[PICS]speciaal kastje...wat/waarvoor is dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:08

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Pasgeleden heb ik thuis wat leuks gevonden. Het is een kastje met UTP, coax, serieel en power aansluitingen erop. Ik weet niet waarvoor het is, en wat ik ermee kan. Het hoort in ieder geval wel bij een UPS. Ik heb wat foto's gemaakt om de zaak wat te verduidelijken. Op het kastje staat: Server name: SC095487 Ik heb'em ookal aan de HUB gehangen om te kijken of ik het in netwerkomgeving zag, maar ik kon hem niet zien. Ook heb ik naar de naam gezocht op het netwerk, maar vond ook niets. Mijn 3COM dualspeed hub geeft aan dat het op 10Mbit werkt. Iemand info/boekjes hierover. Ik wil graag weten wat ik hiermee kan.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz/ups/DSCF0009.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz/ups/DSCF0003.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz/ups/DSCF0007.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz/ups/DSCF0008.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz/ups/DSCF0010.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz/ups/DSCF0011.JPG

Verwijderd

Het is een seriele poort server. Daarmee kan je seriele apparaten op het netwerk aansluiten en kunnen alle computers het gebruiken, net als een printerserver, maar dan net anders.

FF zoeken naar een manual voor je...

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 17:39 schreef BasjeBanaantje het volgende:
Duh...
Het is een seriele poort server. Daarmee kan je seriele apparaten op het netwerk aansluiten en kunnen alle computers het gebruiken, net als een printerserver, maar dan net anders.
Wow, toch? Dat is al wat ik dacht. Hendig vet man!! Kan ik dus serieel iets aansturen via netwerk. (mischien ook dus via internet). Heeft dit ding een eigen IP ofwat? Maar hoe kan het dat ik het niet zie in netwerk omgeving...

Verwijderd

je ziet het niet in je netwerk omgeving omdat er nix op zit aangesloten waarschijnlijk. ik heb niet zoveel verstand van dat soort dingen, maar hier heb je alvast een link:
http://www.sercomm.com/SerialServer.htm
FF W88, dan ga ik wel kijken hoe het werkt.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op zondag 19 mei 2002 17:43 schreef atmoz het volgende:

[..]

Wow, toch? Dat is al wat ik dacht. Hendig vet man!! Kan ik dus serieel iets aansturen via netwerk. (mischien ook dus via internet). Heeft dit ding een eigen IP ofwat? Maar hoe kan het dat ik het niet zie in netwerk omgeving...
Je kunt het ding pas in netwerkomgeving zien als ie NetBIOS broadcasts doet, en dat zullen de meeste apparaten niet doen. Ook netwerkprinters doen dat normaal gesproken niet.

En ja, hij zal een eigen IP hebben maar je zult zelf even moeten uitzoeken of ie een IP van een DHCP-server krijgt of dat er een vast adres ingesteld is.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
wauw! wat een grote schroevendraaier hebben jullie thuis :7

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Thanx voor de moeite mensen. Ik kom steeds een beetje verder. Het probleem is gewoon dat ik de boekjes enzo niet heb dus ik kan erg weinig nu. Maar ik zal voor de zekerheid dan toch maar effe netbios installeren op de pc hier.

edit:
[quote]
Op zondag 19 mei 2002 17:49 schreef Icey het volgende:
wauw! wat een grote schroevendraaier hebben jullie thuis :7
[/quote]

Tja, da's soms wel makkelijk vooral bij tv's enzo. Anders kom je gewoonweg niet aan de schroeven...

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op zondag 19 mei 2002 17:51 schreef atmoz het volgende:
Thanx voor de moeite mensen. Ik kom steeds een beetje verder. Het probleem is gewoon dat ik de boekjes enzo niet heb dus ik kan erg weinig nu. Maar ik zal voor de zekerheid dan toch maar effe netbios installeren op de pc hier.
Als je Windows draait, draai je per definitie ook NetBIOS. Je moet het namelijk niet verwarren met NetBEUI.
Als je TCP/IP draait, werkt NetBIOS gewoon via TCP/IP, en je hoeft dus geen extra protocollen te installeren.

Het kastje wat jij hebt werd waarschijnlijk gebruikt om die UPS (met seriele connectie) over een netwerk te kunnen monitoren, normaal gesproken zou je dat rechtstreeks via een seriele kabel doen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:31
Je kan dat ding toch gewoon achterwege laten en je UPS via serieel rechtsteeks op je PC pluggen??

Om nou een UPS -> LAN -> pc te doen is niet echt handig als ze naast elkaar staan :)

verpatsen dat ding...

• Yucko
  • Laatst online: 14:02

Yucko

One clown to rule them all !

Ding is dus duidelijk gebruikt om de UPS te beheren. Die heeft nl. een serial link. Zo kun je dus via elke pc op het netwerk instellingen aan de UPS veranderen. Superhandig.

Verkoop je het niet? Heb hier nl. ook nog een UPS met serial link, maar mijn werkpc staat te ver af, en op de server die ernaast staat, draait een gestripte versie van Linux (helaas heb ik niet de know-how om de linux-software die ook bestaat, erop aan de praat te krijgen)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 17:56 schreef DJSmiley het volgende:
Je kan dat ding toch gewoon achterwege laten en je UPS via serieel rechtsteeks op je PC pluggen??

Om nou een UPS -> LAN -> pc te doen is niet echt handig als ze naast elkaar staan :)

verpatsen dat ding...
Het gaat me eigenlijk ook niet erom om de UPS ermee aan te sturen of te monitoren. De bedoeling is om via het netwerk (en hopelijk ook internet) mijn zelfgemaakte apparaat aan te sturen dat via de COM poort lampen en apparatuur bij me thuis aan/uit schakelt.

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 17:57 schreef JaJoah het volgende:
Ding is dus duidelijk gebruikt om de UPS te beheren. Die heeft nl. een serial link. Zo kun je dus via elke pc op het netwerk instellingen aan de UPS veranderen. Superhandig.

Verkoop je het niet? Heb hier nl. ook nog een UPS met serial link, maar mijn werkpc staat te ver af, en op de server die ernaast staat, draait een gestripte versie van Linux (helaas heb ik niet de know-how om de linux-software die ook bestaat, erop aan de praat te krijgen)
Hmmzzz, verkopen doe ik hem nog niet. Eerst effe zelf klooien en kijken wat ik ermee kan.

offtopic:
jij bent zeker een Limburger he?

• DJSmiley
Op zondag 19 mei 2002 18:00 schreef atmoz het volgende:

[..]

Het gaat me eigenlijk ook niet erom om de UPS ermee aan te sturen of te monitoren. De bedoeling is om via het netwerk (en hopelijk ook internet) mijn zelfgemaakte apparaat aan te sturen dat via de COM poort lampen en apparatuur bij me thuis aan/uit schakelt.
Zou moeten kunnen.. zolang dat ding maar goeie software heeft om je compoort opdrachten te redirecten naar een netwerk, of een goeie tcp-ip based aansturing heeft.

• Yucko
  • Laatst online: 14:02

Yucko

One clown to rule them all !

Op zondag 19 mei 2002 18:01 schreef atmoz het volgende:

[..]

offtopic:
jij bent zeker een Limburger he?
Wat heeft me verraden? Mijn nick, of de info in mijn profiel :P
>:)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 18:08 schreef JaJoah het volgende:

[..]

Wat heeft me verraden? Mijn nick, of de info in mijn profiel :P
[..]

>:)
Och, verrek. Nee ik dacht dat om je nick ;)

[ontopic]
Ik heb effe de software gedownload van de site, en nu ga ik alles even uittesten.
[/ontopic]

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Ik heb de software geinstalleerd. Nu vraagt hij om een paswoord. Dat heb ik natuurlijk niet. In de gebruiksaanwijzing op internet staat dat het in het boekje staat (voorin) maar dat heb ik hier niet. Op het echte boekje staat hoe je toch kunt inloggen zonder paswoord. Heeft hier toevallig niemand een idee?

• DJSmiley
Van sercom routers weet ik dat ze default geen wachtwoord hebben.

Met die dipswitches kun je m resetten, exacte volgorde weet ik niet meer.
Pagina: 1