Toon posts:

Oplaadbare batterijen voor Olympus C100?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben sinds vorige week in het bezit van een Olympus C100 en binnen een dag waren de batterijen al leeg.

Nu heb ik er oplaadbare in gedaan van 800mAh. Alleen daar doet hij het niet op. Nu moeten er 4 batterijen in van 1.5V, dus 4 oplaadbare is een spanningsval van 1.2V op totaal 6V.

Om een lang verhaal kort te houden, zou hij het niet doen omdat de spanning te laag is of te weinig ampere??

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:07

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

hint: zoek eens op "Gp powerbank"

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
oké, dat zijn dus oplaadbare batterijen met meer vermogen.

Alleen is dit de oplossing?? Omdat me camera gelijk uitvalt zodra ik volle oplaadbare batterijen erin steek. Volgens mij komt dat door de spanningsval.

Logitech raadt zijn gebruikers van draadloze muizen ook aan om normale batterijen te gebruiken vanwege de spannigsval. Al doen ze het wel met oplaadbare, maar dat is een andere verhaal.

Verwijderd

Ik heb zelf ook de Olympus C100 met Varta PhotoSuper Accu's van 1600Mha NiMH Hydride per stuk en ik schiet er met display en flits wel 1SmartMedia van 64Mb=100 foto's van hoogste resolutie,
mijn acculader is wel een druppellader dat wil zeggen, hij doet er langzamer over dan de Powerbank maar de accu's houden langer spanning vast, met een setje van vier doe je een hele tijd, ik raak 'em soms een week niet aan merk geen leegloop van de accu's!

Ik ben zeer tevreden, zoals meerdere C-100 bezitters en ook die een ander merk bezit, het hoort er bij minimaal een setje van 4 en een SmartMedia card........

En de C-100 is zuinig met stroom en goed van kleur en flit bij anti rode ogen enz....... ik ben trouwreportage-fotograaf geweest, dus heb enige ervaring, heb nog een anloge Yashica met goed groothoek en Zoom lenzen, maar het is makkelijk de C-100 bij je te steken. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus toch een kwestie van het vermogen van de batterijen. Het zou wat zijn als je om de week nieuwe batterijen moet gaan kopen.

Bedankt voor de tip en tot zo ver vind ik het een schitterende camera voor die prijs.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op zondag 19 mei 2002 21:40 schreef meendering het volgende:
hint: zoek eens op "Gp powerbank"
http://www.gppowerbank.nl :)
En dan zoeken naar de Powerbank 3, dat zijn 4 penlites van 1800mAh per stuk. Ik heb deze sinds december voor mijn digitale camera; sindsdien heb ik er ongeveer 1000 foto's mee gemaakt en de batterijen zijn pas drie maal opgeladen. Het is best prijzig (was toen 99 NLG), maar het is zeker de moeite waard.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Kijk ook eens bij de kijkshop, daar is een setje van hape. Een lader met 4 1800mAh voor geloof ik minder dan 20 euro (?)

Ik heb ze nou zo'n 2,5 week. Hoe lang ze meegaan weet ik nog niet want ze zijn nog niet leeg gegaan in mn olympus c100. En ik heb toch al 150 fotos genomen met lcd en ook nog veel van die foto's via lcd terug bekeken later.

Ze zullen misschien net helemaal gelijkwaardig zijn aan de Gp set (maar misschien ook best wel, heb geen vergelijk), maar ach je kan er zo nog een setje batterijen bij kopen voor dat prijsverschil.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Op maandag 20 mei 2002 21:18 schreef Fuego het volgende:
Ze zullen misschien net helemaal gelijkwaardig zijn aan de Gp set (maar misschien ook best wel, heb geen vergelijk), maar ach je kan er zo nog een setje batterijen bij kopen voor dat prijsverschil.
Die hape lader doet er 18 uur(!) over om 4 batterijen op te laden. Dat is in mijn geval veel te lang. Ik heb nu een GP powerbank smart en dat ding doet het in 55 minuten. In de 6 weken dat ik hem heb is het al vaak voorgekomen dat ik SNEL batterijen nodig had... Ik ga nooit op stap zonder een extra set.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, dat zijn antwoorden die ik wil horen :)

Het fotoschieten is nog een hobby voor me, dus mij maakt het niet uit als die batterijen een nachtje moeten laden. En als met dat 20 Euro (gokje) scheelt, dan is die keuze snel gemaakt.

Die Hape lader ziet er trouwens goed uit, morgen maar eens kijken.

Verwijderd

je moet gewoon van die 1800 mah duracelletjes nemen... goede time oplader erbij en dan lang lang genieten..

ik heb 2 batterijtjes van die in mijn canon powershot a200 zitten, ik kan 30 minuutjes fotos nemen met het lcd schermpje aan naar mijn idee, echt superlang!

je kan die dingetjes gewoon bij de kijkshop kopen

succes :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 16:20 ]

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
ook handig is om de laatste consumentengids er even bij te pakken, daar stond nl. een ladertest in.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Ook handig is om voortaan eerst naar de datum van het topic te kijken. :{
Pagina: 1