Canon Powershot S30 acc. vragen (online te koop?)

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 09:01
Ik ben sinds gisteren de gelukkige bezitter van de Canon Powershot S30. Ik moet nog zeker een hoop instellingen uitproberen en de vele mogelijkheden van dit toestelletje ontdekken. Dus als iemand tips heeft zijn ze zeker welkom (ben niet zo'n ervaren fotograaf).

De vragen die ik heb:
* Is het handig om een extra accu te hebben en zo ja dan gewoon dezelfde die er al bij zit kopen?
* Als je de camera een paar weken niet gebruikt, moet je dan de accu eruit halen? Of is laten zitten niet schadelijk?
* Waar kan ik (online) het beste assesoires kopen? Ik wil namelijk in iedergeval de originele canon softcase bestellen.

alvast bedankt voor het reageren...

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb de S40, die is bijna hetzelfde...

ik had de vragen:

* Kan je m als webcam gebruiken
* En ook, waar koop je die canon softcase :? :)

• -TheNose-
Das grappig, ook die softcase :)
De winkel waar ik mijn camera kocht had hem niet en gingen ook bijna sluiten (was bijna 18:00 gisterenmiddag).
Maar wil hem graag hebben...

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Wat voor batterij gaat er in die S30? De NB-1L? Zo ja, dan kan je misschien een NB-1LH halen. Deze is ietwat duurder, maar levert meer stroom.

En mag ik je even op deze thread wijzen? :)

[topic=483077/1/100]

De rest van je vragen staan ook in je handleiding als het goed is. tenminste bij m'n ixus staat dat ik de accu eruit moet halen als ik hem lang niet gebruik.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• -TheNose-
bedankt voor je antwoorden, dat van de accu stond inderdaad in de handleiding, maar wilde de mening van de gebruikers graag weten.

En wat is een goede online shop voor assesoires?

En koop denk ik maar dezelfde accu erbij...heb ik tenminste twee van dezelfde kwaliteit en niet 1 goede en 1 betere.. :)

Verwijderd

athlonkmf:
Wat voor batterij gaat er in die S30? De NB-1L?
Nee, de NB-2L. Of daar ook een sterkere variant van bestaat weet ik eerlijk gezegd niet.

Ik heb zelf nog geen tweede accu gekocht voor mijn S30, maar ik denk dat ik er wel een ga aanschaffen, omdat het je toch wat flexibeler maakt (op reis vooral).

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op zondag 19 mei 2002 20:16 schreef CKY2002 het volgende:

De vragen die ik heb:
* Is het handig om een extra accu te hebben en zo ja dan gewoon dezelfde die er al bij zit kopen?
is zeker handig!
ik heb er meteen toen ik 'm kocht een bijgekocht (lees: bijgebiets :))
wanneer je op vakantie bent, neem je het ding een hele dag mee en heb je niet genoeg aan 1 accu
ook al moet ik zeggen dat de accu van de S30 (NB-2L) zeer kang meegaat (zeker in vergelijking met mijn oude Ixus300)
* Als je de camera een paar weken niet gebruikt, moet je dan de accu eruit halen? Of is laten zitten niet schadelijk?
ik denk niet dat je de camera weken achter elkaar niet gebruikt, maar denk je dat toch te doen dan is dat wel handig...
de accu kan zichzelf iets ontladen wanneer deze weken (denk aan een paar maand) in de camera zit.
op zich niet erg, maar wel vervelend als je 'm opeens nodig hebt...
* Waar kan ik (online) het beste assesoires kopen? Ik wil namelijk in iedergeval de originele canon softcase bestellen.
de softcase (die ik ook heb) is zeker aan te raden en te koop bij o.a http://www.fotovideoselect.nl/
(kost 29 euro!)
alvast bedankt voor het reageren...
graag gedaan :7

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Mooody

Mooody

elmoody

Op zondag 19 mei 2002 20:18 schreef Duncan het volgende:

* Kan je m als webcam gebruiken
is niet echt software voor, maar er zal best iets voor te bedenken zijn omdat je met de Canon software wel het beeld van de camera op je monitor kan laten zien...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• -TheNose-
Bedankt Moooody (teveel o's? :) ), ik kan alleen die softcase niet vinden op die site (overigens een erg lelijke en irri site), verder heb je me overtuigd van de extra accu...

• -TheNose-
Hee bedankt modje voor het veranderen van de topictitel!
Hoop dat er mensen met goede online stores langskomen...

• -TheNose-
:'( Weet dan echt niemand dit? :'(

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Verwijderd

Wat je kan doen is in de Pricewatch bij de zaken die de Canon S30 verkopen en naar hun sites te gaan en te kijken of ze online accesoires verkopen.

En als een bepaalde site een concurrende prijs heeft maar geen omschrijving zoek je die omschrijving weer bij een andere site. Maar dan bestel je elders >:)

PS. Hopelijk komt mijn Canon S30 morgen al binnen, maar 't zal wel woensdag worden. :9

• -TheNose-
dank je chaoot, maar dat had ik al geprobeerd, levert slechte results op :'(

• besmart
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Gewoon een paar webshops een mailtje sturen. Misschien kunnen ze hem wel voor je bestellen, maar dat kan in een winkel ook. Jammer dat er geen hardcases zijn van de S30/S40. Bij me oude Ixus wel toen eentje besteld. Erg relaxed.

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Verwijderd

Ja het is handig om een 2e of 3e accu te hebben. Na 300x opladen is de li ion batterij afgeschreven.
Chack out : www.topvision.lu

Hier vind je alles te koop maar dan veeeeel goedkoper. De 230 staat daar voor 599 euro te koop. Alles binnen 7 dagen met ups of dhl thuisbezorgd.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

webcam S40:
Bij de G2 kon het niet, weet niet of het bij de S40 kan, ik zou het iig niet doen met zo'n dure cam (had ook gelezen dat ie kan oververhitten als ie te lang aanstaat

softcase:
Een tip: het originele tasje schijnt nauwelijks ruimte te hebben voor extra CF-kaartjes, extra accu, kabels ed..
Je kunt het beste naar een fotozaak gaan en daar een tas kopen waar de cam goed in past (van Tamrac oid heb je een aantal zeer mooie en stevige tassen waar je veel in kwijt kan)
Ik moet zelf ook nog een tas hebben..

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:55

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik heb eeb softcase voor mijn s40 piccie:

Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/Store/images/products/7028939F.gif

Bestellen kan hier

.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-03 08:33
http://www.webvoordelig.nl
ook hier is hij te bestellen voor E35,-

• -TheNose-
Bedankt mensen. Ik wil inderdaad gewoon de originele met ruimte voor 1 kaartje en 1 accu... is zat en dan past hij nog in mijn jaszak.

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-03 10:37
Op maandag 20 mei 2002 14:37 schreef AkroBatik het volgende:

[afbeelding]

Bestellen kan hier
Waarom koop je geen Loewe Pro D-Res 8? Die is ook de perfecte maat voor een S30/S40 en ziet er zeer goed uit. Superzachte binnenvoering met een klittebandvakje voor wat extra geheugen ofzo. En een rits die de tas helemaal afsluit. Geloof zelfs dat de tas waterafstotend is.

• Mooody

Mooody

elmoody

Op maandag 20 mei 2002 14:37 schreef AkroBatik het volgende:

[afbeelding]

Bestellen kan hier
ja die is het :)

dixons heeft wel een paar weken levertijd met die dingen...

de zaak waarnaar ik linkte heeft 'm op voorraad en voor 29 euro...gewoon ff mailen, je krijgt heel snel mail terug...en binnen 2 dagen heb je 'm in huis...

• -TheNose-
las net dat Canon de sc-ps 800 niet meer levert en dat daar de sc-ps 900 voor in de plaats komt, maar ik kan nergens plaatjes vinden van die 900...

• TweakV
  • Laatst online: 25-03-2025
Check this out! Ook een leuke accesoire:

Lens-adapter voor de S30/S40: http://www.ckcpower.com/s3040.htm

Alle(?) officiele accesoires van de S30 staan op deze pagina opgesomd: http://www.powershot.de/facts/s30/zubehoer.html (except for the sc-ps900)

Dat andere tasje (sc-ps900) is trouwens gewoon bij Dixons te koop voor € 29,95 zag ik.

Verwijderd

waar kan ik die Lowepro tas bestellen of er informatie overvinden, foto ofzo?

ik zoek een tas voor me canon s40
Pagina: 1