ASUS P5A mobo sloom met posten.

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik heb vandaag een systeempje in elkaar gezet met een P5A mobo, K6-266 128MB ram, viper 770 videokaartje, netwerkaartje (safeway) een een creative geluidskaartje).

Nu is het zo dat het systeem het wel doet, MAAR hij is zo sloom met booten. voordat hij de post voorbij gehold is ben ik zeker een minuut verder, terwijl dat bij de andere systemen die ik hier heb staan he maar een paar seconden is.

ik heb in de bios de virusscan troep uitgezet, quick power on self test aangezet, hdds staan goed in de bios, floppy ook. dus daar kan het niet aan liggen dacht ik zo.

iemand misschien een idee waar het wel aan kan liggen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, HDD staan 'goed' :?

Als in USER of DISABLED, niet AUTO? Zo ja kan dat het idd niet zijn (CDROMs onder HDD op DISABLED, niet AUTO!)

Je hebt zeker geen POST kaart, he- dat zou kunnen helpen. Ik neem er anders woensdag eentje mee :7

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 22:25 schreef dion_b het volgende:
Hmm, HDD staan 'goed' :?

Als in USER of DISABLED, niet AUTO? Zo ja kan dat het idd niet zijn (CDROMs onder HDD op DISABLED, niet AUTO!)

Je hebt zeker geen POST kaart, he- dat zou kunnen helpen. Ik neem er anders woensdag eentje mee :7
Nee, heb idd geen post kaart (wat dat ook moge zijn)

Maar het is zo dat de hdds aangegeven staan met de juiste grootte.

enne, woensdag hoef ik pas 's avonds te werken, je kunt dat ding natuurlijk wel in mijn cub leggen :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 19 mei 2002 22:58 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Nee, heb idd geen post kaart (wat dat ook moge zijn)

Maar het is zo dat de hdds aangegeven staan met de juiste grootte.

enne, woensdag hoef ik pas 's avonds te werken, je kunt dat ding natuurlijk wel in mijn cub leggen :)
Je weet niet wat een POST-kaart is :? .... |:( :+

Terw_dan schaam je diep ;)

POST kaart:
Afbeeldingslocatie: http://ixbt.stack.net/peripheral/images/postcards/smallpost2-1.jpg

De BIOS van een PC geeft op poort (adres) 0x080 een output van waar het mee bezig is. Zo'n POST kaart vertaalt dat in een hexadecimale weergave (die 2-getals display). Op de site van je BIOS fabrikant (ASUS gebruikt meestal Award, dacht ik) kun je een lijst van die codes vinden. Als de boel vastloopt of ergens lang blijft hangen kun je mbv die code aflezen wat de BIOS op dat moment doet. Dan weet je waar je moet zoeken.

Ik heb alleen maar een ISA kaartje, maar de P5A heeft ISA sloten dus dat maakt niet uit.

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 23:18 schreef dion_b het volgende:

[..]

Je weet niet wat een POST-kaart is :? .... |:( :+

Terw_dan schaam je diep ;)

POST kaart:
[afbeelding]

De BIOS van een PC geeft op poort (adres) 0x080 een output van waar het mee bezig is. Zo'n POST kaart vertaalt dat in een hexadecimale weergave (die 2-getals display). Op de site van je BIOS fabrikant (ASUS gebruikt meestal Award, dacht ik) kun je een lijst van die codes vinden. Als de boel vastloopt of ergens lang blijft hangen kun je mbv die code aflezen wat de BIOS op dat moment doet. Dan weet je waar je moet zoeken.

Ik heb alleen maar een ISA kaartje, maar de P5A heeft ISA sloten dus dat maakt niet uit.
*schaam* *schaam*

Maarre, als ik dat ding even zou mogen lenen zou dat heel makkelijk zijn. ISA heeft ieder systeem hier in huis, dus ook die P5A dus dat maakt verder niet uit.