Ik had een vraagje over FTP-servers. Ik en een vriend zijn allebei bij Telenet, een Belgische kabelprovider die effecties zeer snel gaat. Omdat wij dachten dat file transfer via FTP sneller ging dan bv. bij ICQ, hebben wij alletwee een server opgezet met het programma GuildFTPD. Dit werkt allemaal zeer goed, maar onze snelheid is beneden alles... 4kb/sec is zowat het gemiddelde. Ook werken wij op de poorten 40 en 42 (ik op 40, hij op 42) omdat onze kabelprovider het anders in de gaten gaat krijgen...
Nu vraag ik me af, hoe kan ik meer snelheid verkrijgen... ik en mijn vriend wonen ampe 1 km van elkaar en hebben allebei een supersnelle verbinding...
Zijn er andere poorten die we moeten gebruiken of zijn er betere programma's die sneller gaan of zo??
Bedankt
Nu vraag ik me af, hoe kan ik meer snelheid verkrijgen... ik en mijn vriend wonen ampe 1 km van elkaar en hebben allebei een supersnelle verbinding...
Zijn er andere poorten die we moeten gebruiken of zijn er betere programma's die sneller gaan of zo??
Bedankt