[suse]binary of X-server incorect?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 16:46
Ik heb net suse 5.3 geinstaleerd op een oud bakkie (jaja, antiek). na alles goed doorlopen te hebben en xf86config doorlopen te hjebben tik ik in: 'startx'.

vervolgens krijg ik de melding:

The file XF86_xxxx (binary of X-server) doesn't seem te be a binary file. please check it or / and install a new X-server-binary. I'm aborting now.

Wat moet ik nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet nog een X server installen. Afhankelijk van je video chipset kun je een accellerated server installen. Voor standaard vga doe je de XF86_VGA rpm vinden, en die installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Op zondag 19 mei 2002 21:59 schreef r3b00t het volgende:
Je moet nog een X server installen. Afhankelijk van je video chipset kun je een accellerated server installen. Voor standaard vga doe je de XF86_VGA rpm vinden, en die installen.
Ik moet SVGA hebben, wat moet ik dan intikken om dat te laden/instaleren? -ik ben nieuw in dit wereldje, ben al een tijdje bezig (maandje of 2) maar ik weet nog niet alles-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 21:59

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je kunt eens 'xf86config' proberen, of 'XConfigurator'. Ook wil je nog wel eens iets zien als je gewoon eerst 'X' of 'x' typt en dan twee keer op tab drukt in de console.

* odysseus weet niet precies welk configuratieprogramma SuSE toen gebruikte voor X...je zou ook eens 'sax' kunnen proberen.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Ik werd een beetje ziek van dan s.u.s.e 5.3, ik heb het eraf gegooid en vervangen door Linux debian 2.2r6.

maar wel allemaal bedankt voor de mogelijke oplossingen :)