Abit KT7 Condensator doorgebrand, werkt wel

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op mijn Abit KT7 is een Condensator gebarsten. Nu heb ik al gelezen dat dat vaker voorkomt met deze plankjes, maar het probleem is, het is precies naast de CPU. Het bordje werkt nog steeds, maar is het schadelijk voor de CPU dat dit dingetje kaduuk is? Er is (nog) geen vloeistof uitgelopen, maar als dat wel gebeurd, zijn er dan ook gevolgen voor de proc?

ik dank u als u mij hier antwoord op kunt geven :)

plaatje:
http://www.dijkmansport.com/mobo.JPG
omcirkeld in het rood :)

Verwijderd

link doet het niet..

denk dat het beter is dat je de condensator even vervangt.. 2 telle werk, effe solderen en klaar weer

• LollieStick
typfoutje in de link, werkt nu wel

• LollieStick
nog een correctie: het mobo werkte niet meer na een virus :( maar dit wil ik nog even weten om te kijken of het de moeite waard is om de bioschip te vervangen

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
Zo'n condensator zorgt naar mijn weten voor stabilteit in het mobo. Het is niet noodzakelijk dat ie erop zit, zoals je zelf al zei.

Dat je mobo het niet meer doet door een virus :?

OK, misschien idd ff een nieuwe bios proberen, kan wel helpen.

• LollieStick
Thanks! Dan ga ik overwegen een chippie te halen en die condensator te vervangen :) vraag alleen nog niet hoe of waneer, heb er nu eerst geen tijd voor :P

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:52
Eff voor de duidelijkheid : Wat doet een condensator :? Die houdt de spanning vast voor een korte periode :).

Het lijkt me verstandig dat je er een nieuwe in zet :). Want Abit zal wel niets voor niets dat ding er neer gezet hebben ;).

En een virus in je bios chip is wel heel byzonder :(.
Pagina: 1