Toon posts:

Busnelheid wil niet op 100Mhz :( (Celeron 533@625)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok..

Ik heb een Celeron 533 (PPGA versie) en doordat ik in FSB de busnelheid van 66 naar 78 heb gezet loopt ie nou op 625. Ik koel met een huis tuin en keuken ventilator die tegen de (open) kast aan staat.

Als ik op mijn mobo (legend advance 9) de jumper eruit trek zodat de bussnelheid 100Mhz word dan wil ie niet opstarten (enkel zwart scherm) What is the prob ??? Te laag voltage op cpu?

Welke coolers zijn moeite waard voor mijn systeem ? (dacht zelf aan de golden orb)

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-09 16:51

oXygeN

oftewel oxje...

100 Mhz FSB is gewoon teveel voor een cel533, want het is nog gewoon een ouwe celeron, geen celeron 2 (volgens mij begint de cel2 bij 566)

\o/

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb een celeron 500
en daarbij gaat de fsb ook niet hoger dan 75 MHz... koeler heeft geen zin, voltage maakt niks uit

het lukt gewoon niet

Verwijderd

dat je 'm op 8*78Mhz hebt gekregen is al heel wat .. de core van de PPGA Celeron kan (las ik) tot 600 Mhz goed werken. 8*100 gaat nooit noppes lukken maar wel kewl dat je hem al zover hebt gekregen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, jammer. Nou ja wel leuk dat ik al zover ben gekomen.Ik heb hem ook op 664 gedraait maar dan vliegt de temperatuur omhoog bij de eerste de beste berekening die dat ding moeten maken.

Verwijderd

Tja, met een CeleronI zul je niet veel hoger meer komen. Wil je dat hij nog een poos mee blijft gaan, zet er dan een goeie koeler op. Een G.O. is inderdaad een goede en niet te dure keus.

Verwijderd

Ik heb dezelfde en ik heb hem wel op 100mhz draaien

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Geplaatst door Wickedclown - zondag 01 oktober 2000 22:50

Ik heb dezelfde en ik heb hem wel op 100mhz draaien[/quote]Oh ja? Volgens je eigen thread heb je een PII 400.

Verwijderd

ik heb 3 systemen

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je dan een Cel-533 FC-PGA.
Trouwens: je wist toch niks van overklokken???

Verwijderd

"Ik heb dezelfde en ik heb hem wel op 100mhz draaien"

Ik geloof je niet ... en snuffelen in de cpu database op www.overclockers.com versterkt mijn ongeloof alleen maar.

Verwijderd

Topicstarter
Irritant dat er mensen zijn die zomaar uit hun nek lullen en anderen op een dwaalspoor brengen.

Voor de rest van iedereen die heeft gereageerd,. BEDANKT !

Ik ga maar eens een goeie koeler kopen(golden orb)

Verwijderd

Hint, koop er gelijk een Celly II 566 bij ;)

Verwijderd

ik heb geprobeerd mijn Celery PPGA 533Mhz een flinke schop te geven naar 666Mhz, hiervoor ben ik in een tochtig schuurtje in de achtertuin gaan zitten waar het nu een graad of 10 is .. bij het booten heb ik de FSB dus op 8*83 gezet en het voltage op 2.30V en ik was blij te zien dat de cpu leefde tijdens het opstarten. Helaas liep de boel na het 2e opstartscherm vast .. maar ik kon wel in DOS komen :)
Ik ga het weer proberen bij koudere omstandigheden (als het broeikaseffect dit toelaat).

Verwijderd

moet je ff kijken ik heb een cel 533 op 633 79 mhz bus freq. als je cell groen is is ut een zgnde flip chip een cel 2 dus en kan ie hoger het loopt nl over er zijn 2 soorten cell 533 op de markt..

• Wouter
  • Niet online
hoe zetten jullie die dingen toch op 78/79 MHz

ik kan toch echt alleen maar kiezen uit 66/75/83/100 en daarboven

Verwijderd

Met sommige moederplankjes (Abit ;)) kan je je bussnelheid per Mhz instellen snappie ':P

• dion_b
  • Laatst online: 01:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er kunnen wel degelijk sommige Celly 1 chipjes de 100MHz FSB halen, maar dat zijn bijna nooit hogere dan de 366@550. De meeste 300A willen wel 450 trekken.

:(Ik krijg de mijne niet verder dan 366@458:(

Oslik, blyat! Oslik!

Pagina: 1