Op welke plek een Blow Hole plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Ok, als eerste: Ik heb de faq hiervoor al gelezen.

Ik wil twee blowholes in mijn comp plaatsen. De ene met een fan aan de voorkant, en voor de andere wil ik een gat boven de cpu in de zijkant maken, zonder fan. Ik ga ervan uit dat de cpu cooler als fan fungeert door de lucht naar binnen te blazen.

Nu heb ik het volgende probleem: Om overdruk tegen te gaan moet ik dus meer fans hebben die naar buiten blazen, dan fans die dan binnen blazen.
Ik heb bovenin mijn kast een fan die naar buiten blaast, en dus aan de zijkant (onderin) van mijn kast een cpu fan die naar binnen blaast. Nu zal ik om tegendruk tegen te gaan de fan aan de voorkant (onderin) naar buiten moeten laten blazen.
Is dat wel nuttig, ik bedoel: Warme lucht stijgt, en dat is juist de lucht die je af moet voeren. Met een fan onderin naar buiten blaast voer je juist de koude lucht af.

Maar aan de andere kant. Stel ik laat de fan aan de voorkant naar binnen blazen, dan kan ik overdruk krijgen.

Wat zal ik doen? Naar binnen laten blazen, of naar buiten, of maakt het niet zoveel uit?

edit: Sorry, beetje verkeerde topic titel }:O

System Specs

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Kan je misschien ff in Paint ofzo een plaatje schetsen wordt er niet veel wijzer van eigenlijk :?

• lrietveld
Op zondag 19 mei 2002 23:59 schreef m-m het volgende:
Kan je misschien ff in Paint ofzo een plaatje schetsen wordt er niet veel wijzer van eigenlijk :?
ff wachten

System Specs

• m-m
  • Niet online

m-m

Op maandag 20 mei 2002 00:00 schreef lj2000 het volgende:

[..]

ff wachten
k thnx

Verwijderd

je kan het beste bovenin een zwaardere fan plaatsen, want je voeding blaast ook lucht naar buiten ;)

veel suc6

• Wok
  • Laatst online: 19:31

Wok

Dakloos...

Niet lullig bedoeld, maar ik verwijs je toch even naar de FAQ van OCE. Hier is een deel gewijd aan airflow, het onderwerp van gesprek in je topic. Ik zou zeggen: doe er je voordeel mee. :)

Als je verder nog vragen hebt, wil ik met plezier (een poging doen om) deze beantwoorden. ;)

Om je toch een beetje op weg te helpen:

Dit is je situatie:

- Je hebt een fan bovenin je kast als outtake
- Je hebt de voedingsfan als outtake
- Je hebt een fan ter hoogte van je CPU als intake
- Je wilt voorin je kast een fan

De fan voorin moet een intake worden (koude lucht moet zo laag mogelijk aangevoerd worden). Warme lucht stijgt namelijk, zoals je zelf al zei. Het heeft dus weinig zin om koude lucht af te voeren, want dan kan die lucht niets koelen. ;)

Dan zit je met het 'probleem' van overdruk in je kast als je voorin een intake plaatst.
Op maandag 20 mei 2002 00:02 schreef garnage het volgende:
je kan het beste bovenin een zwaardere fan plaatsen, want je voeding blaast ook lucht naar buiten ;)
Dit is een reële optie. Ik weet niet hoe groot de fan bovenin je kast is, anders kun je ook een extra bovenin je kast zetten.

Resumerend: bovenin je kast een zware 120mm fan zetten of 2 80mm fans.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• lrietveld
Op maandag 20 mei 2002 00:09 schreef wokmaster het volgende:
Niet lullig bedoeld, maar ik verwijs je toch even naar de FAQ van OCE. Hier is een deel gewijd aan airflow, het onderwerp van gesprek in je topic. Ik zou zeggen: doe er je voordeel mee. :)

Als je verder nog vragen hebt, wil ik met plezier (een poging doen om) deze beantwoorden. ;)

Om je toch een beetje op weg te helpen:

Dit is je situatie:

- Je hebt een fan bovenin je kast als outtake
- Je hebt de voedingsfan als outtake
- Je hebt een fan ter hoogte van je CPU als intake
- Je wilt voorin je kast een fan

De fan voorin moet een intake worden (koude lucht moet zo laag mogelijk aangevoerd worden). Warme lucht stijgt namelijk, zoals je zelf al zei. Het heeft dus weinig zin om koude lucht af te voeren, want dan kan die lucht niets koelen. ;)

Dan zit je met het 'probleem' van overdruk in je kast als je voorin een intake plaatst.
[..]

Dit is een reële optie. Ik weet niet hoe groot de fan bovenin je kast is, anders kun je ook een extra bovenin je kast zetten.

Resumerend: bovenin je kast een zware 120mm fan zetten of 2 80mm fans.
Kijk, dat was het antwoord dat ik zocht... :)
Thanx!

p.s. Sorry, maar endoria deed het even niet, dus een schetsje heb ik niet, maar ik zie dat het wel begrepen werd zonder pic.

System Specs

• Wok
  • Laatst online: 19:31

Wok

Dakloos...

Op maandag 20 mei 2002 00:19 schreef lj2000 het volgende:

[..]

Kijk, dat was het antwoord dat ik zocht... :)
Thanx!

p.s. Sorry, maar endoria deed het even niet, dus een schetsje heb ik niet, maar ik zie dat het wel begrepen werd zonder pic.
Zullen we het dan nu even over mijn honorarium hebben? :+

Geintje! Ik ben blij dat ik je van dienst heb kunnen zijn. Ik ben wel benieuwd naar het eindresultaat, maar dat begrijp je natuurlijk wel ;) (pics, temps).

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Pagina: 1