asus A7V266-EX

Pagina: 1
Acties:

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:53

Wally-S

-Snowboarding is art-

Topicstarter
Hi,

Ik heb dit moederbord met een athlon XP 1700+.
Het probleem is dat dit systeem sinds kort vanzelf uitgaat als deze een tijdje aanstaat. Dit komt waarschijklijk door de temperatuur.
Idle is deze ongeveer 55 graden , als hij rond de 64 graden komt schakeld hij meestal uit.
Dit lijkt mij erg warm, maar volgens de leverancier (mycom) is het niet ernstig, alleen zou hij niet vanzelf uit mogen gaan bij die temp.
In de handleiding van het mobo las ik net iets over de thermtrip, ik snap niet echt waar dit voor is, hij heeft twee standen: 1 voor athlon/duron en 1 voor palomino procs.
standaard staat hij op palomino. Als ik hem echter op athlon/duron zet, wordt de idle temp 64 graden, maar slaat dan niet af.

Ten eerste heb ik dus de vraag op welke van de twee standen ik hemmoet zetten.
En ten tweede, weet iemand wat ik aan de temp kan doen en daarmee het uitgaan van de comp. kan voorkomen.

ps. een extra case fan heb ik er al ingezet.

Snow is only frozen water

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:56
Betere cooler op je proc plaatsen, en airflow creeeren in je kast

XXXVI

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:31
Dat hij niet uitslaat als je hem op Athlon zet lijkt me logisch want de Athlon heeft geen therminal diode waardoor het mogelijk is om de processor uit te schakelen als de temepratuur te hoog is, dus zal het moederbord als je hem op Athlon hebt staan niet de waardes uitlezen en eventueel COP(Cpu overheating protection) inschakelen.

Ik zou hem dus op Palemino zetten en de airflow en dergelijken in je kast proberen te verbeteren.