Toon posts:

Epox 8KTA3+, Bioc ROM Checksum error.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik nu weer een bios in de ROM loaden?

Dit krijg ik op mijn scherm naast me.

Award BootBlock BIOS v1.0
Copyright (c) 2000. Award Software, Inc.

Bios ROM checksum error

Detecting floppy drive A media...
INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

kan ik gewoon een bios file op diskette zetten en doet hij het dan automatisch??? een boot disk werkt nie.
-wat houdt deze "system disk" in?
-omzeiling mogelijk?
-of kan iemand als iemand die heeft, de data van zo'n sys disk ff mailen of zo.

CMOS clear werkt niet, heb stekker er ook al uit liggen, aanzetten met CMOS Clear aan (wat trouwens niet kan), CMOS clear mode aan laten staan voor 4 uurtjes (en elke stekker eruit) niets werkt ^_^.

is wel jammer van dit systeempje :( maar niet het ergste ^_^, kon erger... mijn dual MP :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gewoon een Win9X bootdiskette samenstellen met een lege CONFIG.SYS en slechts het volgende regeltje in de AUTOEXEC.BAT:
code:
1
AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /R /CC /CD /CP

Uiteraard moeten de AWDFLASH.EXE en BIOSFILE.BIN naar de floppy gekopieerd zijn. Een uitgebreidere beschrijving van het fenomeen staat ook op mijn huispagina, check dan de pagina BIOS - Flashen :)

Verwijderd

Topicstarter
??? een boot disk werkt nie.
wat zeg ik nou.... hmm... misschien niet duidelijk genoeg geweest, als ik een boot disk erin doe zegt hij nog steeds dat ik een system disk moet plaatsen (en ja de diskette heeft een inhoud en is ook IN de disk drive.... *weet mar nooit wat voor vreemde reacties je krijgen kan he ^_^ *D

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik maak uit je verhaal namelijk op dat een bootdiskette niet werkt. Dat is inderdaad het geval als je niks op AUTOEXEC.BAT zet om de BIOS automatisch te laten flashen :)

Een standaard Win9X bootdiskette gaat inderdaad niet werken.. Dus je hoeft niet verwachten dat je zoiezo in een soort DOS prompt komt :)

Verwijderd

Topicstarter
zat ik ook niet op te wachten :P
maar ik probeer het nu ff al moet ik de fdd drive weer aansluiten :(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dat gebrobeerd, maar hij blijft de heletijd om een disk vragen. Heb enkele combinaties geprobeerd, maar krijg het niet aan de gang om hem van de disk te laten flashen.

Ik heb de batterij er nu uit liggen en kijk wel wat er dan gebeurd over een paar uur.. (niets :P)

trouwens, het komt niet door verkeerd flashen, maar door OC

Verwijderd

Topicstarter
awww....

ik heb vandaag de batterij er weer in gedaan lag er voor 12 uur uit. en nog steeds geen resultaat, hij wil op een of andere manier niet die diskette plaatsen.

dus als nood oplossing, waar kan ik een nieuwe bios chip bestellen en wat gaat me dat ongeveer kosten?

Verwijderd

Epox waddingsveen ZH. even bellen en ze sturen hem op.

EPoX Europe Computer B.V.
Noordkade 64, 2741 EZ
Waddinxveen, Netherlands
Sales: 31-0182-633355
Facsimile: 31-0182-632744
[ Email Sales | Support | We

Verwijderd

Topicstarter
Ok thnx, bestel er morgen gelijk 1
Pagina: 1