Toon posts:

[WC] Is dit pompje geschikt voor watercooling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/570/G1/570001G1.JPG

Productinformatie

Dompel-circulatiepomp voor gebruik in helder water zoals bijv. kamervijver, kamerbron.
Technische spec.: Voedingsspanning 230 V/50 Hz · Max. capaciteit 450 l/h · Max. opvoerhoogte 0,8 m · Max. dompeldiepte 1 m · Spuithoogte fontein 300 mm · Aansluiting uitgang Æ 13 mm · Kabellengte 1,5 m (H03) · Gewicht 0,8 kg.
Nieuw

Enuhhh €8,08

is dit pompje geschikt?

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0202071781021826842&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=14464&TK_PAR[MEDIUM]=

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
Hoop het wel, de prijs staat mij aan en het formaat ook :D

* Robino gaat hem dan zekers te weten gebruiken voor zijn wc :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 18:53 schreef Rave17 het volgende:
Hoop het wel, de prijs staat mij aan en het formaat ook :D

/me gaat hem dan zekers te weten gebruiken voor zijn wc :)
/me ook ;)

Verwijderd

Max. capaciteit 450 l/h
niet echt veel
een sicce doet 800 of 1200 l/h dacht ik

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 18:54 schreef Juggernaut het volgende:

[..]

niet echt veel
een sicce doet 800 of 1200 l/h dacht ik
maar je mag de uitgang toch samenknijpen

quote van waterkoeling.nl:
Impellerpomen (de meeste aquariumpompen) kunnen probleemloos afgeknepen worden, als de stroomsnelheid te hoog is. Dit is prettig, want bij een waterkoeling setup is de pomp meestal al afgeknepen door kleine slangen, kleine doorvoeren en een hoge stromingsweerstand. Dit is niet schadelijk voor de pomp.

Verwijderd

ze hadden het laast nog in een ondere topic over een minimum van 300 l/h.. dus dan is dit wel goed denk

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 18:55 schreef MasterOverdrive het volgende:

[..]

maar je mag de uitgang toch samenknijpen

quote van waterkoeling.nl:
[..]
en dan? hogere druk maar of het de doorvoersnelheid hoger maakt?

de snelheid is niet te hoog bij dat ding.. maar misschien te laag

• Robino
Is de prijs bij 10 stuks en 100 stuks niet nog lager :+

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 18:56 schreef Juggernaut het volgende:

[..]

en dan? hogere druk maar of het de doorvoersnelheid hoger maakt?

de snelheid is niet te hoog bij dat ding.. maar misschien te laag
quote van wc:
Deze pompen verpompen meestal tussen de 180 en 400 liter/uur, wat ruim voldoende is
en deze is 450................................... :D

• Robino
Op zondag 19 mei 2002 18:59 schreef MasterOverdrive het volgende:

[..]

quote van wc:
[..]

INKOOPAKTIE :D

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 10:33
Voor die prijs is het altijd leuk om te proberen :)

Verwijderd

[..]

quote van wc:
[..]

sjah.. jij moet weten. voor 8 euro verwacht ik troep. niet iets wat je dagenlang aan kunt laten staan en waar je op kunt vertrouwen

Verwijderd

Topicstarter
max temp van water is 35 c :/

Verwijderd

<quote> de meeste pompen pompen tussen de 180 en 400 liter/uur</quote>

en deze is 450
Ik denk dat met die 180-400 liter/uur effectief wordt bedoeld. Dus dat een 1200 liter/uur effectief bijvoorbeeld maar 400 liter pompt door hoogteverschillen/slangen/wat dan ook.
Die 450 zal effectief echt geen 450 liter/uur halen.

Verwijderd

Topicstarter
Maaruh hoewarm wordt het water ong dan?

Verwijderd

Mooi pompje maar doordat hij zo goedkoop is weer ik ook niet of hij wel betrouwbaar is. Toch zonde van je XP als hij er ineens mee stopt. Deze is anders ook wel mooi:

Afbeeldingslocatie: http://www.aquariaveldhuis.nl/ppics/vtech_pomp1.jpg

Lijkt er wel heel erg op :?

13,39 Euro. Ook een goede prijs.

Zeer moderne krachtige en betrouwbare aquariumpomp voor met name aquaria en kamerfonteinen.
Met mogelijkheid om de wateropbrengst te doseren.
8 Watt
opbrenst 800 liter water per uur.
2 jaar garantie.

http://www.aquariaveldhuis.nl/product.php?P=10412130

Verwijderd

Max. opvoerhoogte 0,8 m > das te weinig denk ik

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/570/G1/570037G1.JPG

Ik draai al 2 jaar een PIII500@560 met dit minipompje -dat toen 10 gulden kostte. Slechts 240 liter/uur.
Ik heb de stroomsnelheidsregeling (plastic schuifje) verwijderd zodat de stroom altijd maximaal is.

Een PIII@500 trekt meen ik 28 Watt.
@560 35 Watt?
Dat is dus geen Athlon@>2000!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 21:05 schreef Jan_de_Wandelaar het volgende:
Mooi pompje maar doordat hij zo goedkoop is weer ik ook niet of hij wel betrouwbaar is. Toch zonde van je XP als hij er ineens mee stopt. Deze is anders ook wel mooi:

[afbeelding]

Lijkt er wel heel erg op :?

13,39 Euro. Ook een goede prijs.

Zeer moderne krachtige en betrouwbare aquariumpomp voor met name aquaria en kamerfonteinen.
Met mogelijkheid om de wateropbrengst te doseren.
8 Watt
opbrenst 800 liter water per uur.
2 jaar garantie.

http://www.aquariaveldhuis.nl/product.php?P=10412130
hmm raar dat je voor het zelfde pompje 2 keer zo veel betaald, en zonder zuignapjes nogwel :D

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 20:37
Op zondag 19 mei 2002 19:41 schreef _laaf_ het volgende:

[..]

Ik denk dat met die 180-400 liter/uur effectief wordt bedoeld. Dus dat een 1200 liter/uur effectief bijvoorbeeld maar 400 liter pompt door hoogteverschillen/slangen/wat dan ook.
Die 450 zal effectief echt geen 450 liter/uur halen.
Ehm juist wel?? Die andere pompen kunnen hun 1200 l er niet doorheen douwen... Deze heeft 450, en dus kan hij wel zijn volledige capaciteit gebruiken???
De goedkope heeft immers geen grote weerstand vanwege teveel capaciteit.

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 00:03 schreef j_bos het volgende:

[..]

Ehm juist wel?? Die andere pompen kunnen hun 1200 l er niet doorheen douwen... Deze heeft 450, en dus kan hij wel zijn volledige capaciteit gebruiken???
Waar, maar ook niet waar. Een grote heeft vaak meer capaciteit omdat hij het er met kracht uitgooit(kracht=>snelheid=>meer water/sec door een bep stuk slang)

Behalve dat is ook nog een groot verschil tussen de pompen met betrekking tot overdruk. Een sicce 1300 l/u en een Eheim 1200 l/u ontlopen elkaar waarschijnlijk echt die 100l/u als ze beide los in een bak waterstaan. Echter de Eheim kan veel en veel meer druk opbouwen, en heeft dus veel minder problemen met een waterkoeling setup. ( heb een review gezien waarin de eheim nog 800l/u door de setup wist te pompen en de sicce amper 200 l/u.

MAAR: ook 200 l/u is ZAT voor een proc

en dus is dit pompje volgens mij prima geschikt voor een waterkoeling setup.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op zondag 19 mei 2002 23:11 schreef MasterOverdrive het volgende:

[..]

hmm raar dat je voor het zelfde pompje 2 keer zo veel betaald, en zonder zuignapjes nogwel :D
Die duurdere heeft 800 liter per uur, en die goedkope maar 450

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
nee wacht, dit pompje kan een vloeistof van max 35 c doorpompen. Hoe warm kan dat water worden?

Verwijderd

100C voordat het begint te koken, hoezo?

• Foxclone
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04-2024

Foxclone

Een vos verliest wel zijn.....

waarom kost mijn pomp dan 50,- Euro? En die maar 300l/u trekt ??? Komt het dan alleen door het merkje Eheim, als ik dat geweten had dan had ik dit pompje gekocht voor maar 8 Euro.... ennuh hoezo jammer van je XP als tie er mee stopt. Als hier de temperatuur van de cpu hoger word dan 47 graden schakelt tie zichzelf uit... en via de bios op 68 graden dus hij mag er best mee stoppen alleen het moet wel droog blijven :)

nVENTIV

Verwijderd

mmmm heb je wel door dat het een max opvoerhogte heeft van 0.8 meter (80cm dus)

echt druk zit er ook niet achter hij kan maar een fontein spuiten van 30 cm

wat wel mooi is aan deze pomp is dat je de hele water coolin in een 13 mm slang kan uitvoeren dus veel water door een buis!!!

• Robino
Misschien een idee om een kleine wc pompjes topic te openen :+

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 08:42 schreef T-Mug het volgende:
mmmm heb je wel door dat het een max opvoerhogte heeft van 0.8 meter (80cm dus)

echt druk zit er ook niet achter hij kan maar een fontein spuiten van 30 cm

wat wel mooi is aan deze pomp is dat je de hele water coolin in een 13 mm slang kan uitvoeren dus veel water door een buis!!!
mijne hoeft maar max 40 cm omhoog, en dan alweer omlaag, ennuhhh hoewarm wordt dat water nouw?

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 04:41 schreef Foxclone het volgende:
waarom kost mijn pomp dan 50,- Euro? En die maar 300l/u trekt ??? Komt het dan alleen door het merkje Eheim, als ik dat geweten had dan had ik dit pompje gekocht voor maar 8 Euro.... ennuh hoezo jammer van je XP als tie er mee stopt. Als hier de temperatuur van de cpu hoger word dan 47 graden schakelt tie zichzelf uit... en via de bios op 68 graden dus hij mag er best mee stoppen alleen het moet wel droog blijven :)
Ik heb hier nog een pomp liggen die al gestopt is , en aangezien jij het niet erg vind mag je die voor de zelfde prijs hebben. :)

Koop voor waterkoeling nou gewoon een goed pompje, scheelt een hoop ellende op de langeduur, en nog geld ook .

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 00:03 schreef j_bos het volgende:

[..]

Een 1200 L/u pomp is veel krachtiger dan een 450 L/u pomp. Ze hebben allebei last van wrijving door de slangen. De 1200 L/u iets meer dan de 450 omdat deze het water sneller laat stromen. Maar toch zal die 1200 effectief meer halen dan die 450 en zal die 450 effectief echt geen 450 halen.

Verwijderd

Topicstarter
Jaaaah dat heb ik allemaal al 200 keer gehoord! Krijg ik nog antwoord op mijn vraag hoewarm dat water wordt? :{

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 16:33 schreef MasterOverdrive het volgende:
Jaaaah dat heb ik allemaal al 200 keer gehoord! Krijg ik nog antwoord op mijn vraag hoewarm dat water wordt? :{
Waarschijnlijk heel wat warmer dan hij mag hebben of je moet wel veel geld aan een goeie rad./fan`s en cpu blok willen uitgeven. maarja dan zou ik dat kleine beetje geld meer voor een goeie pomp ook maar doen.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ik kan aan een eheim pompje van 300l/h komen is dat genoeg om een AMD ATHLON 1333@1466 Vcore 1.85 te koelen?

Verwijderd

Topicstarter
hoewarm wordt het water dan ong

ik wil GRADEN, getallen! :X :X

• Robino
Op maandag 20 mei 2002 17:32 schreef MasterOverdrive het volgende:

Zo te merken zijn er geen mensen die de temp. van hun WC weten :+

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 17:32 schreef MasterOverdrive het volgende:

Ik denk dat als je een goede rad hebt dat je de watertemp net boven of op kamertemp kunt houden. Maar ik weet het zelf niet want mijn setup is nog niet af. Maar ga hem koelen met het koelelement van een koelkast, dus dat wordt coool >:)
Pagina: 1