Toon posts:

vraagje over eigen FTP-server en poorten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraagje over FTP-servers. Ik en een vriend zijn allebei bij Telenet, een Belgische kabelprovider die effecties zeer snel gaat. Omdat wij dachten dat file transfer via FTP sneller ging dan bv. bij ICQ, hebben wij alletwee een server opgezet met het programma GuildFTPD. Dit werkt allemaal zeer goed, maar onze snelheid is beneden alles... 4kb/sec is zowat het gemiddelde. Ook werken wij op de poorten 40 en 42 (ik op 40, hij op 42) omdat onze kabelprovider het anders in de gaten gaat krijgen...

Nu vraag ik me af, hoe kan ik meer snelheid verkrijgen... ik en mijn vriend wonen ampe 1 km van elkaar en hebben allebei een supersnelle verbinding...
Zijn er andere poorten die we moeten gebruiken of zijn er betere programma's die sneller gaan of zo??

Bedankt

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is er misschien een limiet aan je upload snelheid?

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 11:45

me1299

$ondertitel

Ja precies, er staat waarschijnlijk een limiet per user ingesteld.

Probeer anders eens andere FTP server, ik ben de naam ff kwijt van een goede...

Zoek maar ff bij:

www.softseek.com
www.download.com
www.tucows.com

Daar zie je genoeg van die onzin staan :)

Succes

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Topicstarter
ja, er is een limiet van 128kb/sec. upload...

maar zo snel gaat ie zeker niet, hoor... ik weet wel dat het nooit zo snel kan gaan, maar het gaat tegen 2kb/sec en niet tegen een snelheid van 50kb/sec, zoals je normaal zou verwachten...

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Weet je zeker dat die 128kb/s geen kiloBIT is ?
dan kan je 128/8 16Kbyte/s uploaden.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Topicstarter
awel ja... ik heb me vergist... da's juist...

maar in feite moet er toch niet geüploaded worden? Al de bestanden staan op mijn harde schijf, dus moet hij ze toch gewoon downloaden... ik snap niet dat er upstream in dit verhaal voorkomt...

ps: zijn er geen alternatieven dan FTP??? Iets dat wel snel gaat?

Verwijderd

maar in feite moet er toch niet geüploaded worden? Al de bestanden staan op mijn harde schijf, dus moet hij ze toch gewoon downloaden... ik snap niet dat er upstream in dit verhaal voorkomt...

upstream: van jou naar de provider

komt in het verhaal voor omdat je via de provider een bestand stuurt

Verwijderd

Topicstarter
zeg het me als ik verkeerd ben, maar ik dacht dat het zo was:

Mijn vriend gaat via de provider binnen in mijn computer en downloadt daar vanalles...
Heb IK dan te maken met upstream? Heeft mijn vriend te maken met upstream?

Verwijderd

ff vraagje
heb je dan niet iets van user-to-user proggie?

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Wannneer iemand iets download dan upload de tegenpartij als het ware. Dus als jouw vriend iets download van jouw PC dan heeft jouw PC een maximale upload snelheid van 16kb/sec. Daarmee komt de maximale download snelheid tevens op max 16kb/s. Zo simpel is het ;)

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Was al door iemand gepost, ik moet toch wat beter opletten :Z

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Pagina: 1