Toon posts:

interferrentie tussen utp, coax en stroomkabels?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik een 56k pci modempje in mijn comp heb gepropt ontvang ik op mijn interen pci tv kaart sommige zenders niet meer het goed en sommige helemaal waardeloos. Maar omdat het alleen de zenders waren die ik toch niet kijk, heb ik nog geen versterker op mijn coax gezet.

Nu heb ik echter nog een andere probleem erbij gekregen. In de taakbalk bij mijn 2 pc's (eentje xp, andere wk2) geeft hij om de halve minuut aan dat mijn kabel pluged en daarna weer unpluged is. En soms op 10mbit en dan weer op 100mbit.

Alle insellingen enzo zijn goed, omdat ik niks heb veranderd en ik heb ze toch nog eens gecontroleerd. Natuurlijk heb ik ook gekeken of het kabeltje goed in de nic zit.

Kan het zijn dat mijn ongelofelijke kabelzooi onder mijn bureau iets met mijn problemen hier te maken heeft. Er ligt een utp, een plot kabel van mijn modem, een een coax splitter en dus ook drie coax kabels. Verder lopen mijn netewerkkabel en een coax kabel nog achter een verwarming langs en door een gat in de muur naar een andere kamer.

Iemand een ideetje?

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik heb net zo'n zooi aan kabels achter mijn computer liggen en ik heb geen problemen met mijn netwerkverbinding.

Ik heb ook dat een aantal zenders op de TV slechte kwaliteit zijn (alleen het beeld is slecht, het geluid is goed). Dit komt doordat er teveel splitters tussen het begin zitten van de kabel en mijn aansluiting.

Of het interferentie is? Ik zou het niet weten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu weer een beetje aan de gang op 10mbit full duplex ipv 100mbit fullduplex wat hij eigenlijk zou moeten kunnen.

Ik ga me morgen toch maar ff een stp kabel bezorgen denk ik. Ik hoop dat dat de oplossing is.

• Croccifixio
Op zondag 19 mei 2002 23:59 schreef SoDamnInsane het volgende:
Ik heb het nu weer een beetje aan de gang op 10mbit full duplex ipv 100mbit fullduplex wat hij eigenlijk zou moeten kunnen.

Ik ga me morgen toch maar ff een stp kabel bezorgen denk ik. Ik hoop dat dat de oplossing is.
Tja, ik weet niet of dat zal helpen. Ik heb hier gewoon UTP CAT5E liggen en geen problemen.

Ik denk eerder dat het een hardware probleempje is. Misschien een conflict tussen je netwerkkaart en je modemkaart?

Verwijderd

Topicstarter
Denk niet dat het een hardware probleempje is.

Hebgeen conflicten en dergelijke. En bij hardware is het toch meestal: hij doet et, of hij doet et niet, maar niet half.

Als ik de andere computer ping heb ik meestal een packetloss tussen de 25% en de 75%.

• Croccifixio
Heb je inmiddels een STP kabel aangelegd ipv een UTP kabel?

Je zou toch haast gaan denken dat er iets mis is in de kabel die je gebruikt (tenzij je natuurlijk die STP hebt aangelegd en nog steeds de problemen hebt).

Is het zo dat de 2 PC's direct zijn aangesloten op elkaar dmv een cross kabel, of gebruik je een hub/switch/router?

Wat je kan proberen is de kabel die er nu ligt bij iemand anders te gebruiken. Dan weet je of de kabel kaputski is of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een nieuwe kabel gehaald en die er tussen geduwd. Nog steeds hetzelfde probleem. Op 10 mbit doet hij het net en op 100 mbit helemaal niet.

Heb nieuwe drivers voor de accton cheetah 1207d-tx netwerkkaarten gedownd en geinstalleerd. Geen verbetering.

Nog iets raars:

netwerke is 2 comps via crossed utp direct op elkaar

van xp naar wk2 is de ping 1 ms en gaan alle 4 de pogingen meestal goed, geent timeouts dus

van wk2 naar xp is de ping 10 ms en krijg ik minimaal 1 of 2 timeouts.

Wazige zooi, zal eens kijken of ik van iemand een netwerkkaart kan lenen, misschien is die wel naar de klote.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 21:25
wat natuurlijk ook kan is dat je je pc niet geaard hebt

zal niet de eerste keer zijn dat daardoor een netwerk kaart net werkt :P

Repareren doe je zo.

Pagina: 1