[RAID-0] ATA 66 op ATA100

Pagina: 1
Acties:

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Hoi.

Ik heb nu een Seagate Barracuda II 30GB @ 7200rpm in mijn bak hangen. Nu wil ik mijn RAID config gaan gebruiken. Als ik in Pricewatch kijk, dan zijn deze schijven nog te krijgen. Ik wil er dan een bestellen, maar ik zie dat dat ATA 66 schijven zijn. Mijn RAID controller op mijn Aopen AX4TII is ATA 100. Ik heb niet zo veel behoeft om 2 nieuwe schijven te kopen want dan moet ik deze 30gb weer in de kast gaan leggen. Maar mijn vraag is dus, maakt het veel uit of ik ATA 66 of ATA 100 schijven gebruik?

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:59

Arjan A

Cenosillicafoob

Als je 2 ATA100 schijven gebruikt is je RAID *nog* sneller dan 2xATA66 :)
Je kan wel een ATA100 disk kopen, maar de RAID snelheid is afhankelijk van de langzaamste schijf in de array (zie het 'andere' topic waar je ook in postte).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Go0s
Op maandag 20 mei 2002 00:34 schreef Arjan A het volgende:
Als je 2 ATA100 schijven gebruikt is je RAID *nog* sneller dan 2xATA66 :)
Je kan wel een ATA100 disk kopen, maar de RAID snelheid is afhankelijk van de langzaamste schijf in de array (zie het 'andere' topic waar je ook in postte).
Juh, dat wist ik al. Maar merk je het verschil?

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:59

Arjan A

Cenosillicafoob

Op maandag 20 mei 2002 00:37 schreef Go0s het volgende:

[..]

Juh, dat wist ik al. Maar merk je het verschil?
tuurlijk :) Maar he hangt er ook van af wat je met die RAID schijf doet. Als je er alleen maar DIVX-jes op zet spelen ze echt niet sneller af :+
Executables opstarten vanaf een RAID gaat wel sneller. Ga maar eens benchmarken, dan zie je het wel.
PS je bent hier bij TWEAKERS, dus dat betekent dat we dit soort dingen zelf durven uit te proberen :)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Go0s
Op maandag 20 mei 2002 00:39 schreef Arjan A het volgende:

[..]

tuurlijk :) Maar he hangt er ook van af wat je met die RAID schijf doet. Als je er alleen maar DIVX-jes op zet spelen ze echt niet sneller af :+
Executables opstarten vanaf een RAID gaat wel sneller. Ga maar eens benchmarken, dan zie je het wel.
PS je bent hier bij TWEAKERS, dus dat betekent dat we dit soort dingen zelf durven uit te proberen :)
Ik durf het wel uit te proberen, maar ik wil eerst meer info hebben voordat ik mijn geld ga uitgeven :)

Tis misschien niet te lezen, maar deze disk heb ik:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2501291702

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik zou zowieso geen cuda II meer kopen. ik werk in een pc zaak en we hebben met dit schijfje zeer veel problemen ondervonden. uitval rond de 40-50% denk ik wel. toen de reliability database op storagreview.com nog bestond kwam deze schijf er ook zeer slecht uit.

ik heb hem zelf ook gehad en die is ook gecrashd. 30 gig versie is het beruchtst.

• Go0s
hmm

Ik heb er nog nooit problemen mee gehad...
Ben nu :z
Pagina: 1