Toon posts:

Gebruiken DVD-spelers IDE-DVD-drives?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gebruiken stand alone DVD-spelers IDE-DVD-drives?

Ofwel: zit er in bijvoorbeeld een MUSTEK DVD-speler gewoon een IDE-DVD-drive zoals ze in een computer worden ingebouwd?
Heeft iemand een foto'tje van een opengeschrooefde DVD-speler?

Ik vraag me namelijk af of ik zo'n DVD-speler ook kan gebruiken om softwareDVD's voor mijn PC af te spelen -desnoods door tijdelijk een IDE-kabel uit de computer aan de interne IDE-plug van de DVD-speler te koppelen ...als die DVD-speler dus een IDE-aansluiting heeft.

Ik heb namelijk 1) geen 5" slot vrij en 2) geen zin om zowel een DVD-speler als een DVD-drive te kopen.

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 22:48
persoonlijk denk ik niet dat dit gaat lukken :)

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vaak zijn de DVD spelers die ook MP3 aankunnen wel gebouwd op een computer DVD-Speler, de andere vaak niet.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik weet wel dat er in de Cyberhome gebruik wordt gemaakt van een IDE DVD drive, er zijn wat mensen die deze vervangen hebben door een creative DVD drive.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 17:36 schreef ronaldmathies het volgende:
Vaak zijn de DVD spelers die ook MP3 aankunnen wel gebouwd op een computer DVD-Speler, de andere vaak niet.
Ik meen ook wel eens een foto van de binnenzijde van een speler gezien te hebben, met gewoon een PC-dvd-drive.

Misschien is het zo, dat als je aan de voorzijde een dvd-drive herkent, er ook een dvd-drive in zit? En anders zit er een custom speler in -met het loopwerk en de elektronica apart?

Verwijderd

Ik heb een CyberHome AD-L528 en daar zit gewoon een CyberDrive(van de zelfde fabriek als CyberHome een IDE 12xDVD in, ik dacht typenummer iets met 038, in noodsituaties kun je hem dus gewoon even op je computer aansluiten.........

Ik wilde een keer een firmware update doen voor de DVD-speler apart, maar bedacht toen dat de electronica van de totale DVD speler(enzijn firmware) mischien niet meer samen zouden werken, zodoende heb ik dat zo gelaten.
Maar alles wat ik koop moet ik vanbinnen zien, en dan valt het meestal mee! ;)

Ik heb nu 2e hands een SKG(Taiwan) DVCD/SVCD/VCD3.0/MP3/CDDA speler overgenomen met Karaoke,
die knul had last van ruis, bleek dat via OSD de mic/galm helemaal openstond, heb ik gesloten en hij klinkt mooier dan mijn Pioneer en Sony, zit een versterker in 2x25W, koptelefoonaansl. 2 video-uit/2stereo-uit/S-Video uit/en RF in met SEGA converter TV antenne naar RF in!
Leuk speelgoed, en in Asia zijn deze dingen met Karaoke erg populair! Twee MIC-IN, ben ik voolopig even zoet mee, blauwe laser!(Ik las dat er een discussie punt bestaat in het Philips/Thomson/Warner kamp.....

Verwijderd

In de wat duurdere modellen zit echt een apart loopwerk, netzoals bij CD-spelers. Misschien dat ze om de prijs laag te houden er soms een IDE drive in doen, al zou me dat verbazen aangezien je dan een IDE-controller moet hebben.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Helaas kan men geen MP3 op DVD branden. Kan wel, maar niet afspeelbaar.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

en IDE_controller chippies kosten erg duur he *NOT*

Verwijderd

nee ze zijn daarin tegen wel er goedkoop maar duur kosten ze niet nee :P

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 04:49 schreef ByteCo het volgende:
en IDE_controller chippies kosten erg duur he *NOT*
Nee, ze kosten best wel goedkoop. Alleen de techniek integreren is wat moeilijker...

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 04:45 schreef silentsnow het volgende:
Helaas kan men geen MP3 op DVD branden. Kan wel, maar niet afspeelbaar.
Is dat zo?
Ik heb hier een MP3 dvd, ruim 4 GB aan mp3, en als ik die in mijn Cyberhome steek, kan ik 50 uur achter elkaar muziek draaien....

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 05:10 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Nee, ze kosten best wel goedkoop. Alleen de techniek integreren is wat moeilijker...
En TOCH doen ze dat...
In ieder geval Yamakama, Cyberhome, Raite, Kiss... De meeste MP3 DVD spelers zoals al eerder gezegd.

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 05:51 schreef mariusjr het volgende:

[..]

En TOCH doen ze dat...
In ieder geval Yamakama, Cyberhome, Raite, Kiss... De meeste MP3 DVD spelers zoals al eerder gezegd.
Precies, en dan noem je ook precies de budget-merken op :)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op maandag 20 mei 2002 05:49 schreef mariusjr het volgende:

[..]

Is dat zo?
Ik heb hier een MP3 dvd, ruim 4 GB aan mp3, en als ik die in mijn Cyberhome steek, kan ik 50 uur achter elkaar muziek draaien....
http://www.cdfreaks.com/news2.php3?ID=4095

:z

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Gisteren heeft een kennis van mij de firmware van de IDE DVD speler die in de Cyberhome 528 zit geupgrade naar een nieuwe versie. Dit omdat de Cyberhome geen CDRW+ schijfjes kan afspelen. Na de updaten van de firmware kon een PC de schijfjes lezen (inhoudsopgave). Na terug inbouwen in de Cyberhome kon het apparaat geen DVD films meer afspelen. MP3's en audio CD's nog wel. Ook draaide de CD's een stuk harder. Dat hij geen DVD's meer kan afspelen komt volgens mij omdat de firmware die nu in de drive zit waarschijnlijk niet regiovrij is. Gelukkig is er een regiovrije firmware beschikbaar voor die drive, maar die hebben we nog niet geprobeerd. Verder draaiden de CD's na de upgrade een stuk harder (meer herrie). Ik denk dus dat de oorspronkelijke firmware een snelheids downgrade in zich had. Heeft iemand ook wel eens geprobeerd om CD RW+ schijfjes af te spelen op de Cyberhome en misschien een upgrade uitgevoerd die werkt? De drive in de Cyberhome kan in ieder geval gebruikt worden in een PC en een stuk sneller gemaakt worden door een firmware upgrade.

Werkt het trouwens echt als je een DVD volzet met MP3's?

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:14
Ik heb zelf ook zo'n cyberhoem ADL-528, en die werkt prima met cd-rw. alles wat ik er op brandt, zoals mp3 of een (s)vcd leest de dvd-speler gewoon. Ik heb dus nergens problemen mee.

Ik heb zelf ook wel eens zitten denken aan een firmware update, maar je garantie vervalt dan wel meteen. Ik heb zelf nog geen firmware update uitgevoerd.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:39
Ik kan jullie in ieder geval zeggen dat er in een Samsung DVD-811 een verrot loopwerk zit, dat niet te vervangen is! :( :'(
Pagina: 1