na een _zeer_ kale installatie van RH heb ik wat problemen met het installeren van het een en ander. kheb niet alle verstand van linux maar stoute schoenen heb ik wel dus heb ik een vrij kale install gedaan voor een servertje dat ik wil laten draaien. nou kreeg ik een error (zie topictitel) en kan daar niet echt iets op vinden. een oplossing die ik tegen kwam was het installeren van gcc, dus ik braaf alles geinstalleerd van gcc wat ik kokn vinden (plus een stapel dependencies) maar dit alles mocht niet helpen, ik kan nog steeds geen ./configure uitvoeren...
Staat er wel een cc in je PATH dan (controleer met "which cc")? Zo niet, maak kan een symlinkje van cc naar gcc ("ln -s gcc /usr/bin/cc").
"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"
Verwijderd
Probeer eens: find / -name gcc... daarna het volgende doen:
...uiteraard dat pad even wijzigen naar het pad dat je hebt gevonden met find... en plaats deze laatste regel ook even in je /etc/profile... wordt het gelijk geregeld met opstarten van je systeem;
code:
1
| export PATH="$PATH:/pad/naar/gcc/" |
...uiteraard dat pad even wijzigen naar het pad dat je hebt gevonden met find... en plaats deze laatste regel ook even in je /etc/profile... wordt het gelijk geregeld met opstarten van je systeem;
Ehh... areana, RedHat zet gcc heus wel in /usr/bin. Lijkt me sterk dat je die nog aan je path moet toevoegen...Op maandag 20 mei 2002 00:24 schreef areana het volgende:
Probeer eens: find / -name gcc... daarna het volgende doen:
code:
1 export PATH="$PATH:/pad/naar/gcc/"
...uiteraard dat pad even wijzigen naar het pad dat je hebt gevonden met find... (gcc aan het einde van de regel uiteraard weglaten)...
Splitz: als 't nog steeds niet werkt, kijk dan eens in config.log. Daar staat meestal een gedetailleerdere foutmelding dan in de stdout van configure.
"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"
grmbl
als ik 'rpm -i gcc*' doe dan moet hij toch alles installeren??? Kennelijk doet hij dat dus niet want ik ben net bezig geweest om pakketje voor pakketje te installeren. stom stom stom (n00b he
)
maar goed, ik ben er nog niet hij fietst nu wat langer door de configure maar komt nu met de error 'no curses library found'
ik zoek nog ff verder
als ik 'rpm -i gcc*' doe dan moet hij toch alles installeren??? Kennelijk doet hij dat dus niet want ik ben net bezig geweest om pakketje voor pakketje te installeren. stom stom stom (n00b he
maar goed, ik ben er nog niet hij fietst nu wat langer door de configure maar komt nu met de error 'no curses library found'
ik zoek nog ff verder
Verwijderd
ncurses installeren...Op maandag 20 mei 2002 00:37 schreef splitz het volgende:
net ncurses van de cd geïnstalleerd...
komt wel met iets vreemds, read manifest failed: Success
ook na de installatie geen ./configure mogelijk
komt wel met iets vreemds, read manifest failed: Success
ook na de installatie geen ./configure mogelijk
Die heeft ie al wel. Wat je moet hebben is ncurses-develncurses installeren...
Verwijderd
Op maandag 20 mei 2002 13:33 schreef igmar het volgende:
Die heeft ie al wel. Wat je moet hebben is ncurses-devel
9 minuten na de post van areana schreef splitz:
net ncurses van de cd geïnstalleerd...
het probleem is dat ik die devel troep er niet lekker op kan krijgen want ik kan er niet meer op inet. ik heb proftp erop gezet maar daar kan ik niet naar toe connecten...
het tekort aan kennis breekt me een beetje op
het tekort aan kennis breekt me een beetje op
Pagina: 1