SCSI Kabel vraagje

Pagina: 1
Acties:

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een verlangkabel voor de SCSI kabel van mijn Minolta Dimage Dual dia/film scanner. Nu er een SCSI-II kabel aan met aan de ene kant zo'n dikke grote aansluiting (Centronics?) en aan de andere kant een kleinere SCSI-II aansluiting (80 pins?).

En dat hangt weer aan een simpel maar effectief NCR810 SCSI-II PCI kaartje.

Nou wil ik OF een verlengkabel hebben tussen de originele kabel en de NCR810 SCSI kaart OF ik wil een nieuwe en langere kabel hebben (1.5m tot 2.5m) welke mijn huidige kabel vervangt.

Alleen als ik op de website kijk van diverse shops (Informatique, Comptech etc) dan zie ik allemaal ingewikkelde codes staan i.p.v. een door mij begrijpbare beschrijving.

Weet iemand wat voor kabel ik bedoel en hoe zo'n ding heet? Want lukraak een kabeltje bestellen voor 15,00 en dan de verkeerde hebben.. dat zie ik niet zo zitten :)

Nog een klein vraagje.. ik moet ook een USB verlengkabel hebben voor mijn muis.. is dat dan een USB A-A M/F kabel? Dat Male/Female verhaal snap ik wel ;) maar ik zie soms A-A.. en dan A-B of B-A ofzo staan, kan iemand vertellen wat dat is en welke kabel ik moet hebben?

Alvast bedank voor de expertise :) (En nee, ik ben geen newbie alleen heb ik me nooit bezig gehouden met al die kabel termen.. ik kom nog uit de tijd dat je gewoon of Male of Female.. en of 9 of 25 pins had en dat was het dan wel ;) )

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

SCSI weet ik nix vanaf.

Over USB:

A = de platte connector die in je pc gaat
B = het "blokje" dat in de printer oid gaat.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Klinkt inderdaad als een 50 pins centronics naar 50 pins D-sub SCSI kabel. In diverse lengten te verkrijgen, maar wordt je dat niet wat duur? Vraag ook eens in Vraag & Aanbod of iemand nog zo'n kabel heeft liggen.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Thanks voor de snelle reacties.. Die 50pins Centronics naar 50pins D-Sub SCSI-II kabel is dan een vervangende kabel voor wat ik al heb, toch?

Tja duur.. ik heb nu een 1200 piek kostende Diascanner die ik niet kan gebruiken omdat ik het NET niet haal.

Hmm nu ik er aan denk, misschien kan ik mijn oude DAT streamer (helaas overleden :( ) gebruiken als 'doorgeef stuk' want daar heb ik ook een SCSI-II kabel voor... ik knutsel ff verder.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• ZeRoC00L
  • Niet online
Kan je niet gewoon naar een pc-zaak in de buurt gaan met je kabeltje, en zeggen: ik wil een langere (kabel !).
Kost misschien iets meer, maar heb je wel een goeie.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
PC zaak in de buurt, daar mag ik eerst het begrip SCSI uitgaan lopen leggen (Nee, het is geen motor merk.. dat is SU-ZU-KI... ) :P

Veel winkels hebben wel serial cables, maar hoeveel winkels ken jij met SCSI kabels in allerlei soorten en maten?

Pagina: 1