Ik heb hier twee MS Natural keyboards liggen, die allebei slechte matrixen hebben... Door onderdelen uit te wisselen is het duidelijk dat de controllers in orde zijn. De oorzaak is duidelijk vloeistof, maar nu wil ik weten hoe je die layers het beste kan reinigen (foam en alcohol doen weinig). Weggooien vind ik onzin, dit is kwestie van een truukje wat vast wel iemand weet 
Symptomen 1e keyboard: bij het tikken van de q krijg je hoofdletter Q, geen ! ? en spatie, spontaan een Q bij vraagteken, linker shift geeft waarschuwing uit PC speaker.
Symptomen 2e keyboard: geen Enter, ] \ en P, geen cursor DOWN en LEFT
Verder... sommige sporen hebben een verkleuring, alsof ze heet zijn geworden. Weet iemand wat voor materiaal ze gebruiken voor de sporen? Neemt de weerstand van het materiaal af of toe bij verhitting?
Als iemand iets weet, graag! Er gaan teveel keyboards kapot door knullige zaken. Een matrix is te repareren, een controller IC niet.
Symptomen 1e keyboard: bij het tikken van de q krijg je hoofdletter Q, geen ! ? en spatie, spontaan een Q bij vraagteken, linker shift geeft waarschuwing uit PC speaker.
Symptomen 2e keyboard: geen Enter, ] \ en P, geen cursor DOWN en LEFT
Verder... sommige sporen hebben een verkleuring, alsof ze heet zijn geworden. Weet iemand wat voor materiaal ze gebruiken voor de sporen? Neemt de weerstand van het materiaal af of toe bij verhitting?
Als iemand iets weet, graag! Er gaan teveel keyboards kapot door knullige zaken. Een matrix is te repareren, een controller IC niet.