Toon posts:

Twee monitoren niet mogelijk met Aopen GeForce 3?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist deze kaart gekocht met de gedachte dat als er zowel een VGA als DVI aansluiting op zit, dat je dan twee monitoren erop kan aansluiten. Dus m'n tweede monitor m.b.v. de voor m'n Radeon 7500LE gekochte DVI->VGA converter op de DVI aangesloten en m'n PC opgestart. Aanvankelijk starten beide monitoren op. Totdat het zwarte scherm met het WinXP logo verdwijnt en het aanmeldingsscherm (met de user accounts) verschijnt, want dit scherm verschijnt dan alleen nog maar op m'n eerste monitor aangezien m'n tweede monitor uitgeschakeld wordt. Dus is het gebruik van twee monitoren met deze kaart niet mogelijk of is er een andere oorzaak? Overigens staat er bij Eigenschappen voor Beeldscherm slechts één monitor afgebeeld i.p.v. meerdere zoals bij m'n Radeon 7500LE. Maar nView is wel weer te configureren bij Bureaubladbeheer?!? Ikke niet meer begrijpen... :?

Aanvullende informatie:

WinXP Home Edition
v28.32 WinXP driver

Verwijderd

Topicstarter
Het gekke is dat in Win98SE de tweede monitor wel opstart. Helaas geven beide schermen hetzelfde beeld en zie ik ook geen mogelijkheid om het beeld over de monitoren te verdelen.

In ieder geval weet ik nu dat die DVI->VGA converter goed is, want het beeld van de tweede monitor is scherp terwijl ik bij m'n Radeon 7500LE een wazig beeld krijg. Ik ben overigens wel onder de indruk van de 2D kwaliteiten van deze GeForce 3 kaart.