[WC] Reservoir loop

Pagina: 1
Acties:

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 10:33
Ja titel is een beetje errug vaag maar wist niks anders wat het duidelijker maakt. Maar mijn idee dus: is het nuttig om een reservoir te maken waar twee pompjes in zitten: 1 voor de "gewone" waterkoeling en 1 voor het koelen van het water in het reservoir. de volgende opstelling had ik in gedachten:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ajampaniki/GoT/Ressetup.jpg

de onderste pomp pompt het water door het systeem heen. De onderste gaat pas aan als het water in het reservoir een bepaalde temp heeft. Die pompt het water door een radiator die het water koelt. ff een kleine blokopstelling

loop1: reservoir (pomp1) > radiator1 > cpu-blok > reservoir
loop2: reservoir (pomp2) > radiator2 > reservoir

zal dit een beetje helpen om de temp omlaag te halen of is het verspilling van geld.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

zet een radiator inline en je hebt maar 1 pomp nodig... er draait er toch altijd minimaal 1.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

dit werkt bijna niet als je pomp die extra is ook nog eens warmte aan het reservoir geeft.Het werkt natuurlijk wel als je heel veel warmte aan het water geeft doormiddel van een zeer hoge oc met waterkoeling op al je warmte afgevende delen in je PC.
Simpel als je sys. warmte bv.5 is, en je kan 5 koelen dan blijft de temp in je resv. het zelfde.Maar als je sys.warmte 10 is en je kan maar 5 koelen dan heeft het zin dat je de andere 5 weghaald uit het reservoir met een extra loop. Uitgaande dat 5 natuurlijk het max haalbare is met je kamertemp.(ook al kan hij10 koelen maar je kamer temp is bv.23c kom je daar niet onder. dus een tweede pomp zou dan nutteloos zijn.

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 10:33
Ja ligt denk ik ook een beetje aan je systeem. Eerst dat maar ff uittesten :)