Toon posts:

Heel stomme vraag mischien }:O

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, ik heb me echt gek gezocht en ik kan alleen maar dingen vinden die er op wijzen dat ik ongelijk heb maarja, ik heb het in me bol dus vraag ik het jullie maar . . . .
de IP Range 209.1.1.0/24 lijkt according to "IANA" gewoon public space te zijn want 209/8 is toegewezen aan ARIN in de States. Toch ondanks deze vrij sluitende bewijzen heb ik het in me hoofd dat er iets speciaals met de range is . . . is er iemand die enig idee heeft en mij uit mijn leiden kan en wil verlossen . . . ik slaap er niet van :D
Thanks, as always !

• 845
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 18:53

845

Niet dat ik me kan herineren, volgens mij is er alleen iets speciaals aan de hand met 10.0.0.0/8 en 192.168.0.0/16 en 127.0.0.1/32 de rest is voor zover ik weet niks bijzonders mee aan de hand.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hele stomme topictitel misschien :?
...en mij uit mijn leiden kan en wil verlossen...
Ik zal je lijden verlichten: (ik ken het gevoel van niet kunnen slapen door gedachtenkronkels :) )

Volgens mij is er nix met die range aan de hand (8>

• Collidor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 13:28

Collidor

Hoezo 'Dat kan niet!&#039

Op zondag 19 mei 2002 23:19 schreef 845 het volgende:
Niet dat ik me kan herineren, volgens mij is er alleen iets speciaals aan de hand met 10.0.0.0/8 en 192.168.0.0/16 en 127.0.0.1/32 de rest is voor zover ik weet niks bijzonders mee aan de hand.
Je was 172.16.x.x vergeten. Verder: Nee, ik denk ook dat het een "gewoon" internet adres is.

System Specs

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
172.16.0.0 tot en met 172.31.255.255 zelfs 8-)

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-04 15:06
Met die range is volgens mij niets aan de hand. Beetje aparte topic titel trouwens...

Waar mij wel is wakker houd s'nachts is hoe "op" de IP adressen zijn vandaag de dag. sommige bronnen beweerden een paar jaar geleden dat rond nu alles op en vergeven zou zijn, maar goed, ik zit nog op t net dus het zal wel mee vallen, hoewel mijn kabelboer wel naar dhcp is overgestapt, das meestal een voorteken...

at your service

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 23:35 schreef The_Butler het volgende:
Met die range is volgens mij niets aan de hand. Beetje aparte topic titel trouwens...

Waar mij wel is wakker houd s'nachts is hoe "op" de IP adressen zijn vandaag de dag. sommige bronnen beweerden een paar jaar geleden dat rond nu alles op en vergeven zou zijn, maar goed, ik zit nog op t net dus het zal wel mee vallen, hoewel mijn kabelboer wel naar dhcp is overgestapt, das meestal een voorteken...
Duurt nog wel even. Las toevallig vandaag een artikel erover. Als je netjes de groei doorrekent van de laatste jaren dan zijn ze over 5 jaar op. Maar daar zit bij : de big boom internet hype en de teloorgang ervan en veel ongebruikte IP's.

Als je het aantal IP's van "de hype" middelt naar het verwachtte aantal voor de komende jaren en IP die niet gebruikt worden gaat gebruiken, dan zou alles in 2010 op zijn.

Duurt nog wel even dus. Waar ik me meer zorgen over maak is de integratie van IPv6. Op dit moment is het zo dat niemand IPv6 applicaties bouwt, omdat de verschillende dataproviders dit niet ondersteunen. Deze doen dat niet, omdat er nog niet veel applicaties voor gemaakt worden. Imho zou een oevrheidssubsidie een goede oplossing zijn. In Japan bijvoorbeeld krijgt een bedrijf subsidie als zij overstapt op IPv6.

Tot zover... *zucht*

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

andere speciale gevallen zijn de ranges:
224.x.x.x tot 239.x.x.x : multicast (classe D)
240.x.x.x tot net geen 255.x.x.x : testen/ future use (classe E)

Het adres dat jij noemt is een gewoon publiek C classe adres, het vreemde is het subnetmask dat je aangeeft: /8 is in principe voor klasse A adresen.

You don't need eyes to see, you need vision

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:57

Predator

Suffers from split brain

INTERNET PROTOCOL V4 ADDRESS SPACE

Dit is helemaal geen Professional Networking & Servers en eens bij inana gaan kijken kan je zelf ook wel :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.