vooralsnog georienteerd te zijn op de NTSC-markt (USA dus). Dat lijkt mij de oorzaak van geen geluid, omdat NTSC het geluid op een andere subfrequentie codeert.
Andere software is er wel , maar het gaat in feite om de drivers. De ASUS drivers werken alleen met ASUS-Live, de nVidia WDM drivers werken met ASUS-DVCR en de 3rd party software, maar dan krijg ik of geen beeld, of geen geluid. En als ik een van beide heb, kan ik niet fijnafstellen. (De plus- en minkanalen)

Canon EOS | DJI M2P

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 11:48
heb aan hauppage, lots of problems.
veel klooiien met andere IRQ's in je setup, andere gleuf, heb LPT veranderd naar 'normal' (not ECP, not bi-directional, not een dma-channel) en dat helpt/geluid viel weg 'blue screen'. Heb asusP3b/PIII-1000/1000MB

schijnen veel TVkaarten te hebben. begin met een andere gleuf, dan andere IRQ (plug-and-play OFF), dan LPT op 'normal'. etc.
oja met andere geluidkaart (SB Audigy gebruikt geen DMA) ging het ook ineens een stuk beter/geen 'blue screen' meer/wel geluid weg.

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:36

justifire

Shut up and squat !!

Zoek dan ff naar de nieuwste programaatjes op de asus site in taiwan, deze hebben altijd als eerste de nieuwste software en dus ook de nieuwere versies live/digital vcr enzo

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Op maandag 20 mei 2002 04:03 schreef mtjoeng het volgende:
heb aan hauppage, lots of problems.
veel klooiien met andere IRQ's in je setup, andere gleuf, heb LPT veranderd naar 'normal' (not ECP, not bi-directional, not een dma-channel) en dat helpt/geluid viel weg 'blue screen'. Heb asusP3b/PIII-1000/1000MB

schijnen veel TVkaarten te hebben. begin met een andere gleuf, dan andere IRQ (plug-and-play OFF), dan LPT op 'normal'. etc.
oja met andere geluidkaart (SB Audigy gebruikt geen DMA) ging het ook ineens een stuk beter/geen 'blue screen' meer/wel geluid weg.
Ander slot is wat lastig denk ik met een agp kaart. ;)

Do as I say, don't do as I do.

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 11:53 schreef justifire het volgende:
Zoek dan ff naar de nieuwste programaatjes op de asus site in taiwan, deze hebben altijd als eerste de nieuwste software en dus ook de nieuwere versies live/digital vcr enzo
Ik draai momenteel ook de nieuwste drivers en software.
Alleen onder Win98 kan ik de WDM drivers nu goed gebruiken. Maar goed, ik gebruik win98 eigenlijk nooit, alleen om te testen of het daar wel doet.
PS de TV-Tuner is geintegreerd in de videokaart, hij zit dus in het AGP-slot :)

Canon EOS | DJI M2P

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ik heb Asus al vaker via email geschreven alle zinnen beginnen met sorry. Ze zijn niet zo goed in engels daar. En die naaiers geven je ook niet de techspecs :( zodat iemand zelf wat software kan gaan maken.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 23:38 schreef Skinkie het volgende:
Ik heb Asus al vaker via email geschreven alle zinnen beginnen met sorry. Ze zijn niet zo goed in engels daar. En die naaiers geven je ook niet de techspecs :( zodat iemand zelf wat software kan gaan maken.
Klojo's daar dus. En de kaarten zijn natuurlijk niet interessant genoeg voor de trial-and-error freaks :(
Eigenlijk baal ik ervan dat ik dat ding nu heb.
Zijn er echte TV kaarten waarop ik de tuner wel kan instellen, en waar ik zelf kan bepalen welke zender op welk kanaal komt (met geluid)?

Canon EOS | DJI M2P

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:36

justifire

Shut up and squat !!

Heb je ook de wdm driver van nvidia al geinstaleert??

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 21:59 schreef justifire het volgende:
Heb je ook de wdm driver van nvidia al geinstaleert??
tuurlijk, maar daar werkt de ASUS software niet mee :(
De andere software wel, maar dan is er of geen geluid, of geen beeld, of zoveel sneeuw dat ik wil fijnafstellen en dat kan dan weer niet.

Canon EOS | DJI M2P

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nvidia WDM 1.08 drivers met IUVCR , AVIO of Virtualvcr werkt hier perfect in win2k.

Asus tnt2ultra overigens.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Laatste driver 14.xx (beta) van Asus site pakken, Dan laatste versie Asus Live pakken (daar zit nieuwste WDM capture driver en tv ingang bij) En dan mag je Digital VCR erop doen, maar AsusLive kan ook zelf capturen.

Hier heeft ie goed gewerkt, na goeie tip gevonden op 1 van de forums elders. Dus ik ben erg blij mee.

Gouden tip: verwijder alle oude software en haal ook oude asus en/of nvidia drivers weg. Niet eroverheen!

Ik heb Asus V6800 Deluxe. Heb al hele tijd niet in W2K kunnen capturen doordat er geen juiste software voor bestaat. Maar nu wel door een goeie tip in 1 van de forums.
Dus ik kan nog even vooruit :)
Pagina: 1