Atguard en Inbound UDP (van localhost)

Pagina: 1
Acties:

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Ik krijg a.s. woendag internet via de kabel (Chello) en het leek mij dan ook verstandig om eens op zoek te gaan naar een Firewall. Mijn oog is gevallen op Atguard, ik heb hem nu een dag draaien en hij bevalt me prima, ik heb momenteel echter een vraagje. Wanneer ik een internetsite bezoek krijg de volgende melding van Atguard:

Inbound UDP packet van Localhost (127.0.0.1) mijn eigen computer dus.

Hoe kan het zijn dat mijn eigen computer een pakketje verstuurd naar zichzelf en deze onderschept wordt door een firewall? Heeft het iets te maken met mijn homenetwork? Wannneer ik deze pakketjes blokkeer door een rule in de firewall gaat het internetten erg traag, wanneer ik de pakketjes toesta werkt alles prima.

Alle tips voor het opzetten en configuren van een firewall zijn welkom :)

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 11:45

me1299

$ondertitel

Let op! Atguard is heel makkelijk te omzeilen voor hackers, evenals ZoneAlarm en die andere goedkopie Firewalls!

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Euhm, wie gebruikt zulke programma's überhaupt.....?
=)

Allemaal zooi...
Ik schrijf me eigen firewall wel...
:)

• Klont
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Die localhost zooi kun je altijd permitten, van elk prog, over elke poort. Het komt van jezelf en dus kan het geen kwaad. :)

DeathKnight > over onzin gesproken :D

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 oktober 2000 14:41 schreef DeathKnight het volgende:
Let op! Atguard is heel makkelijk te omzeilen voor hackers, evenals ZoneAlarm en die andere goedkopie Firewalls![/quote]En hoe zit het met mijn FreeSCO routertje/firewall ?? Is dat een beetje redelijk veilig? Ik heb er verders niks aan zitten rommelen, zo gedownload geconfigureerd en draaien maar...

• waslijn
Het gaat mij er alleen maar om dat "The Mass" niet met mijn PC gaat zitten klooien, als iemand er echt zo graag op wil ga ik het diegene niet onnodig moeilijk maken ;).

MT, er zijn ook mensen die geen zin hebben om hun eigen Firewall te schrijven ;).

DeathKnight zijn er dan betere Win2k alternatieven? Je kunt wel zeggen dat de meeste firewalls zuigen, maar het gaat maar om de beveiliging van een simpele internet PC.

• Undertaker2
  • Laatst online: 18-05 02:21
MT, als je dan zegt dat het zo kut is, dan zou het wel fijn zijn als je ook zei WAAROM.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 oktober 2000 18:54 schreef Undertaker2 het volgende:
MT, als je dan zegt dat het zo kut is, dan zou het wel fijn zijn als je ook zei WAAROM.[/quote]eheh, oke, sorry....
Nou gewoon, die programmaatjes hebben stuk voor stuk allemaal een schitterende lay-out, maar ik wil graag alles kunnen instellen, iets wat vaak niet kan met van die proggies... =(
En betalen voor software die ik zelf minstens zo goed kan schrijven, daar heb ik dus al helemaal geen trek in....
(zo'n proggie wordt uiteraard geschreven voor het brede publiek, niet voor mijn specifieke wensen..)

• valkenier
  • Laatst online: 15:11
Deathknight,

Is dat echt zo makkelijk als jij zegt? hoe weet je dat? En hoe dan? Ik draai al heel lang atguard, maar ik geloof er geen moer van dat je dat zo eventjes omzeilt.

Verwijderd

Een goede hacker zit inderdaad niet met zo'n programmaatje....

Maar een geruststelling is misschien dat de grote jongens echt niet jouwn servertje gaan binnendringen, die gaan meer voor het betere werk... >:)

/me vind trouwens ook dat men eindelijk het verschil eens moet gaan inzien tussen een hacker en een cracker....

Verwijderd

Hacker is lastig maar over het algemeen kijkt die alleen rond en copieert dingen, maar zal je systeem niet om zeep helpen. Zij doen het vaak om te kijken of ze ergens binnen kunnen komen en meer niet.

Cracker is iemand die er juist op uit is je systeem om zeep te helpen. Meer zullen ze niet doen. Ja, ook data copieren enzo. natuurlijk om dat vervolgens weer tegen je te gebruiken ofzo.

Zo is een beetje het beeld volgens mij. Commentaar en aanvullingen zijn natuurlijk welkom, het blijft natuurlijk hoe ik het zie.

• Klont
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Atguard aan, Rule Assistant aan en er komt NIEMAND in die je niet wilt :)

• valkenier
  • Laatst online: 15:11
Klont, I agree..

• waslijn
Ok, dus gewoon Adguard draaien.
Pagina: 1