1u case

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:09
We zijn ons aan het orienteren op een 1u webserver, hiervoor willen we een celeron 1200 op een stabiel moederbord zetten met iig onboard lan (liefst merk nic vb 3com/intel) en onboard vga. Wat zijn goede mobo's hiervoor?

Als laatste heb ik een vraag over een goede koeler voor op de cpu, ik heb al gezocht maar kon zo niks vinden dat deze vraag beantwoorde.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:56

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Vuurvlieg
Bij die link van tweakers waren geen nuttige koelers te vinden

Bij thermaltake heb ik ze gevonden:
Thermaltake

maar bij coolermaster kan ik ze niet vinden en spire verzorgt hosting en internetaccess.. Bij de meeste koelers staat ook niet aangegeven of ze geschikt zijn voor 1u rackmount.. iig bedankt voor de thermaltake produkten

Verwijderd

hier: http://www.anandtech.com/cooling/showdoc.html?i=1571 staat een zeer goede test.

• Vuurvlieg
Bedankt voor de link.. heb het gelezen was nuttig..

zijn er verder nog mensen die ervaring hebben met goede mobo's als serverplank met onboard nic en vga?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 00:33 schreef Vuurvlieg het volgende:

zijn er verder nog mensen die ervaring hebben met goede mobo's als serverplank met onboard nic en vga?
supermicro zou ik zeggen. erg gaaf spul.
ik moet wel zeggen dat ik slechts ervaring heb met hun i810 budget bordjes, maar die deden in ieder geval erg solide aan

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 00:33 schreef Vuurvlieg het volgende:

Tyan zou ik zeggen. Ook erg gaaf spul.

• Vuurvlieg
Bij supermicro kan ik geen mobo's vinden die een celeron 1200 ondersteunen en nog lan en vga hebben.. tis altijd of dubbel lan of vga..

Bij tyan is die wel te vinden, maar deze staat niet in pricewatch. Dit is namelijk de Tomcat i815ef (S2425). Wat zijn verder nog mogelijkheden?

Verwijderd

Lama dat kan niet :( is slot en geen socket

[dat is dit]
Een Good Old Asus P2B-- met een BX chipset beter kan niet...
[einde dat is dit]

• Vuurvlieg
die tomcat is een socket.. of bedoelde je die p2b van asus dat dat een slot is?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 01:50 schreef Vuurvlieg het volgende:
Bij supermicro kan ik geen mobo's vinden die een celeron 1200 ondersteunen en nog lan en vga hebben.. tis altijd of dubbel lan of vga..
de p3tsse heeft dual intel lan en onboard vga. het wordt niet helemaal duidelijk uit de site idd, maar als je in de manual kijkt zie je bij board lay-out een vga connector zitten.

kijk wel uit. het is een i815 based bordje dus je hebt een 512 MB ram limiet.

edit:
ik denk dat je gelijk had, de p3tsse staat in tegenstelling tot zijn scsi varianten niet bij het fcpga-2 lijstje. alleen fcpga 1.

maar als je scsi wilt kun je de p3tssr nemen.

• Vuurvlieg
die p3tsse is wel interessant ja.. maar daar kan ik de prijs niet van vinden.. enig idee waar deze verkocht worden? en zijn er nog meer mooie mobo's met onboard nic/vga voor een celly 1200?

Verwijderd

Sorry hoor, maar de SuperServer 6011Hi voldoet anders toch echt wel aan je eisen. In de pricewatch kost deze bak € 1371,-

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:54
Ik heb zelf een 2U server draaien.

Mainboard daarin is een Asus plank.

TUSL2-M.

Da's een Asus TUSL2-C. i815EP, dus geschikt voor P3/Celeron/tualitin. Alleen issie dan uATX.
Maakt voor server niet veel uit.

Verder heeft ie onboard i815 video (so what, boeit niet voor server) en een 3Com 10/100 onboard (kewl)
i815 vind ik zelf ook nog een goed stabiele chipset, dus ik vind dat plankje best roeleren. Ook voor office all-in-one bakkies issie erg leuk.

Alleen is de i815 beperkt tot 512Mb ram. Houd dat alleen ff in je achterhoofd... (dunno wat die server moet gaan doen)

Edit:
http://www.asuscom.de/mb/socket370/tusl2-m/overview.htm

Edit 2:
Ik zie m ff niet in PW staan. Ik heb m iig bij Micro-Square vandaan ( www.micro-square.nl )
Weet alleen niet of die ook particulier verkopen, of alleen aan wederverkopers.. naja, gewoon bellen :)

• Vuurvlieg
ja die supermicro voldoet prima ja.. maar dat is wel een dual en we zoeken een single cpu mobo..

en bovendien is het dus een mobo + 1u kast en zoeken we eigenlijk alleen nog mobo want een kast hebben we al op het oog..

die asus is ook zeker interessant, ik heb em al genoteerd..
Pagina: 1