[Windows 2000] internet delen op 2 NICs?

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:22

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb momenteel 1 server (Win2k) met 2 netwerkkaartjes. Een NIC zit aan het Chello netwerk, de andere aan het lokale netwerk. Het lokale netwerk heeft behalve deze server nog 2 clients. Via een hub werkt alles nu goed, maar op 10mbit/sec half-duplex. Ik had nu eigenlijk het idee om 3 netwerkkaarten in de server te zetten, eentje voor elke client. Gaat dit werken met enkel "share internet" dat is ingebouwd in Win2k, of heb ik meer software nodig, of kan het uberhaupt niet?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 18:21 schreef spaceboy het volgende:
Gaat dit werken met enkel "share internet" dat is ingebouwd in Win2k
nee, je hebt andere software nodig

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:52
even een proxy progje downen een hele goede is die van www.analogx.com (vindt ik zelf persoonlijk) heel eenvoudig doet niet moeilijk

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

winroute, simpel in te stellen en je kan er van alles mee. Werkt ook goed met 3 netwerkkaarten.

Verwijderd

Euhmm... wou je dus 3 PC's met elkaar verbinden, door middel van zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
  _     ________
 / \   |      |
/_A_\--+ server |
  _    |      +---/ Chello
 / \---+      |
/_B_\  |________|

Lijkt mij een nogal omslachtige methode! Gewoon een hub/switch kopen die full-duplex ondersteunt, daar PC A, B en je server aan hangen, en je server tevens als gateway laten functioneren. Dat is veel flexibeler dan je server als een 'hub' te gebruiken door er voor elke PC een extra netwerkkaart in te gaan hangen :)

Just my two cents ;)

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 20:02 schreef VaagOH het volgende:
Euhmm... wou je dus 3 PC's met elkaar verbinden, door middel van zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
  _     ________
 / \   |      |
/_A_\--+ server |
  _    |      +---/ Chello
 / \---+      |
/_B_\  |________|

Lijkt mij een nogal omslachtige methode! Gewoon een hub/switch kopen die full-duplex ondersteunt, daar PC A, B en je server aan hangen, en je server tevens als gateway laten functioneren. Dat is veel flexibeler dan je server als een 'hub' te gebruiken door er voor elke PC een extra netwerkkaart in te gaan hangen :)

Just my two cents ;)
Dank je voor deze €0,02. Ik ben 't helemaal met je eens. Ik heb momenteel een 10/100 hub, maar het werkt gewoon niet op full duplex 100mbit. Heel vaag. 100mbit lukt nog wel, maar dan werkt Chello niet meer.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zondag 19 mei 2002 20:53 schreef spaceboy het volgende:

[..]

Dank je voor deze €0,02. Ik ben 't helemaal met je eens. Ik heb momenteel een 10/100 hub, maar het werkt gewoon niet op full duplex 100mbit. Heel vaag. 100mbit lukt nog wel, maar dan werkt Chello niet meer.
dat je geen 100mb full duplex haalt op je hub is niet vaag, een hub kan geen full duplex! (alleen switches kunnen full duplex)

niks vaags dus ;)

A wise man's life is based around fuck you

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 20:55 schreef zwelgje het volgende:

[..]

dat je geen 100mb full duplex haalt op je hub is niet vaag, een hub kan geen full duplex! (alleen switches kunnen full duplex)

niks vaags dus ;)
Wauw, een zinnetje en ik heb 't gevoel dat ik het meeste heb geleerd vandaag! (serieus, thanks, dit wist ik nog niet) Is dat het enige verschil tussen switch en hub?

• Zwelgje
Op zondag 19 mei 2002 21:36 schreef spaceboy het volgende:

[..]

Wauw, een zinnetje en ik heb 't gevoel dat ik het meeste heb geleerd vandaag! (serieus, thanks, dit wist ik nog niet) Is dat het enige verschil tussen switch en hub?
er zijn meer verschillen,

een hub stuurt zijn signaal door alle poorten, waarbij een switch veel intelligenter te werk gaat en alleen het signaal door de poort stuurt waar ook de pc aanhangt voor welke het signaal bestemd is.

(ff simpel kort door de bocht uitgelegt) :)

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
thanks, ik weet alweer een stuk meer...
heb trouwens net even getest maar 100mbit/half duplex werkt niet bij mij... ;(

Als ik de server op 100mbit half duplex zet gaat het nog goed (pingen/surfen). Als ik op m'n client (utpkabel van 20 meter achter de hub) ook op 100mbit half duplex zet kan hij niet meer connecten/pingen e.d.

Misschien een idee hoe dat kan? Afstand? Kabel is cat5 en volgens mij geen problemen mee.

• Zwelgje
Op zondag 19 mei 2002 21:48 schreef spaceboy het volgende:
thanks, ik weet alweer een stuk meer...
heb trouwens net even getest maar 100mbit/half duplex werkt niet bij mij... ;(

Als ik de server op 100mbit half duplex zet gaat het nog goed (pingen/surfen). Als ik op m'n client (utpkabel van 20 meter achter de hub) ook op 100mbit half duplex zet kan hij niet meer connecten/pingen e.d.

Misschien een idee hoe dat kan? Afstand? Kabel is cat5 en volgens mij geen problemen mee.
probeer die dingen niet te 'forceren' op een snelheid maar zet ze op 'auto' sommige hubs/switches kunnen niet tegen forceren van de snelheid

overigens: de kleurindeling van die kabel is goed? is de kabel zelfgemaakt?

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 21:50 schreef zwelgje het volgende:

[..]

probeer die dingen niet te 'forceren' op een snelheid maar zet ze op 'auto' sommige hubs/switches kunnen niet tegen forceren van de snelheid

overigens: de kleurindeling van die kabel is goed? is de kabel zelfgemaakt?
Ah, ik ben weer online. Heb net alle mogelijke combinaties geprobeerd. Maar helaas. Zodra ik de server niet forceer op half duplex (10 of 100) kan ik vanaf m'n client er niet meer bij. Als ik m'n server op 100 half duplex zet kan ik met m'n client er wel bij, maar alleen als ik m'n client op 10 half duplex zet. Dus daar schiet ik niets mee op.

De UTP-kabel is gekocht, al is hij in de winkel natuurlijk ook maar door een kereltje in elkaar geklikt. Zou dat het probleem kunnen zijn denk je?

• Zwelgje
Op zondag 19 mei 2002 22:03 schreef spaceboy het volgende:

[..]

Ah, ik ben weer online. Heb net alle mogelijke combinaties geprobeerd. Maar helaas. Zodra ik de server niet forceer op half duplex (10 of 100) kan ik vanaf m'n client er niet meer bij. Als ik m'n server op 100 half duplex zet kan ik met m'n client er wel bij, maar alleen als ik m'n client op 10 half duplex zet. Dus daar schiet ik niets mee op.

De UTP-kabel is gekocht, al is hij in de winkel natuurlijk ook maar door een kereltje in elkaar geklikt. Zou dat het probleem kunnen zijn denk je?
die kabel kon nog wel eens je probleem zijn, je zou niet de eerste zijn met een brakke kabel,

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 22:04 schreef zwelgje het volgende:

[..]

die kabel kon nog wel eens je probleem zijn, je zou niet de eerste zijn met een brakke kabel,
thanks, ik zal morgen "bij daglicht" de kabels eens grondig gaan inspecteren. Zo te zien klopt de standaard "bekleuring" zoals in de GOT-faq staat niet. Iemand een UTP-tang te leen? ;)

Pagina: 1