Toon posts:

proc cooler niet op mobo aansluiten? 6.96 watt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las op een site dat je de Swiftech MCX462 met Delta FFB0812SHE - 80 x 80 x 38 mm. beter niet op het mobo kon aansluiten maar direct @ voeding omdat hij 6.96 watt trekt. Waarom niet en wat heeft het voor een nadelige gevolgen dan?
ik vind dat softwarematig redelen van rpm via mobo (MSI kt3 Ultra-ARU) juist wel relex :)

Verwijderd

ABSOLUUT niet aansluiten op je mobo. Dat houd je fan-header echt niet.

Je kunt je rpm wel uitblijven lezen, door de stekken gewoon op je mobo te prikken en de plus en de min van de fan los te knippen en die dan direct op je voeding zetten.

Het electronisch regelen is echter niet meer mogelijk. Tenzij je fan opstart op een lager voltage(in serie zetten met een weerstand) dan via je mobo de rpm instellen dan de weerstand er weer tussen uit halen. ( RPM laag houden of je fan-header springt als nog )

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 00:21 schreef The Rapier het volgende:
ABSOLUUT niet aansluiten op je mobo. Dat houd je fan-header echt niet.

Je kunt je rpm wel uitblijven lezen, door de stekken gewoon op je mobo te prikken en de plus en de min van de fan los te knippen en die dan direct op je voeding zetten.

Het electronisch regelen is echter niet meer mogelijk. Tenzij je fan opstart op een lager voltage(in serie zetten met een weerstand) dan via je mobo de rpm instellen dan de weerstand er weer tussen uit halen. ( RPM laag houden of je fan-header springt als nog )
De The Rapier is een wijs man (Nean_mod is het 100% met hem eens, goede tip). Andere suggestie is misschien een baybus zodat je de fans kan schakelen.

Verwijderd

Topicstarter
due als ik de blauw @ mobo en zwart/rood @ voeding doe kannik nog gewoon rpm uitlezen iig?

Verwijderd

ja, rpm kan je gewoon blijven uitlezen.

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Die ventilator trekt dus 1.38 ampere, heb em hier ook (herrie!!)

Hij word standaard geleverd met 1 stekkertje voor op je mobo, waar maar 1 draadje aanzit, voor de rpm meter, en 1 gewone molex voor de stroom.
Pagina: 1