Toon posts:

Dremel problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen, ik heb dus een dremel en bij de gamma de 'Heavy duty' slijpschijven erbij gekocht. De normale schijven had ik zo kapot dus ik denk doe slim koop de heavy duty maar er is nix heavies aan. Na een paar cm slijpen loopt ie snel vast (omdat de schijven dikker zijn als de normale) en soms breekt ie dan ook. Als je in een keer door een halve millimeter alu heen probeer te gaan dan gaat er veel van de schijf verloren.

Doe ik iets verkeerds of heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben wat alu aan het bewerken maar het gaat voor geen meter vanwege die rotte schijven

ohwjah ik heb dus niet die met glasvezel erin (had ik zeker wel moeten doen?)

Verwijderd

de dremel het werk laten doen niet drukkken en het op je gemak doen.......
ennuh ik kan met gewone slijpschijven nog wel een paar cm slijpen dusjah het zal niet aaan de schijven ligge :D

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Dremel in een statief, heel langzaam slijpen, weinig druk zetten met gemiddeld toerental. Hij breekt omdat je hand niet helemaal vertikaal blijft en een beetje trilt, en door de spanningen knapt 'ie dan. Geen superhoog toerental gebruiken, iets van 6 tot 8 duizend toeren.

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Verwijderd

Topicstarter
Ohwjah dat was nog een probleempje, ik heb dus een grote plaat alu waar een stuk uit moet (rondje ofzo) alleen dan heb ik 1 hand nodig om die plaat vast te houden maar met 1 hand dremelen gaat ook niet goed, hoe kan ik dit doen? (behalve met 2 mensen werken)

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 22:15
slijpschijven nr. 426 <-- die moet je hebben. zijn re-enforced cuttingwheels. zijn ook iets groter. maar er is hier vaker een topic over geweest...

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt maar nergens staat een antwoord op de vraag die ik hier stel ik heb nu dus 420

Verwijderd

420 hebk ook 20stuks in zo`n potje :D heb er 2 vernaggeld voor t gat in me kast voor een extra fan

Verwijderd

Topicstarter
En zag dat gat er goed uit? Want ik krijg echt geen goed gat ermee, ik moet meer met de hand doen als met de machine

Verwijderd

t gat ziet er netjes uit vin ik :)

k heb van de binnen kant af naar buiten geslepen
simpelee tekening

______/
----------------
____/

___ hulplijn
---- metaan
/ snijschijf
zo ging mijn dremel anders kom ik niet mooi werken ;) en nade tijd ff met zo`n schuurrollertje de braampjes op de hoekjes weggehaald

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 21:32 schreef Thorry het volgende:
Hey mensen, ik heb dus een dremel en bij de gamma de 'Heavy duty' slijpschijven erbij gekocht. De normale schijven had ik zo kapot dus ik denk doe slim koop de heavy duty maar er is nix heavies aan. Na een paar cm slijpen loopt ie snel vast (omdat de schijven dikker zijn als de normale) en soms breekt ie dan ook. Als je in een keer door een halve millimeter alu heen probeer te gaan dan gaat er veel van de schijf verloren.

Doe ik iets verkeerds of heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben wat alu aan het bewerken maar het gaat voor geen meter vanwege die rotte schijven

ohwjah ik heb dus niet die met glasvezel erin (had ik zeker wel moeten doen?)
MEER TORSO !!! MEER TORSO :)
nee geintje, je moet de slijpschijf niet IN Het oppervlak duwen, maar erboven blijven, en dus "SLijpen" en er niet doorheen rammen, dan zie je je schijfje kleiner worden.
het is ook aan te raden die diamant dingen te kope.

Verwijderd

tja aluminium is niet echt geschikt om door te slijpen. is ook veel te zacht voor, je kunt het dan beter uit freesen

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 13:47
als je een decopeerzaag hebt moet je hier voor speciale metaal zaagjes kopen. dit is veel goedkoper en sneller dan met een dremel en de kleine stukjes die je niet met een decopeerzaag kan moet je dan ff met de dremel doen.

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 21:40 schreef Bart_Banaan het volgende:
Dremel in een statief, heel langzaam slijpen, weinig druk zetten met gemiddeld toerental. Hij breekt omdat je hand niet helemaal vertikaal blijft en een beetje trilt, en door de spanningen knapt 'ie dan. Geen superhoog toerental gebruiken, iets van 6 tot 8 duizend toeren.
De meeste beginnen bij 10000 toeren... Vooral de ECHTE dremel en de ferm. De ferm begint trouwnes op 15000

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 22:03 schreef tijgermobiel het volgende:
als je een decopeerzaag hebt moet je hier voor speciale metaal zaagjes kopen. dit is veel goedkoper en sneller dan met een dremel en de kleine stukjes die je niet met een decopeerzaag kan moet je dan ff met de dremel doen.
Helemaal mee eens ik heb al mijn gaten en raamwerkjes daarmee gemaakt is veel sneller, makkelijker, beter en ga zo maar door

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik heb ook een decoupeerzaag met de goede zaagjes maar ik heb nu ook het probleem dat alu lastig is om aan elkaar te maken maar goed dat komt nog wel goed. Het is alleen lastig spul, kan je trouwens bij de gamma ofzo ook andere metalen kopen? Want ik zag alleen dat alu en ik d8 "Handig spul, licht, niet te duur, makkelijk te buigen" Maar ik d8 dus niet aan hoe lastig het is om dat spul te zagen of aan elkaar te maken. Ohwjah en over die frees, die heb ik dus geen

/edit

Om het aan elkaar te maken doe ik trouwens niet moeilijk, ik maak sleufjes in de zijkant, dan duw ik daar een reepje alu doorheen en buig ik het om. Dan een boutje of popnageltje ofzo erdoorheen en het zit supervast

/edit

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Voor het slijpen van een gat in mijn case heb ik eerst met een passer en een watervaste pen eenn mooie circel gemaakt. Met een boormachine heb ik gaatjes geboord binnen de circel en het met een diamant stiftje (hele det bij conrad voor ik dacht 15 e), werkt perfect. de slijpschijven vind ik vrij zwakjes

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Verwijderd

je moet je kast/plaat etc waar je het gat in wil horizontaal neerleggen. En dan zorgen dat je slijpschijffie er verticaal op staat. En dan gewoon rustig erop zetten.

zo dus |
| /
|------|
| \
______|________

je moet hem er niet door duwen zodat je een klein oppervlak raakt met je schijffie.

zo moet het dus NIET:

|
| /
|-------|
____|____ \
|

want dan verbruik je veels teveel schijfies dan nodig is.

hmmz hoop dat het duidelijk is :P

Verwijderd

Tsja beetje laat maar eh aluminium slijpen kom op dat gaat niet lukken. Je moet het zagen en vervolgens afbramen met een vijl en i.n. met schuurpapier (nat). Je schijfjes breken niet omdat je je hand scheef houdt ofzo. Maar om de doodeenvoudige reden dat je schijf vol zit met aluminium en niet meer slijpt maar een beetje tegen dat materiaal aan loopt te aaien. Dat schijfje wordt warm en jij zet meer druk, dus breekt ie. Nat slijpen is ook nog een optie maar dan moet je een goeie harde straal gebruiken om het slijpsel af te voeren.
;)

Verwijderd

Met 2 componenten epoxy van Bison kon je een heel eind om de boel aan elkaar te maken.
Pagina: 1