Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Verwijderd
Dan moet je een ETRN commando sturen naar de mailserver van XS4ALL, die stuurt dan vervolgens de mail naar je door.
Je kan het ook handmatig doen via telnet, bij Vuurwerk bijvoorbeeld gaat dat als volgt:
> telnet etrn.vuurwerk.nl 25
> ehlo mail.jouwdomein.nl
> etrn joudomein.nl
Bij XS4ALL zal het ook wel op zo'n manier gaan, ik denk dat je hierover wel informatie kan vinden op de help pagina's van de XS4ALL website...
Je kan het ook handmatig doen via telnet, bij Vuurwerk bijvoorbeeld gaat dat als volgt:
> telnet etrn.vuurwerk.nl 25
> ehlo mail.jouwdomein.nl
> etrn joudomein.nl
Bij XS4ALL zal het ook wel op zo'n manier gaan, ik denk dat je hierover wel informatie kan vinden op de help pagina's van de XS4ALL website...
Ja daar had ik natuurlijk al gezocht, maar niets gevonden.
Zou je dit ook in een script kunnen verwerken? of wordt het dan gewoon een c progje maken?
Zou je dit ook in een script kunnen verwerken? of wordt het dan gewoon een c progje maken?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
bSMTP is helaas een brede term (al staat het officieel voor ETRN batched mail).Ik heb via XS4ALL bSMTP draaien, hoe zorg ik er nou voor dat de meel server van XS4ALL mij weer meel stuurd als mijn server weer up gaat?
xs4all doet dit verhaal ook wel eens met MX records :
domein.nl. mail is handled by 100 mx1.xs4all.nl
<nog 3 andere soortgelijke regels)
domein.nl. mail is handled by 10 mail.klant.nl
mail.klant.nl is een dial-up met een statisch IP, die andere 4 zijn echanges van xs4all zelf. De andere kant probeert dus eerst mail te versturen naar het IP van de klant zelf, daarna naar xs4all. Xs4all levert het zelf weer af bij mail.klant.nl
ETRN is de andere optie, en doe ik zelf met fetchmail. Er zijn tich andere scripts voor die dit regelen. De mail word om de 10 mins opgehaald, mits er een verbinding aanwezig.
Dit om te vorokomen dat de klant een torenhoge rekening krijgt.
De fetchmailrc die ik altijd gebruik :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| set postmaster "postmaster"
set bouncemail