Toon posts:

Vraagje over RMS unit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een RMS unit waarmee ik oa de temperatuur kan meten. Door middel van MRTG kan ik via SNMP grafiekjes bouwen.
Nu wil ik een sensor in me huiskamer ergens ophangen dus heb ik een RJ11 kabel naar beneden getrokken. Gewoon 1op1 geknepen kabel.
Alleen nu werkt de sensor niet. Weet iemand hoe lang dat mag zijn ? Het is dus geen IPX/IP connectie. Het is een aparte interface op de RMS unit waar je wat temperatuur sensoren kan aankoppelen. Door middel van een koppelblokje koppel ik de temp-sensor aan de verlengde RJ11 kabel.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:28

Predator

Suffers from split brain

Maximale lengte van die kabel is 75m dacht ik.

Ben je zeker dat ie 1 op 1 moet en niet cross :?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 19:38 schreef Predator het volgende:
Maximale lengte van die kabel is 75m dacht ik.

Ben je zeker dat ie 1 op 1 moet en niet cross :?
Vrijwel ja. Want ik prik hem normaal direct op de RMS unit in en nu zit er een stuk kabel van 20 meter tussen.
Dus dat stuk moet dan rechtdoor zijn. Net als met UTP eigenlijk.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 19 mei 2002 19:56 schreef kevertje7 het volgende:

[..]

Vrijwel ja. Want ik prik hem normaal direct op de RMS unit in en nu zit er een stuk kabel van 20 meter tussen.
Dus dat stuk moet dan rechtdoor zijn. Net als met UTP eigenlijk.
Indd, ik had dat van dat koppelblokje niet gelezen |:(

Is de kabel nagemeten ?
Die 20m mag zeker geen probleem geven.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ehm, heb net dus even een faxmachien aan de kabel gehangen en het koppelblokje boven (NT-1 met Centrale met A/B adapter staat op zolder) en de fax kreeg ook geen gehoor.
Dus ik denk dat de kabel en/of het koppelblokje (rj45 officieel) stuk is.

Dus hoe zal ik dat es doormeten..... Wel klote, die kabel kreeg ik er verdomd lastig in.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 19 mei 2002 20:59 schreef kevertje7 het volgende:
Nou ehm, heb net dus even een faxmachien aan de kabel gehangen en het koppelblokje boven (NT-1 met Centrale met A/B adapter staat op zolder) en de fax kreeg ook geen gehoor.
Dus ik denk dat de kabel en/of het koppelblokje (rj45 officieel) stuk is.

Dus hoe zal ik dat es doormeten..... Wel klote, die kabel kreeg ik er verdomd lastig in.
Een testertje hebbie niet zeker ?

Je kan altijd gewoon een multimeter gebruiken om te meten.
Desnoods wat fijne koperdraad gebruiken om contact te maken.

Geen garantie dat ie goed is maar zo kan je wel kijken of ie uberhaupt iets van contact geeft op alle lijnen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb jij een idee of je RJ45 koppelblokjes kan gebruiken voor RJ11 stekkertjes ? Het zou toch ok moeten zijn want de 4 middelste adertjes maken namelijk contact.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 20 mei 2002 12:05 schreef kevertje7 het volgende:
Heb jij een idee of je RJ45 koppelblokjes kan gebruiken voor RJ11 stekkertjes ? Het zou toch ok moeten zijn want de 4 middelste adertjes maken namelijk contact.
Een gewoon straight koppelblokje zou moeten lukken denk ik.
Zo'n RJ11 is alleen wat smaller.

Verwijderd

Topicstarter
Fixed... Ik heb ipv een RJ45 koppelblokje er een kroonsteentje tussen gezet en nu meet ie vrolijk de temperatuur in mn huiskamer.
Afbeeldingslocatie: http://www.kevertje.nl/temp.png

De sensor staat pas sinds 18uur beneden dus je ziet dat het beneden kouder is. De blauwe lijn is de temperatuur op zolder.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30
Op dinsdag 21 mei 2002 19:44 schreef kevertje7 het volgende:
Fixed... Ik heb ipv een RJ45 koppelblokje er een kroonsteentje tussen gezet en nu meet ie vrolijk de temperatuur in mn huiskamer.
[afbeelding]

De sensor staat pas sinds 18uur beneden dus je ziet dat het beneden kouder is. De blauwe lijn is de temperatuur op zolder.
wicked !

leuk idee :)

[edit]
heb je het niet warm ? :P

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 21 mei 2002 19:44 schreef kevertje7 het volgende:
[afbeelding]

Fout zat dus bij dat koppelblokje :?

Wel leuk indd :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 19:56 schreef Predator het volgende:

[..]

Fout zat dus bij dat koppelblokje :?

Wel leuk indd :)
Tis officieel een RJ45 koppelblokje. Blijkbaar niet een op een ofzo. Ik denk dat ie 1,2 met 3,6 kruist voor de transmit/receive. En aangezien RJ11 maar 4 aderig is gaat het fout want je hebt maar verbinding met 3,4,5 en 6.

Dus op zich achteraf logisch.

Nu is de volgende stap een sensor buiten, maar hij kan niet tegen vocht dus dat wordt effe puzzelen :)
Pagina: 1