Toon posts:

pentium2+100FSB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
help!

Ik heb een goede vriend beloofd zijn computer te upgraden, maar ik krijg de processor niet op de juiste snelheid aan de praat:

het moederbord: biostar pentium II 66/100 MHZ fsb (350-550MHZ)
processor: pentium II 350 MHZ
geheugen: 128 MB 133 MHZ (nieuw)
videokaart: geforce 2 MX

processor wil alleen op 240! MHZ draaien, waarschijnlijk op 66 FSB ?; hij heeft in het begin wel even (instabiel) op 350 gedraaid; proc. en moederbord hoorden bij elkaar en hebben vroeger samen gedraaid, alleen intern geheugen etc. is nieuw. Ligt niet aan de jumpers, heb moederbord ook al geflashed met nieuwste bios -> geen verschil... Ook zou hij geheugen modules tot 128 MB moeten ondersteunen (volgens handleiding) -> iemand een idee waar het aan kan liggen, misschien toch intern geheugen incompatibel? (heb twee verschillende dimm's geprobeerd) :?

Verwijderd

let op de koeling en het voltage....

Wat voor type is het mobo?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
bios update mischien?

A wise man's life is based around fuck you

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zondag 19 mei 2002 18:31 schreef zwelgje het volgende:
bios update mischien?
Lees de draad voor je blaat :)

Zou kunnen dat het geheugen idd brak is, of misschien zijn de geheugentimings wel wat te snel ofzo :?

Verwijderd

Topicstarter
moedebord - intel BX
verder is de koeling nat. ingebouwd (slot 1 processor) dus die is wel goed neem ik aan...vreemde is dat hij het in het begin ook nog wel deed, (dwz op de goede snelheid)maar nu dus alleen nog maar op 240MHZ, zowiezo een vreemde snelheid: 240/66 ??

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 22:27 schreef franky98 het volgende:
moedebord - intel BX
verder is de koeling nat. ingebouwd (slot 1 processor) dus die is wel goed neem ik aan...vreemde is dat hij het in het begin ook nog wel deed, (dwz op de goede snelheid)maar nu dus alleen nog maar op 240MHZ, zowiezo een vreemde snelheid: 240/66 ??
233 mhz zou hij met 66 mhz fsb moeten zijn. Misschien dat dat wordt afgerond :?
Check toch nog maar eens de jumpers.

Verwijderd

Topicstarter
heb vermoeden waar het aan ligt:
agp kaart is 4x (alleen 4x; kan niet op 2x worden ingesteld)
mobo kan slechts agp 2x aan!

klopt ook wel, want als ik de videokaart installeer onder windows blijft hij hangen...

op de een of andere manier is de fsb en het intern geheugen dan gelimiteerd aan 66fsb, omdat hij waarschijnlijk de agp kaart op 66 mHZ veilige modus draait??

ingewikkeld verhaal, maar lijkt me niet onmogelijk :?

nu dus nog testen met oude videokaart

Verwijderd

Topicstarter
eureka!! voor diegenen die hier nog geinteresseerd in zijn:
het lag inderdaad aan de mobo/videokaart combinatie; met een oude pci videokaart (die ik gelukkig bewaard had) draait het systeem prima op de juiste snelheid; enige probleem wat ik nu nog heb is dat ik een videokaart en een moederbord heb die niet compatibel met elkaar zijn....
Tja, dat wordt dus zoeken naar een nieuw moederbordje.

-end-

nu maar eerst :z

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op zondag 19 mei 2002 23:55 schreef franky98 het volgende:
het lag inderdaad aan de mobo/videokaart combinatie; met een oude pci videokaart (die ik gelukkig bewaard had) draait het systeem prima op de juiste snelheid; enige probleem wat ik nu nog heb is dat ik een videokaart en een moederbord heb die niet compatibel met elkaar zijn....

-end-

Of een nieuwe videokaart :7

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

-end-

Hmm, erg raar...

Weet je zeker dat de AGP divider goed staat- als die op 1/1 staat, probeert de AGP op 100MHz te draaien (maar op 1/1 zou ik ook een PCI van 1/2=50MHz verwachten, wat echt bijzonder onwaarschijnlijk is)

Probeer van iemand een andere (oude) AGP kaart te lenen- als die het doet ligt het allicht aan de GF2MX, zo niet is het echt iets met de AGP (settings) op de mobo.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

-end-

Of de laatste twee pinnetjes (diepst in je kast) van de videokaart afplakken om hem zo op agp 2x te dwingen. Zie ook [url="http://"http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/290064/1?limit=25"]dit[/url] topic.
Pagina: 1