Voeding vraagje

Pagina: 1
Acties:

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:37
Ik heb een p2 450+bx mobo met een 230w voeding. (volgens mij is dit al te weinig, want sinds ik er een GeForce2 in heb gedaan gebeuren er vreeeemde dingen, maar goed)
Nou wil ik upgraden naar duron 700@zoveelmogelijk op een Abit KT7. Zit ik dan met deze voeding nog goed? Als ik het goed heb gebruikt mijn p2 2.0volt, zo'n duron gebruikt toch minder, of niet? En als ik die duron overclock?
En hoe stel ik die voeding goed in, of doet ie dat automatisch?
Veel dank!
-DK

WEBN & chill (@IBKR)

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Duron staat standaard als je hem koopt op 1.5 volt (bij mij dan)

Het is wel aan te raden een 300 Watt voeding te nemen...

Don't You stare there, Operate!

• DeadKennedy
Waarom dan? Als ie straks minder verbruikt dan dat ie nu doet...
Ik heb alleen een probleempje, hij start soms niet op... Hoor ik 3 piepjes ipv 1, en krijg ik geen beeld, terwijl hij voor de rest wel alles doet. Dat ligt volgens mij wel aan de voeding, dat men GeForce gewoon te weinig stroom krijgt. Kan dat?

edit:

Dan heb ik nóg 3 vraagjes:
1)Hoeveel verbruikt die duron als ik hem overclock?
2)Hoe stel ik die voeding goed in, of doet ie dat automatisch?
3)Hoe zet je nieuwe voeding in je pc?

dank u zeer wel!

WEBN & chill (@IBKR)

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:15
Die piepjes komen van je kaart, omdat je pc geen kaart kan vinden reageert met die piepjes. Druk alles is goed aan en maak je AGP slot ff schoon, kijk ff of er geen afgebroken pinnentjes inzitten ofzo. En loop ff je beeldscherm stekkers na.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 12:10
1.) Dat kun je zo niet zeggen.
2.) Er valt niks in te stellen.
3.) Nieuwe voeding in je pc zetten is een stukje van de cake :).

En ja, een 300W is zeer aan te raden, dat geldt trouwens voor alle AMD CPU's. Die verbruiken nogal wat stroom, en dat ook nog es i.s.m. een GeForce. Weet niet wat je er nog meer in hebt maar als je dan ook nog een brander hebt en een normale CD-ROM is het wel zeer aan te raden. 250W wil af en toe ook nog wel es genoeg zijn, maar dan mag je niet veel in je kast hebben :).

• DeadKennedy
voor de rest nie zoveel:
sb128, dvdrom, 2 HD's, 2 netwerkkaartjes, ohja een intellimouse explorer, die zuipt wel veel :)

WEBN & chill (@IBKR)

• DeadKennedy
ow en met "hoe stel ik die voeding in" bedoelde ik dus eigenlijk "hoe stel ik het voltage in" (vcore)

nu staat ie dus op 2.0 volt voor mijn p2, maar als ik er straks een duron in heb, stelt hij hem dan automatisch in op 1,5? en als ik die duron dan wil overklokken, hoe zet ik dan die voltage hoger?

WEBN & chill (@IBKR)

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-09 23:13

Dark

who tweaked the light?

't was toch vooral de geforce1 die zoveel power nodig had? Ik dacht dat de stroomconsumptie bij versie 2 aardig was teruggebracht...

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 11:35
de geforce 1 16 watt
de mx 3 watt
de gf2 9 watt ofzo

PVoutput

Pagina: 1