Toon posts:

Keyboard matrix vervuild

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier twee MS Natural keyboards liggen, die allebei slechte matrixen hebben... Door onderdelen uit te wisselen is het duidelijk dat de controllers in orde zijn. De oorzaak is duidelijk vloeistof, maar nu wil ik weten hoe je die layers het beste kan reinigen (foam en alcohol doen weinig). Weggooien vind ik onzin, dit is kwestie van een truukje wat vast wel iemand weet :)

Symptomen 1e keyboard: bij het tikken van de q krijg je hoofdletter Q, geen ! ? en spatie, spontaan een Q bij vraagteken, linker shift geeft waarschuwing uit PC speaker.

Symptomen 2e keyboard: geen Enter, ] \ en P, geen cursor DOWN en LEFT

Verder... sommige sporen hebben een verkleuring, alsof ze heet zijn geworden. Weet iemand wat voor materiaal ze gebruiken voor de sporen? Neemt de weerstand van het materiaal af of toe bij verhitting?

Als iemand iets weet, graag! Er gaan teveel keyboards kapot door knullige zaken. Een matrix is te repareren, een controller IC niet.

Verwijderd

Topicstarter
schop

Verwijderd

Geen antwoord op je vraag, maar wel even een mededeling.

Wil je je topic niet binnen 24 uur omhoog kicken? Dit kan irritatie opwekken bij medetweakers en dus averechts werken. Ik weet best dat je snel antwoord wilt hebben, maar dat wil iedereen hier, dus je zult gewoon even moeten wachten. Geduld is een schone zaak :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses.

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 00:12 schreef Alcyone het volgende:
Mijn excuses.
Dat is nog eens netjes. Deed iedereen dat maar als ze op de regels gewezen werden ;) :+

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze, meer dan 24 uur: schop.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
mischien kan je de lijntjes inkleuren met een HB potlood
dat geleid ook

zoiets had ik een keer gelezen in een andere topic mischien dat je er wat aan hebt

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat je er vrij weinig aan kan doen, als je blad ook verkleuringen vertoont denk ik dat er een aantal banen inderdaad meer weerstand gaan geven, volgs mij werkt de IC juist op de weerstanden, een bepaalde weerstand betekend een bepaalde toets. Dus zelfs al zou je zelf met bijvoorbeeld een HB potloot steepjes gaan zetten of met een andere geleidende stof, lukt het je nooit om dezelfde weerstand die er origineel zat na te bootsen.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Verwijderd

Het eerste keyboard is kapot.

Bij de tweede kun je beide lagen in een sopje gooien, beetje allesreiniger en schoonmaken met een afwasborstel.

Alles goed in de zon laten drogen, en weer in elkaar zetten. Zo doe ik het altijd met afstandsbedieningen en keyboards.

VOlgens mij is van dat eerste board toch je controller kapot, hij geeft namelijk verkeerde letters weer itt tot de tweede die geen letters weergeeft.
Pagina: 1