Artic-cooling super silent 2500????

Pagina: 1
Acties:

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:03

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Ik heb laatst bij exile deze cooler Artic-cooling super silent 2500 gekocht.
hij is sowieso lekker stil, maar mijn athlon xp1700 lijkt nu wel warmer dan voorheen met de standaard cooler?
(heb in de tussentijd wel een nieuwe mobo)
-Asus Kt266-E
-standaard cooler
- 48C (weet niet of dat nou stressed of non-stressed was)

-Asus A7V33
-Artic-cooling super silent 2500 (80 MM)
-non-stressed 53C-56C

hoe kan dit?
Of is dit gewoon weer dat de asus sensor niet goed werken! :r

iRacing Profiel

Verwijderd

Zou eerder denken dat ie er niet goed op zit... of dat de koelpasta er te dun/dik op zit.

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 00:10 schreef Oizo het volgende:
Zou eerder denken dat ie er niet goed op zit... of dat de koelpasta er te dun/dik op zit.
in de winkel hebben ze hem er zelf op gezet, lijkt me niet dat ie dan verkeer zit.
was er zelf bij, en volgens mij klopt het wel!

iRacing Profiel

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 21:51
Boeie, hij is stiller, en hij is nog lang niet in de gevarenzone qua temperatuur :Y)

Verwijderd

twee dingen: Tempsensors zijn het nooit met elkaar eens, misschien is de ene fout, misschien de andere. Maar hoogstwaarschijnlijk zijn ze alle twee fout. De tempsensor zit namelijk niet in de proc maar er net onder, en die meet bijvoorbeeld 40 graden c IN de socket. je bios haalt die temp door een bepaalde berekening en komt met 53 graden c aankakken.

Stel nou eens dat de proc beter gekoelt gaat worden ( as3+alpha 8045 bijvoorbeeld ) de core zelf daalt dan bijvoorbeeld met 10 graden c, echter de koeler koelt maar 1 kant van de core, en natuurlijk heeft dat ook veel effect op de andere kant van de core maar altijd minder dan die 10 graden c. dus wordt het in de socket ook wel koeler maar ook weer minder dan die 10c ( zeg 8c ). De sensor meet nu 32 graden c, berekening=>45 graden c. Echter het is echt 10 graden c koeler geworden.

Dat is ook 1 van de redenen dat ze die berekening telkens aanpassen met nieuwe biosen ( ze gaan dan weer uit van de "nieuwe" gemiddelde koeler )

tweede punt: Die koeler van je is alleen maar stil, verder is het een prut koeler. Maar als jij voor silent gaat, who gives a damn. Zoals eerder gezegt je bent nog lang niet in de gevaren zone.

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 00:40 schreef The Rapier het volgende:
tweede punt: Die koeler van je is alleen maar stil, verder is het een prut koeler. Maar als jij voor silent gaat, who gives a damn. Zoals eerder gezegt je bent nog lang niet in de gevaren zone.
Ja overclocken doe ik (nog niet aan), maar ja volgesn het verhaal moet deze cooler ook een XP2100 aan kunnen.
ik weet niet of deze veel warmer is dan de mijne.

maar okee, ik dacht dat ik wel een goeie koeler had gekocht, maar heb dus eigenlijk weer 29E weggegooit |:(

iRacing Profiel

Verwijderd

Hum... ik denk toch echt dat de prijs hier in het silent zit en niet in vette prestatie.
De temp van een xp1700 of een xp2100 zullen als ze niet zijn ge-oced niet echt veel van elkaar schelen, dus ga er maar niet vanuit dat je echt extreme oc prestaties kunt behalen.

Verwijderd

ik heb de 2000 besteld, maar het duurt 10 dagen
voordat ze hem weer hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.exile.nl/media/ss2000.jpg

Verwijderd

waarom van een 266E naar een 333 als ik vragen mag :?

Verwijderd

Gebruik deze koelers ook soms voor amd cpu's, en ik kan er 2 dingen over zeggen:
-ze zijn stil
-maar ze koelen niet zo bijster goed

Je temps blijken me dus vrij normaal over te komen met deze koeler, die zit er dus zeker goed op.

Ik zou hem niet aanraden om te gaan overclocken.

Wil je echter een stille koeler hebben, en spelen de temps niet zo'n grote rol, dan heb je er wel een goede cooler aan.

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 12:11 schreef Khorne het volgende:
waarom van een 266E naar een 333 als ik vragen mag :?
ik had er wel garantie op (die ouwe die was kapot :()
maar dan duurde het iets van anderhalve maand RMA, blabla.
met iets van E40 bij betalen, kon ik deze wel nemen.
ik d8 wat te hack dan maar een nieuwe.

(die bleek later ook al weer kapot te zijn)
maar heb er nu eindelijk 1 die goed en stabie loopt.
:D

iRacing Profiel

Pagina: 1