Zijkanten van een divxfilm eraf knippen: mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Nou weet ik dat je met bepaalde proggies de film een andere resolutie enzo kan geven, alleen dit duurt meestal erg lang. Nu heb ik de divxcodec 5 gedownload en die player die daarbij komt lijkt een beetje op wat ik wil, namelijk:

Als ik de film op de tv bekijk, zie je 2 van die grote zwarte balken boven en onder. Nou wil ik dus dat ik alleen het middenstuk van de film te zien krijg als ik 'em op de tv afspeel zodat de film beeldvullend is.

Iemand enig idee met welk programma dit kan?

trouwens, als het ff kan, met welk proggie kan ik ondertiteling over de film zetten, en niet onder de film, zodat als je kijkt je gewoon de ondertiteling over de film heen ziet verschijnen,

Alvast bedankt!

Verwijderd

Als je de balken aan de bovenkant en aan de onderkant weghaalt, dan komen er zeker geen balken aan de zijkanten bij!!

Wat jij bedoelt is een soort inzoom functie. Die hebben alle breedbeeld televisies zowat wel. Aleen gebruik jij een, niet breedbeeld, tv. Mischien kan je inzoomen ofzo met je pc??

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

met BSplayer kan je zelf kiezen waar de ondertiteling komt te staan.. als je tenminste een los bestand voor de ondertiteling hebt zoals .srt ofzo

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-03 02:04

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op zondag 19 mei 2002 18:03 schreef Pixal het volgende:
met BSplayer kan je zelf kiezen waar de ondertiteling komt te staan.. als je tenminste een los bestand voor de ondertiteling hebt zoals .srt ofzo
En met Bsplayer kun je ook de ratio van de film veranderen. Dus balken verwijderen.
Tenzij ze meegecodeert zijn.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 16:13

Yucko

One clown to rule them all !

Op zondag 19 mei 2002 18:03 schreef xargon het volgende:[...]
Wat jij bedoelt is een soort inzoom functie. [...]
Ik denk dat je de kreet "Pan & Scan" bedoeld. En een beetje player heeft zoiets wel. Idd, BSPlayer heeft zoiets, en kan tevens ook de ondertitels daar neerzetten waar jij dat wilt.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Op zondag 19 mei 2002 18:03 schreef xargon het volgende:
Als je de balken aan de bovenkant en aan de onderkant weghaalt, dan komen er zeker geen balken aan de zijkanten bij!!

Wat jij bedoelt is een soort inzoom functie. Die hebben alle breedbeeld televisies zowat wel. Aleen gebruik jij een, niet breedbeeld, tv. Mischien kan je inzoomen ofzo met je pc??
Ja, inderdaad, een soort van inzoomfunctie, dat zou wel mooi zijn.

Iemand enig idee waar ik een programma vandaan haal die kan inzomen op film?

trouwens, tuurlijk heb ik losse bestanden zoals .srt en .sub om m'n ondertiteling eronder te plaatsen :)

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-03 16:13
Of VobSub installeren en zorgen dat het ondertitel-bestand dezelfde naam heeft als de DivX (en in dezelfde directory) en natuurlijk gesynchroniseerd. Dan komt de tekst automatisch onder de film (behalve bij BSPlayer), bij Mediaplayer, ATi Fileplayer, DivX Player Alpha, Tha Playa, enz, enz) komt de ondertiteling er dan netjes onder te staan ... niet in de zwarte balk, maar op de film (je kunt 'm zelfs nog positioneren waar jij 'm wilt hebben).

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-03 02:04

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Dus voor bsplayer klik hier. :)

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 18:06 schreef JaJoah het volgende:

[..]

Ik denk dat je de kreet "Pan & Scan" bedoeld. En een beetje player heeft zoiets wel. Idd, BSPlayer heeft zoiets, en kan tevens ook de ondertitels daar neerzetten waar jij dat wilt.
Precies, dat bedoelde ik, maar ik was 't ff kwijt.

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
als je met bsplayer de ratio verandert dan rekt ie gewoon de film uit, dit lijkt mij niet de bedoeling, dat kan je nl met de meeste tv-out drivers ook doen. Als je met de pan-scan functie het beeld inzoomt naar 4:3 ongeveer dan blijft bij mijn matrox g450 het tv-out beeld gewoon op de originele grootte (geen 4:3 dus) terwijl het op mijn monitor wel beeldvullend is :'( En met vobsub kan je in Windhoos mediaplayer ook de positie van de subs bepalen.

Hoe het wel kan weet ik dus niet, als iemand het wel weet wil ik het graag weten :)

/edit/ ondertussen hebben dus anderen ook hetzelfde gepost over vobsub maar ok /edit/
Pagina: 1