Verwijderd

Topicstarter
Hallo hallo

Ik heb effe een vraagje... Ik heb nu een 32MB Mp3 speler... waar ik heel veel plezier van heb, maar hij heeft zijn langste tijd gehad...

Wat kan ik nu het beste kopen? Een mp3? of een Minidisc?
Zoja, wat voor een?? Ik heb gehoord dat er een is waar je in windhoos een virtual device erbij krijgt en gewoon de mp3tjes erheen sleept...

Feedback graag :)
MP3/Minidisc... En welke, en waarom?

Ik heb GEEN zin VEEL geld uit te geven, want het gaat me alleen om geluid... geen discotheek op mijn minidiscje/mp3tje

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:37
moet jij kunne recorden of niet :?

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:35
Ik wil mijn minidiskplayer verkopen ... interesse :?

Zoek maar effe tussen T.net vraag en aanbod :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 18:26 schreef DrNizeGuy het volgende:
moet jij kunne recorden of niet :?
ehh wat bedoel je? haha sorry geen verstand van

• DrNizeGuy
of je ermee moet kunnen opnemen (muzak op MD zetten) of niet :) verschild namelijk nogal in prijs

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 18:40 schreef DrNizeGuy het volgende:
of je ermee moet kunnen opnemen (muzak op MD zetten) of niet :) verschild namelijk nogal in prijs
nou ehh... ik wil gewoon MP3tjes die ik op mijn harddisk heb staan op de minidisk zetten - is dat opnemen?

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-03 16:27

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Als je MD wilt dan heb je er nu een paar met NET-MD die hebben standaard een USB aansluiting. Zijn wel 250,- de goedkoopste dan.Ik ben heel erg over MD te spreken maar de max is 320 min muziek in LP4 (slechte mono kwaliteit).
De transfer gaat 32 speed op USB naar MD in LP4(is trouwens Long Play 4 maar dat begreep je denk ik wel). Je moet MD zien als een cd-brander in het klein.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Verwijderd

Als je graag alles met je PC doet zou ik een MP3 speler kopen. Ik heb zelf MD, en wil geen MP3. MD heeft gewoon betere geluidskwaliteit, en ik hoef geen MP3 enzo. Is gewoon heel erg persoonlijk vind ik..

• DrNizeGuy
Op zondag 19 mei 2002 18:44 schreef tymiek het volgende:
... maar de max is 320 min muziek in LP4 (slechte mono kwaliteit)...
Bij mij klinkt t cker wel in stereo en goede kwaliteit :)

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

die net md is ook wel relaxed, lijkt me

32x schrijven naar een md met usb

dus 80 min in ong. 2.5 of 3.5 minuut (gwoon 80/32 :P)

ohw ja dat op normale md'tjes
alle muziekformaten mbv zo'n progrmama worden direct omgezeg in atrac (waarmee die md dus werkt)
maar ja, daar merk je niets van

Verwijderd

die freecom ding, portable mp3 speler, maar dan mini cd formaat

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 18:44 schreef tymiek het volgende:
Als je MD wilt dan heb je er nu een paar met NET-MD die hebben standaard een USB aansluiting. Zijn wel 250,- de goedkoopste dan.Ik ben heel erg over MD te spreken maar de max is 320 min muziek in LP4 (slechte mono kwaliteit).
De transfer gaat 32 speed op USB naar MD in LP4(is trouwens Long Play 4 maar dat begreep je denk ik wel). Je moet MD zien als een cd-brander in het klein.
nee hoor, ik heb de sony r700 en LP4 is idd bagger(te vergelijken met mp3 96kbps) maar is nog altijd stereo :)

• tymiek

tymiek

Op zondag 19 mei 2002 18:52 schreef pokeran het volgende:
die net md is ook wel relaxed, lijkt me

32x schrijven naar een md met usb

dus 80 min in ong. 2.5 of 3.5 minuut (gwoon 80/32 :P)
Nope alleen in de LP4 mode kan dat alleen dus. In stereo was het geloof ik 8 speed.

edit:

Ik heb zelf de mzr700 en de 900 en de mdsjb940 QS en de mxd 30. Allemaal perfect maar de LP4 is echt alleen goed voor feesten opnemen >:) maar zoals jullie zeiden nog wel in stereo (eigenlijk mono opgenomen maar toch weer stereo weergave) dus je mist wel de stereo effecten in bepaalde cd's

Verwijderd

Topicstarter
ehhh

maar ehh kan ik wel een beetje fatsoenlijke muziek luisteren? dus minimaal 96kbs of 128kbs

en hoe werkt het? zet ie die MP3z om of is het het principe van een MP3 speler?

• tymiek

tymiek

Hij zet de mp3 om in een wav bestand naar MD. Daarom is de max 320 min.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-03 09:40
ik heb een Creative Nomad 2C mp3 player met 64MB extra geheugen.

Bevalt mer ERRUG goed :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 19:00 schreef tymiek het volgende:
Hij zet de mp3 om in een wav bestand naar MD. Daarom is de max 320 min.
aha okeej... maar wel fatsoenlijke kwaliteit?
enne, zo'n net MD... waar krijg ik die?
merk, prijs, verkoper? etc

• tymiek

tymiek

Op zondag 19 mei 2002 19:00 schreef hypernatic het volgende:

[..]

aha okeej... maar wel fatsoenlijke kwaliteit?
enne, zo'n net MD... waar krijg ik die?
merk, prijs, verkoper? etc
de kwaliteit wind ik perfect.
Merk: SONY
Prijs: MZN 505 heb ik voor 249,- geloof nij Modern zien staan MZN 707 (met docking station) 319,- geloof ik bij alle winkels en de MZN1 (topper van magnesium met docking station) voor geloof 449,-
Verkoper:alle winkels die elektronika verkopen

Meer info bij Google ff de types intikken (sony heeft ze ff niet meer op de site staan).

Verwijderd

Topicstarter
wat is een docking station en wat is dat magnesium of zoiets?

• tymiek

tymiek

Zie de edit voor links.
Magnesium is het spul dat ze gebruiken voor de behuizing. Is heel erg sterk en gewoon goed. En een docking station kan je hem opzetten en in opladen en de usb in doen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 19:12 schreef tymiek het volgende:
Zie de edit voor links.
Magnesium is het spul dat ze gebruiken voor de behuizing. Is heel erg sterk en gewoon goed. En een docking station kan je hem opzetten en in opladen en de usb in doen.
docking:

ken dat niet met een los USB kabeltje of zo? en hoe kan ik hem zonder docking opladen? wat raadt jij aan? MET of zonder docking? ik ben niet te lui om er een stekkertje in te stoppen of zo hoor

thanks voor de links - deze had ik al gezien,
maar sony nederland zei me dat deze niet in NL te koop zijn en als ik ze uit de states laat komen ik geen garantie heb...

• tymiek

tymiek

Kan ook los laden en usb doen hoor maakt niet uit is alleen makkelijker op het docking station. Hij is echt wel in NL te krijgen heb ze al gezien en op mijn werk komt ie binnen (staat al in bestelling).Mijn voorkeur is dus met docking station.
Bij de betere audio speciaal zaken kan je hem echt wel bestellen, zelf bij mijn werk. Gewoon een winkel binnen stappen en zeggen ik wil die (alleen bij Sony duurt het ongeveer 1 a 2 maanden voordat ze wat leveren dus geduld hebben)

edit:

Vraag maar naar de nieuwe SONY folder staat ie gewoon in (sukkels dat moeten ze weten). Bij mijn weet moet elke winkelier die nieuwe folder hebben.

Verwijderd

Topicstarter
een vriend van me was naar de dixons gegaan en ze zeiden dat ze van die spelers nog nooit gehoord hadden en ze maakte hem zelfs voor leugenaar uit!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
kun je ze ook ergens (in NL) online bestellen of zo?

wat zijn de advies prijzen?

Verwijderd

Ik zou een mp3 speler kopen waar een cd'tje in kan, zo'n klein cdtje dan wel, ik heb nu een sony mzr 55 minidisc is erg klein maar op zo'n cdtje gaat superveel muziek
en goeie prijs kwaliteit verhouding
je kan ff kijken op www.mp3shopper.nl

Groeten

Thomas

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

MiniDisc sim-pel, kan je mp3,cd's etc mee opnemen. En een minidisc ziet er stoerder uit :D

• thealterego1
  • Laatst online: 20:02

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Als je besluit voor md te gaan, op http://www.mdcenter.nl/
Staan alle modellen op met prijs.

iemand iets leuks?

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03 13:54

harlekein

Creator Owner

Zoek eens op minidisc of netmd. Er zijn 2 grote topicss hierover waar heel veel in terug te vinden is.

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:51
Ik krijg dinsdag mijm NetMd ben benieuwd hoe het bevalt maar hoor alleen maar goeie verhalen erover. Is vrij prijzig €305.

Ik ben een zwaar MD voorstander :)

Verwijderd

Jullie vergeten nog één belangrijke ding.

De MP3 spelers werken niet zo lang op batterijen +/- 10 uur op 2 of 4 batterijen.

Terwijl mini disc wel meer dan 100 uur op 1 batterij werkt. Niet de opneembare variant, de opmeembare kan zo'n 60 uur. :9~

Ik heb het hier over afspelen, bij het opnemen verbruik je natuurlijk meer.

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
ehm..vraag .. ik heb dus die N505 .. niets op aan te merken.. behalve dat die 32x wel optimaal is bij LP4 .. volgens mij is dit 16x bij lp2 ...

is er ook een losse dockingstation te koop, waar ik mijn N505 mee kan uitbreiden ??
en waar kan ik zo'n Sony AA batterij kopen ? de bijgeleverde valt errug tegen qua playtime

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zondag 19 mei 2002 19:42 schreef hypernatic het volgende:
kun je ze ook ergens (in NL) online bestellen of zo?

wat zijn de advies prijzen?
leslie man..jij ook hier! :D

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 21:09 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

leslie man..jij ook hier! :D
YO! ikke in da huis

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 03:45
Het grootste voordeel van MD vind ik dat je voor 2 euro discs kunt kopen van 160 minuten (uitgaande van MDLP2). Stel je hebt een lange reis oid en geen computer beschikbaar, dan zit je met 32MB, 64MB, misschien een keer 128MB, toch iedere keer naar dezelfde nummers te luisteren. Met MD kun je gewoon meerdere schijfjes opnemen, dus je uitbreidingsmogelijkheden zijn eindeloos. Voordeel boven mini-cd's is uiteraard dat MD'tjes meerdere keren overschrijfbaar zijn, robuuster zijn, en de spelertjes zijn net iets kleiner.
Met NetMD is het grootste nadeel van MD weggevallen, namelijk dat je altijd maar met 1x speed kon opnemen. Nu is dat indd 16-32 speed, al is dat een beetje bedrog, ga maar na: stel, de compressie is een factor 10 (normaal voor MP3), dan blijft er van de absolute schrijfsnelheid nog maar 3.2x over. Uiteindelijk gaat het echter om de tijd dat je er mee kwijt bent natuurlijk :)

Ik zou zeker voor MD gaan, het is jammer dat ik net een MDLP player/recorder had gekocht en een half jaar later is er NetMD. Iemand nog een MZ-R500 kopen? :)

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Ik heb de MZ-N505 voor 249 euro bij Radio Modern gekocht.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 21:22 schreef Device het volgende:
Ik heb de MZ-N505 voor 249 euro bij Radio Modern gekocht.
Wat is dat toch, dat modern... ik ken dat niet... link?

En die MZ-N505... is dat een NetMD?
Is dat een goeje?
Vertel vertel :D

Wat heeft hij wel en wat heeft hij niet?

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Meer info over de (net)MD's: www.go.to/MiniDisc

Nog meer info:
[topic=443625]
[topic=482495]

En Radio Modern is een electronica keten, die over het algemeen de goedkoopste niet is, maar in dit geval wel.

Ik weet niet waar je woont, maar in rotterdam zitten er meerdere. Voor filialen: www.modern.nl

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 18:44 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Als je graag alles met je PC doet zou ik een MP3 speler kopen. Ik heb zelf MD, en wil geen MP3. MD heeft gewoon betere geluidskwaliteit, en ik hoef geen MP3 enzo. Is gewoon heel erg persoonlijk vind ik..
whahahahhahahahahahahahahahahaahahahahahahahahaha :)
d8 dus niet dat maakt neit uit welke mini disk beter is dan me mp3 speler. ( compaq pa-2 ) je kan er ook mp3pro zooi op doen zeggen ze 2 uur jaja ik krijg er makkelijk 5 uur op ( goede kwaliteit )
btw geen flame

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:53
Op zondag 19 mei 2002 22:00 schreef G_SHOCK het volgende:

[..]

whahahahhahahahahahahahahahahaahahahahahahahahaha :)
d8 dus niet dat maakt neit uit welke mini disk beter is dan me mp3 speler. ( compaq pa-2 ) je kan er ook mp3pro zooi op doen zeggen ze 2 uur jaja ik krijg er makkelijk 5 uur op ( goede kwaliteit )
btw geen flame
Minidisc is dus wel ff betere kwaliteit dan MP3 hoor :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 20:58 schreef solidous het volgende:
Jullie vergeten nog één belangrijke ding.

De MP3 spelers werken niet zo lang op batterijen +/- 10 uur op 2 of 4 batterijen.

Terwijl mini disc wel meer dan 100 uur op 1 batterij werkt. Niet de opneembare variant, de opmeembare kan zo'n 60 uur. :9~

Ik heb het hier over afspelen, bij het opnemen verbruik je natuurlijk meer.
Dat is echt onzin! Ik heb zelf een portable MD speler, en met de batterij die ik erbij kreeg deed ik 6-7 uur. Ik heb zelf een Ni-MH 1500 mA batterij gekocht, en daar doe ik 10-12 uur mee. Echt geen 100 uur hoor, en met opnemen al helemaal geen 60 uur. Hooguit 2!

Verwijderd

Ik heb zelf ook getwijfeld tussen md en mp3, maar aan md is 1 heel groot voordeel je hoeft geen geheugenkaart te kopen van ..€ voor een uurtje fatsoenlijk muziek. Voor de rest zou ik nu wel gaan voor zo'n minidisc met usb aansluiting als de prijs natuurlijk een niet al te groot bezwaar is.

minidisc
+ goedkope opslag
+ werkt snel en handig
- bewegende delen en is redelijk duur in aanschaf

mp3
+ snel met je computer omzetten
+ geen bewegende delen
- opslag is gewoon duur

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Met de netmd, kun je via je comp snel opnnemen. De kwaliteit is dan 132kb/s en je krijgt er 160 minuten meee op een 80 minuten schijfje.

Via de (digitale en analoge) line-in kun je ook op SP met hoge kwaliteit opnemen. Dit is dus interessant als je je MD via hi-fi wilt beluisteren.

Ik heb zelf voor nog geen 14 euro een pakketje 5+1 gratis color MD's gekocht en die wissel ik af. Ik neem daar af en toe een CD op, of een stel mp3's. Dat kost niet zoveel tijd. 's ochtends even aanzetten, ontbijten en dan kan ik in de trein naar mijn verse muziek luisteren.

Ik was eerst op zoek naar een mp3 speler, maar daarbij geldt: ofwel weinig geheugen of een hele hoop geld. NetMD is ook niet goedkoop, maar wel voordeliger dan een MP3 speler. En het geheugen (de MD's) zijn dus helemaal goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 21:59 schreef Device het volgende:
Ik weet niet waar je woont, maar in rotterdam zitten er meerdere. Voor filialen: www.modern.nl
in de buurt van maastricht.... :S

een MZ-505... is dat wat? enne.... waar kan ik die dan het beste bestellen?

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 20:38 schreef O.D.Smolik het volgende:
MiniDisc sim-pel, kan je mp3,cd's etc mee opnemen. En een minidisc ziet er stoerder uit :D
maar niet zo stoer als deze mp3 player van Bang&Olufsen Afbeeldingslocatie: http://www.ngz-online.de/special/cebit2002/fotos/produkte/bildershows/cebit_consumer/b_o_beosound2.jpg:9

alleen jammer dat die zo duur is ,iets van 800€ ;(

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 16:23
Zie m'n user-icon...ik ben dus minidisc fan :)
Heb een jaar geleden de MZR 900 gekocht, heel mooi dingetje (helemaal magnesium body, met afstandsbediening met back-lit, Ni-Mh batterij, etc). Alleen 1 nadeel, het opnemen duurt wel lang. Daarom als je een minidisc portable recorder koopt wel met Net-MD kopen (= met USB aansluiting dus).

Ik doe zo'n 17 uur met m'n Ni-Mh batterij. Als ik 1 AA batterij aanklik kan ik nog eens 30 uur langer luisteren. Maar daar wordt ie groter en zwaarder van dus die AA batterij gebruik ik nooit. En 17 uur is wel genoeg, hoef ik maar 1x per week op te laden.

Vraag voor de mensen met een Net-MD speler: Dat opnemen via USB poort, gaat dat digitaal?
Opnemen via een optical kabeltje klinkt trouwens nog het beste, gewoon geen kwaliteitsverlies tov cd.
Bij MDLP2x mode kan je 160 min opnemen en hoor je geen kwaliteitsverlies tov standaard 80 min. Bij MDLP4x mode (320 min) hoor ik wel duidelijk verschil in kwaliteit, dus ik neem altijd op in MDLP2x.

Ga naar www.minidiscworld.nl voor goedkope minidisc spelers. En ga naar http://minidisc.amulation.com/ voor meer info over zowat alle minidisc recorders die er zijn.

Ik zou er trouwens wel gelijk een betere koptelefoon bij kopen want die standaard dingen zijn prut: heel hoog geluid, totaal geen bass en geluid kan ook niet zo hard. De Sony Groove oordopjes zijn veel beter, heb ik zelf ook.

Als ik nu een minidisc recorder zou kopen zou ik voor de Sony MZ-N707 NetMD gaan. Kost € 319,00 en ziet er mooi uit:
Afbeeldingslocatie: http://minidisc.amulation.com/images/sony_mzn707_bigblue_acc.jpg

edit:
die afstandbediening en koptelefoon die je op het plaatje ziet kloppen trouwens niet. Je krijgt er oordopjes bij en de afstandsbediening die erbij zit heeft een LCD schermpje.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Verwijderd

Topicstarter
Hmm interessant...

http://www.minidiscworld.nl/nl/dept_18.html

Als jullie nou een prijs/kwaliteit(cq opties) vergelijking zouden moeten maken... welke is dan de beste?

ik bedoel... 269 euro is netjes, 319 vind ik ook nog wel gaan...

409,00 darintegen...
ik heb er echt 0,0 verstand van, omdat ik nog nooit met minidisc gewerkt hebt...

(ik heb het hier over sony MDs)

graag het woord van de experts! :D

Verwijderd

[b]409,00 darintegen...
Dat topmodelletje sony kost overigens 333 euro bij mediacheckpoint.de

Tsja wat md betreft:
Ik heb zelf onder andere een aiwa am-f70 icm sony "nude ex" oordopjes en ik moet toch zeggen dat ik md wat minder vind dan een cd. Het geluid komt wat minder warm over voor m'n gevoel. Maar goed, ik ben benieuwd of ik de nieuwere md spelers in een winkel kan beluisteren. Misschien kan de techniek me nu wel overtuigen (muziektitels op de pc invoeren spreekt me overigens wel aan).

>>>>>><<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>
wil er overigens wel aan toevoegen dat ik dit alleen hinderlijk vind in een volstrekt stille omgeving. Onderweg met wat lawaai van buiten etc. is de geluidskwaliteit tussen cd en md imho niet te horen.

• MasterM
  • Laatst online: 09-03 11:25
Op maandag 20 mei 2002 01:04 schreef WildJim het volgende:
http://store.yahoo.com/impactcomputersmiami/sonmzporminr.html
vlug editen hè :D

Maar je ziet het idd verkeert...
dat kastje wat er bij zit, is gewoon een usb geluidskaart met een optische toslink uitgang... die misschien wat geoptimaliseerd is voor de md (3 sec stilte e.d. :? )
Als je je mp3 (of een ander geluidje op je pc) afspeeld ken je met dat ding, het gemakkelijker recorden op je md's

that's it...

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:00
je kan die aller nieuwste Sony MD vinden bij http://www.minidiscworld.nl/
Ik vind ze zelf te duur, en zou liever voor een Mp3 cd speler gaan zoals de iRiver iMP-350 SlimX.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Verwijderd

Topicstarter
ik vraag me af heh...

ik heb nu een mp3... leuk... heel fijn... maar te weinig ruimte...
maar GEMAKKELIJK... en ik gebruik 96kbs... prima...

ehm... minidisc... is dat dan iets voor mij? wat denken jullie?

• BackSlash
Ik denk het wel. Voordelen van minidisc:
- goede geluidskwaliteit
- kan zowieso 80 min op een disc, als je gebruikmaakt van een speciale opneemmethode MDLP (long play) kan er 2 of 4 keer zoveel op 1 disc
- extra discjes kosten maar 2 of 3 Euro
- lekker klein, makkelijk mee te nemen
- zien er mooi uit, zit meestal afstandsbediening bij

En het grootste nadeel van minidisc valt weg met de NET-md spelers, namelijk dat het opnemen net zolang duurt als het nummer duurt.

Als je twijfelt tussen de modellen: de duurste ziet er natuurlijk het mooiste uit, materiaal is net wat beter, een betere batterij erbij (Ni-Mh ipv een AA batterij) allemaal net wat mooier en duurder. Ikzelf heb het topmodel van 2001, en heb hem dan ook grotendeels gekocht vanwege het uiterlijk. Qua functies heb je iets meer maar je zou ook wel zonder kunnen. Extra functies zoals timestamp (zie hoe laat en wanneer nummer is opgenomen), personal disc memory (instellingen per disc opslaan zoals volume, shuffle en repeat aan of uit, dat soort dingen). Allemaal heel leuk maar of je er echt wat aan hebt...
Enigste wat wel handig is aan de R900 en dat niet op de R700 en R500 zit is de mogelijkheid om zowel de bass als de hoge geluiden in te stellen. Bij de goedkopere modellen kan je alleen Bass1 en Bass2 mode kiezen, bij de R900 de bass in 10 stapjes en de hoge geluiden ook in 1 stapjes, en dan 2 voorkeursinstellingen apart opslaan.

Maar ik zag in een eerdere post hier dat die Sony MZ-N1 maar € 333, kost bij Mediacheckpoint.de. Ik heb zelf ff gekeken en het klopt. Als ik nu 1 zou kopen zou echt wel die Sony MZ-N1 halen. Ziet er het mooiste uit en dat voor € 20,- extra boven de Sony MZ-N707.

Nog ff een paar plaatjes (ik kan het niet laten :)). Links de MZ-N1, rechts de MZ-N707 en eronder mijne, de MZ-R900.

Afbeeldingslocatie: http://www.mediacheckpoint.de/isroot/mediacheckpoint/Produktbilder/01mzn1s.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.mediacheckpoint.de/isroot/mediacheckpoint/Produktbilder/01mzn707l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mediacheckpoint.de/isroot/mediacheckpoint/Produktbilder/01mzr900s.jpg

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Verwijderd

Ik heb een een napa mcd 380 :)
een mini mp3 cd speler past iets van 4tot 5 uur muziek op 1 cdtje en is niet al te groot :Y)
Alleen gaan de baterijen niet zo lang mee een uur of 6 :(

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

[forum=9] >> [forum=33]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Als je een (snelle) cd brander hebt is zo'n mini cd/mp3 speler natuurlijk ook een erg goede optie.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm maar als ik dat in duitsland koop... Zit ik dan niet met garantie en zo? en hoe zit het met die duitse BTW wat ik daar zie staan (16%) zit dat al BIJ de €333?

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 02:46 schreef hypernatic het volgende:
ik vraag me af heh...

ik heb nu een mp3... leuk... heel fijn... maar te weinig ruimte...
maar GEMAKKELIJK... en ik gebruik 96kbs... prima...

Of het wat is voor jou persoonlijk kunnen wij denk ik niet bepalen als ik kijk naar de 96 die jij gebruikt op mp3 formaat dan voldoet md zeker aan de eisen die jij stelt aan muziekklank. Verder kost een md schijfje tegenwoordig bijna net zo weinig als de waterlasten bij het doorspoelen van de toilet na een grote boodschap, dit in tegenstelling tot de eventueel aan te schaffen flash kaartjes voor mp3 spelers. De schijfjes kunnen voorts wat beter tegen een stootje dan een normale cd. Ok, nog eentje dan: door het formaat van de schijfjes prop je er gewoon 5 extra in een broekzak voor het geval je wat anders wil horen na 80 minuten :)

Verwijderd

In dtsl betaal je 16%. De prijs van 333 is inclusief. Hoe het met de garantie van dit bedrijf specifiek is weet ik niet. Ik bestel regelmatig van Duitse bedrijven (alleen dan voor muziekinstrumenten / studio apparatuur) en ik heb heel goede ervaringen daarmee. Hier heb ik ook wel vertrouwen in.

Als iemand overigens al beschikt over dat topmodelletje, ik ben op zoek naar goede scherpe en grote foto's van alle kanten van het apparaat. Misschien kunnen er dan wat pics op het net gezet worden...

• BackSlash
Op maandag 20 mei 2002 15:13 schreef dopy het volgende:
Als iemand overigens al beschikt over dat topmodelletje, ik ben op zoek naar goede scherpe en grote foto's van alle kanten van het apparaat. Misschien kunnen er dan wat pics op het net gezet worden...
Ik heb hem zelf niet, maar hier kun je een uitgebreide review vinden met veel plaatjes.

Verwijderd

Topicstarter
hmmz... interessant

hebben jullie enig idee waar in zo'n sony Net MD *ONLINE* kan bestellen? En dan natuurlijk de goedkoopste :D

Ik heb er echt geen idee van :D

Verwijderd

ik denk dat www.mediacheckpoint.de toch wel de goedkoopste is op het moment.

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
De Sony MD is nooit het beste geluid wat je kunt krijgen... de audiofreakz die voor 100% goed geluid gaan kunnen dan gewoon niets kopen.. zowel mp3 als md zal nooit 10% kunnen weergeven wat er op de cd staat..

Het grootste gros van de muziekluisteraars die een kleine media willen gebruiken (mp3,md enz) hoort het verschil niet (echt) ....
De md is gewoon goed geluid .. als je LP of SP gebruikt, en de songs van een cd afhaalt, zal dit een goed geluid geven ! (moet je de bass op je md niet op 2 zetten, want dan overheerst de bass te veel..)

Oh ja.. wat ik bijna vergat ... dopjes...schelpen..whatever..
Wil je goed geluid, moet je GOEDE dopjes kopen.. geen aiwa dopjes, of akai of wat dan ook.. gewoon degelijke dopjes van sony kopen!!!

I rest my case

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 10:40

YKW

mobiliteit ten top

Ik heb ook een MD speler gekocht, ik twijfelde ook tussen MP3 en minidisc.

De argumenten van minidisc waren:
+ Goede geluidskwaliteit
+ Klein, handig
+ Kleine schijfjes, dus makkelijk veel muziek mee te nemen
+ Longplay
+ Lange batterijduur
+ Veel edit mogelijkheden
+ Mooi, veel extra accesoires
- Langzaam opnemen (maar je kan heb via digital out aan de PC koppelen, dan eten en het staat er op, ik heb de tijd wel om te wachten)
- Duurder dan MP3
- Bewegende onderdelen (maar je kan schudden wat je wil, er gebeurt niets)

Van MP3:
+ Klein
+ Redelijk-goede geluidskwaliteit
+ Geen bewegende onderdelen
+ Snel muziek overzetten
- Geheugenuitbreiding = duur
- Korte batterijduur

Uiteindelijk ben ik voor de Sharp MDMT866 gegaan, wel duur (600 piek), maar wel met AB met verlichting, zeer stevig (alles is van metaal), goede oordopjes, buraulader, kabels enz enz., geen batterij-bobbel aan de onderkant zoals bij sommige Sony-modellen en licht.
Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/sharp/mdmt866/mdmt866sml.jpg

Automatiseren kan je leren!

Verwijderd

Topicstarter
ok uit duitsland komt ie dus voor een totaal van €369

* player
* control stick
* usb cable
* optical cable
* accu
* power connector
* software...

is dan inbegrepen...

kan ik met MD ook DATA opslaan? (dus GEEN audio...) En kan ik met NetMD ook RIPPEN... dus ipv PC-->MD dan MD-->PC

Ken dat?

Verwijderd

De nieuwe MD-speler van Sony heeft een USB aansluiting, dus sneller opnemen dan normaal! MDtjes zijn overigens ook een stukje goedkoper dan dat extra geheugen voor in die MP3-apparaten... Doe mij maar een MD :)

• BackSlash
1 kan ik met MD ook DATA opslaan? (dus GEEN audio...)
2 En kan ik met NetMD ook RIPPEN... dus ipv PC-->MD dan MD-->PC
1 In theorie wel, maar in praktijk kan ik je niet vertellen.
2 Standaard niet.
Doe mij maar een MD :)
Mij ook, moet je dit plaatje nou zien, om te kwijlen gewoon :)
Afbeeldingslocatie: http://minidisc.amulation.com/images/sony_mzn1_0.jpg

• FSharky
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zit ook zwaar te twijfelen om mijn Sony Nw-e3
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1512003958
te verkopen en een minidiscspeler te kopen. Namelijk deze :9~
Afbeeldingslocatie: http://minidisc.amulation.com/images/sony_mzn1_0.jpg

en ook bij mediachekpioint.de. heb bij shopservey gekeken en is volgens mij wel een relaxte winkel.

Ik vind 64 mb eigenlijk best wel weinig als je bijvoorbeeld een weekendje weggaat want dan luister je steeds naar dezelfde muziek. Met een minidiscspeler heb je dit probleem niet.

Wat ik wel jammer vind van deze netmd is dat ze met het ongelooflijke brakke OpenMG werken. Ik gebruik deze software ook voor mijn mp3-speler maar het programma crasht steeds en opnieuw installeren lukt niet want dan geeft hij een foutmelding van dat er een oude versie bijstaat die geuninstalld moet worden maar dat is ook al gebeurd. Dus zit nu al een maand naar dezelfde muziek te luisteren :( iemand die een plosiing weet?
Een ander nadeel is dat het programma je mp3's,wma's,wav's enz omzet naar atrac3 formaat en hier een kopie van op je hdd zet. Dus dan heb je van elk liedje op je pc een kopie.

Maar er schijnt ook een kabel te zijn waarmee je gewoon van je usb naar md kan uploaden en dat je dan gewoon mp3's kan uploaden ipv atrac???

Verwijderd

Topicstarter
sjit...
kenne niet gewoon MP3z of zo erop pleuren?
LoL
Ik heb die (lees ga halen) met docking station...

Is die Open(Nog wat) software ECHT zo ruk?

Thanks.

• Niakmo
  • Laatst online: 10-02-2024
maar als je mp3 zomaar op minidisc kan zetten waarom zou je dan mp3 spelen kopen alleen omdat het sneller gaat hmz MP3 spelers past volgensmij minder op en ze zijn bijde even duur.

Verwijderd

De OpenMG software is vrij brak, als je een langzame computer heb kan je het wel shaken (minder dan 300 MHz). Aan de andere kant is het toch wel flex dat je met MD nu een extra optie hebt, waar het eigenlijk niet voor gemaakt is, namelijk mp3tjes erop "branden". NetMD moet je zien als een extraatje, maar als je puur en alleen mp3tjes wil luisten zou ik toch voor een MD-speler gaan, omdat ALS de software niet goed zou werken of niet aan je verwachtingen voldoet, je de mp3tjes altijd nog via de uitgang van je geluidskaart (weliswaar op 1 speed) kan opnemen, dus net als met een cassette-recorder: afspelen, en tegelijkertijd opnemen met MD.

Verwijderd

IK heb gelezen dat NET-MD die mp3 kan opnemen niet echt goed geluid geeft.. Doe mij maar gewoon een normale MD player zonder long play en al die troep.. Dat geeft het beste geluid! En player moet ook 24bits zijn! Sony heeft slechts 16?? ik weet niet meer... Denk dat ik deze ga aanschaffen
http://www.t-station.net/products/sharp_st880.html

ik heb nu deze
http://www.t-station.net/products/onkyo_mdp30.html
Deze heeft een Li-on batterij !! Goed spul *D

• BackSlash
Vreemd, ik heb juist begrepen dat die nieuwe Net-MD spelers nog net ff wat beter klinken dan z'n voorgangers. Deze heeft weer een nieuwe ATRAC versie die voor een beter geluid zou zorgen.
Kijk hier voor een review van de Net-MD speler. Hij is erg te spreken over de Net-MD maar niet echt over de software.
Hier vind je nog een andere review, is erg uitgebreid en telt 4 pagina's en erg veel plaatjes. Heb deze review niet gelezen omdat ie zo lomp groot was ;)

Die software is nu nog niet zo goed maar die wordt wellicht beter in de toekomst :?

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 23:35 schreef Morpheus_ het volgende:
hier voor een review van de Net-MD speler. Hij is erg te spreken over de Net-MD maar niet echt over de software.
Hier vind je nog een andere review, is erg uitgebreid en telt 4 pagina's en erg veel plaatjes. Heb deze review niet gelezen omdat ie zo lomp groot was ;)

Die software is nu nog niet zo goed maar die wordt wellicht beter in de toekomst :?
Hey die laatste heb ik dus gelezen nou bijna werd me beetje veel :o
ok gaat niet zozeer om het geluid maar om het NET-MD principe moet je laatste pagina lezen daar staat de conclusie... Voor mij denk ik geen NET-MD... misschien in toekomst.

• FSharky
  • Niet online
Dus als ik het goed begrijp is de enige snelle manier om muziek op je md te zetten via OpenMG? Bij alle andere(oudere) md wordt dus nog steeds 1 op 1 gekopieerd.
Dat is nou erg jammer want wat ik een ding nou niet meer wil is OpenMG :r :r :r
Heb een beetje zitten googlen en op forums gekeken maar er is bijna geen goed woord over OpenMg en Sony te vinden omdat hun support zo slecht is.

dan kan je denk ik toch beter voor een mp3speler gaan met hardeschijf zoals de ipod of archos jukebox

• BackSlash
Die software werkt niet zo lekker...maar het werkt wel.
Die reviews gaan allebei over de import versie dus om nou gelijk te zeggen dat je maar beter een mp3 speler kan kopen lijkt me overdreven.
Je moet niet de andere voordelen van minidisc vergeten zoals erg goede geluidskwaliteit, compact en goedkope opslagruimte. Ook zien ze er mooi uit en hebben een handige afstandsbediening.
Wellicht kun je later die software via internet ofzo updaten of andere (evt. *gehackte*) software downloaden waarmee je wel bijv. kan uploaden of rechtstreeks kopieren.

Die MZ-N1 speler is zowieso een heel mooi en goed apparaat en kreeg in die eerste review een 9,5 uit 10... en dat wil heel wat zeggen.

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 23:01 schreef normal888 het volgende:Denk dat ik deze ga aanschaffen
http://www.t-station.net/products/sharp_st880.html
Niet mijn smaak. Mooi maar ziet eruit alsof het voor een jongedame is ontworpen. Lijkt wel een mooie zomerbloempje op het apparaat :D

En wat de geluidskwaliteit betreft. Als dat het allerbelangrijkste is moet je niet eens aan mp3/md beginnen. Koop dan een een discman in de hogere klasse. Overigens zie ik veel mensen die trots zijn op een spelertje waar zo'n mooi geluid uitkomt terwijl ze nogsteeds de 'standaard'oordopjes gebruiken :?

Zelf overweeg ik de Sony al moet ik dan eerst m'n Aiwa am-f70 kwijt zien te raken.

• BackSlash
Op woensdag 22 mei 2002 00:31 schreef dopy het volgende:

Niet mijn smaak. Mooi maar ziet eruit alsof het voor een jongedame is ontworpen. Lijkt wel een mooie zomerbloempje op het apparaat :D

En wat de geluidskwaliteit betreft. Als dat het allerbelangrijkste is moet je niet eens aan mp3/md beginnen. Koop dan een een discman in de hogere klasse. Overigens zie ik veel mensen die trots zijn op een spelertje waar zo'n mooi geluid uitkomt terwijl ze nogsteeds de 'standaard'oordopjes gebruiken :?

Zelf overweeg ik de Sony al moet ik dan eerst m'n Aiwa am-f70 kwijt zien te raken.
Ik vind Sony nog de mooiste minidisc spelers maken, vooral die nieuwe N1 vind ik mooi :P (maar dat kan je wel raden omdat ik er zoveel screens van post ;))
Die standaard oordopjes die er bijzitten moet je idd gelijk vervangen, die klinken nergens naar. Koop dan gelijk een paar Sony Groove dingen ofzo. Ik heb ze zelf en bevallen erg goed.
Mijn broertje heeft Philips oordopjes van € 15,- Zien er niet zo mooi uit (heel veel zilverkleurig plastic, groot) maar geven best een redelijk goed geluid voor het geld. Komen in de buurt van mijn Sony groove dopjes van € 30,-

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem besteld... Nu afwachten... :D

• BackSlash
Ben benieuwd naar je ervaring ;) Denk erover om er ook eentje aan te gaan schaffen. Als ik dat ga doen dan wordt het alleen wel pas eind augustus (vakantie kost ook geld he ;))

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 07:27 schreef Morpheus_ het volgende:
Mijn broertje heeft Philips oordopjes van € 15,- Zien er niet zo mooi uit (heel veel zilverkleurig plastic, groot) maar geven best een redelijk goed geluid voor het geld. Komen in de buurt van mijn Sony groove dopjes van € 30,-
Ik gebruik zelf deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.minidisco.com/miniimages-s/accessories/sonymdrex70sl.jpg

Zie hier voor info: http://www.minidisco.com/minispecs/sonymdrex70sl-tt.html

Ben er vooralsnog erg tevreden mee.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de player binnen!

HEEEEEL leuk dingetje, en netjes afgeleverd, goede service die mediacheckpoint (verzending is alleen duur... 36 euro met UPS)

Verwijderd

Voor iedereen die wat meer over MiniDisc wil weten. Kijk ff op www.MDcenter.nl, DE MiniDisc site van Nederland :)

Sjoert

• _WgV_
  • Laatst online: 23-02 16:08

_WgV_

It's a magical world!

Op donderdag 30 mei 2002 19:26 schreef Sjoert het volgende:
Voor iedereen die wat meer over MiniDisc wil weten. Kijk ff op www.MDcenter.nl, DE MiniDisc site van Nederland :)

Sjoert
Hej sjoert jij ook hier?? (nick op mdcenter is willieboy)

#StopBurningStuff

Pagina: 1