kan ik dat zonder aparte bestanden flikken of is dan binnen de kortste keren die mac gaar?
is die mac gaar 
wat is het probleem?
wat is het probleem?
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
wel, ik ben de trotse eigenaar van een paar ouwe macs die ik voor een netwerkje wil gebruiken. ik heb alleen geen zin om dat met mac os te doen, daar mijn "belangrijkste" bak een pc is. ik heb linux suse 7.3 thuis, dus ik dacht, laat ik het daarmee proberen. maar eerst ff vragen of 't wel wil
Verwijderd
Je hebt een aparte mac distro van suse nodig om te installeren. Denk eraan, er zijn twee verschillende branches (de een is de linux-ppc branch, de ander weet ik zo direct niet meer)
juist..dan weet ik nog niet hoe. ik ben nie echt een wizzkid ofzo. waar haal ik die distro en wat moet ik er dan mee?
Verwijderd
Macs? ...hoeveel geheugen, schijfruimte, proc?
...en idd: je hebt een andere versie van SuSE nodig om te kunnen installeren op een mac... de versie voor de pc is een andere dan die voor de ppc (mac)... deze kun je uiteraard kopen (in de betere boekenwinkels)... en misschien (geen id eigenlijk)... kun je m ook nog downloaden - even zoeken met Google... misschien vind je iets...
...en idd: je hebt een andere versie van SuSE nodig om te kunnen installeren op een mac... de versie voor de pc is een andere dan die voor de ppc (mac)... deze kun je uiteraard kopen (in de betere boekenwinkels)... en misschien (geen id eigenlijk)... kun je m ook nog downloaden - even zoeken met Google... misschien vind je iets...
www.yellowdoglinux.com
(Okee, het is geen Suse, maar wel Linux voor een PowerMac. Als je echt alles wilt weten begin je op www.penguinppc.org.)
(Okee, het is geen Suse, maar wel Linux voor een PowerMac. Als je echt alles wilt weten begin je op www.penguinppc.org.)
hangt natuurlijk ook vanaf of die mac die hij heeft wel een ppc cpu hebben (powerPc) als daar nog zon oude motorola (68000) in zit dan gaat die ook niet werken...Op zondag 19 mei 2002 21:01 schreef areana het volgende:
Macs? ...hoeveel geheugen, schijfruimte, proc?
...en idd: je hebt een andere versie van SuSE nodig om te kunnen installeren op een mac... de versie voor de pc is een andere dan die voor de ppc (mac)...
A wise man's life is based around fuck you
een ouwe performa 5300 een een ppc 6600. goed voor samen 10gb. daar gaat het uiteindelijk om: ik wil die extra ruimte gebruiken want ik ben mac os een beetje moe.. maar ik heb die bakkies nog en weggooien is zonde.
Suse linux voor ppc kun je niet zomaar downloaden overigens, op linuxiso.org heb je wel andere distro's voor ppc (www.linuxiso.org)Op zondag 19 mei 2002 21:05 schreef fledermaus het volgende:
een ouwe performa 5300 een een ppc 6600. goed voor samen 10gb. daar gaat het uiteindelijk om: ik wil die extra ruimte gebruiken want ik ben mac os een beetje moe.. maar ik heb die bakkies nog en weggooien is zonde.
A wise man's life is based around fuck you
dus ik zou voor beide bakjes een verschillende versie moeten gebruiken? wil dat wel een beetje over 'n netwerk?Op zondag 19 mei 2002 21:02 schreef zwelgje het volgende:
[..]
hangt natuurlijk ook vanaf of die mac die hij heeft wel een ppc cpu hebben (powerPc) als daar nog zon oude motorola (68000) in zit dan gaat die ook niet werken...
ik las ergens dat BeOs ook wel op apple werkt, heeft iemand daar ook info over?
Debian GNU/Linux draait op zowel m68k als op ppc.Op zondag 19 mei 2002 21:11 schreef fledermaus het volgende:
dus ik zou voor beide bakjes een verschillende versie moeten gebruiken?
wel, dan wordt het debian. daar heb ik al een versie van gedownd mét een compleet instructieboek. dat zal wel lukken.
beide macjes zijn PPC, maar ik zou even HEEL goed doorlezen of je mac ondersteunt word...
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Let je dan wel op dat je de m68k en de ppc versies download en niet de i386?Op zondag 19 mei 2002 22:19 schreef fledermaus het volgende:
daar heb ik al een versie van gedownd mét een compleet instructieboek.
Welke versie heb je btw? 2.2 (aka Potato)? Je kunt beter 3.0 (aka Woody) nemen, ook al is die nog niet officieel uit (wel heel bijna); deze heeft veel nieuwere software, en ook ongetwijfeld wat betere support voor de m68k en ppc archs.
ik heb 2.2 i386, maar bedankt voor de tip. had ik uiteraard niet op gelet.
ach, ik kan 'em altijd nog ergens anders voor gebruiken. het koste alleen twee uur om te downloaden

Het werkt wel, maar hoe kom je eraan?Op zondag 19 mei 2002 21:11 schreef fledermaus het volgende:
ik las ergens dat BeOs ook wel op apple werkt, heeft iemand daar ook info over?
Verwijderd
Houdt er ook rekening mee dat je nog steeds een Mac os partitie nodig hebt om hem te kunnen booten. Hoorde ik gister voor een vriend, dus denk goed na voordat je alles van die harde schijf af gooit.
Verwijderd
NetBSD is ook nog een optie.
Beschikbaar voor zowel PPC als 68000.
En perfect voor netwerken.
Beschikbaar voor zowel PPC als 68000.
En perfect voor netwerken.
Pagina: 1