Toon posts:

cmos checksum error help!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK me computer doet niets meer en ik weet het is me eigen schuld. Ik heb namelijk aan me bios gekloot.
specs: intel celeron 533 + lucky-star mobo 6va693am (s)+60 gig hd maxtor + 32 speed memorex brander + 4 speed cdrom + floppy + siluro t200 geforce 32 mb

ik wilde me computer overklokken en heb hem toen eerst op 600 hz laten draaien = geen probleem en toen was ik gierig en wilde nog level up en heb toen geprobeerd 666 hz te laten draaien dit alles door enkel me bussnelheid te veranderen. toen hij niet wilde booten. Heb ik eerst geprobeerd naar biginvoorwaarden te gaan door ( ja ik weet dat is stupid) me batterij even eruit te halen. geen resultaat vervolgens proberen met jumpers 1-2 even verwisselen 2-3 en terug lukte ook niet.

nu is dus het volgende ik kan niet in bios scherm komen.als ik me computer aan zet zie ik eerst videokaart (bios) dan voor bios? waarbij hij erkend dat alles erin zit hd ram enz
normaal als je dan del drukt ga je naar setup cmos settings (phoenix/award) maar nu wil hij niet en geeft aan cmos checksum error - defaults loaded maar hij laat niets en blijft hier hangen
wat kan ik doen? kan niet via diskette flashen denk ik want moet ik toch tenminste in dos scherm komen toch?
Ik draai trouwens windows xp pro mocht dit relevant zijn

bvd

Vinny

reageren duurt even zit nu op pentium166+16mb edo+ chello te kloten

manual voor mobo:
http://www.lucky-star.com.tw/pub/Manual/mainboard/temp/

Verwijderd

Probeer ff F1 tijdens boot, vlak na melding..

Verwijderd

Topicstarter
ook geprobeert

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:34
De vorige keer dat ik een 'checksum error' had, kwam dat doordat de bios-batterij leeg was.
Misschien dat je er wat aan hebt...?

Verwijderd

Topicstarter
denk niet dat het aan de batterij ligt. tenzij bij aanraking van batterij met handen hij gelijk leeg loopt.. dacht het niet..

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:34
Hij loopt niet gelijk leeg, maar dat soort batterijen kunnen volgens mij niet zo goed tegen lichamelijk contact.
(althans, zo heb ik gehoord)

Verwijderd

Topicstarter
shit sorry mensen en met name brooker nog een keer geprobeerd en nu met f1 wel gelukt. nogmaals bedankt man wat ben ik stupid geweest.

peace out deze topic kan gesloten worden.

Verwijderd

NP mooi dat hij weer werkt. :)

Verwijderd

Ik heb het ook vaak met bios resetten gehad. Als het niet meteen wil moet je ff een 10 minuten de stroom eraf halen (stekker uit t stopcontact). Daarna werkt t meestal wel weer.

Verwijderd

hier stond nix

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 17:06
Op zondag 19 mei 2002 21:29 schreef Slick_vinny het volgende:
shit sorry mensen en met name brooker nog een keer geprobeerd en nu met f1 wel gelukt. nogmaals bedankt man wat ben ik stupid geweest.

peace out deze topic kan gesloten worden.
stond erbij he?
press f1 to continue
;)
Pagina: 1