Medion notebook

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 5.361 views sinds 30-01-2008

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
-RenE- schreef op 28 september 2002 @ 10:55:
En nu blijkt dat je de DVD speler ook nog regio vrij kunt maken :)
Hoe? :)

omniscale.nl

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 12:28
-RenE- schreef op 28 september 2002 @ 10:55:
En nu blijkt dat je de DVD speler ook nog regio vrij kunt maken :)
ja, dat haalde ik 4 maanden geleden ook al aan!
maar toen had niemand er interesse in.

American Express vraagbaak

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 02:35

Brazza

Byte me!

hebben jullie daar ook last van dat hij soms niet opnieuw opstart? Best irir. Ik heb alles al geprobeerd. Alle updates zijn geinstalleerd.

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 08:22

Anoniem: 59556

deze vraag is dus nu beantwoord (over regio kodes )

Heb nog een vraagie namelijk hoe ( met wat ) kan je een laptop het beste schoonmaken ?

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 15:57
SEA Ninja schreef op 28 september 2002 @ 10:24:
ennuh, over dat Duitse toetsenbord: ik heb er totaal geen problemen mee, sterker nog: hij verschilt bijna niet van mijn toetsenbord van mijn normale pc. En dat is geen duits toetsenbord.
Nee, geen wonder dat ie niet verschilt van je gewone toetsenbord. Het is namelijk geen duits toetsenbord, maar gewoon een normaal "nederlands" toetsenbord.

• -RenE-
Mottebelke schreef op 28 september 2002 @ 14:15:
[...]

Nee, geen wonder dat ie niet verschilt van je gewone toetsenbord. Het is namelijk geen duits toetsenbord, maar gewoon een normaal "nederlands" toetsenbord.
Nee, het is een Amerikaans toetsenbord. Een Nederlands toetsenbord wordt in Nederland vrijwel niet meer gebruikt.

• Mottebelke
Ja, dat bedoel ik :P

Anoniem: 66314

UnderFlow schreef op 27 september 2002 @ 14:52:
[...]

De drivers die op je cd staan (of op je d drive mits je die niet geformateerd oid hebt) werken wel goed. Het zijn alleen helaas niet de meest up to date drivers. Maar ze doen het wel :)
Dat lijkt mij toch niet helemaal juist!
DE vga-drivers op D-schijf of op de cdrom bij die Medion-laptop voor de Mobility Radeon M6-P 32 MB DDR zijn absoluut niet geschikt voor Win 98 en ook niet voor Win ME. Ik heb nu beide OS-sen erop gehad met verschillende gedownloade drivers en ook alweer eraf gegooid en draai nu weer onder Win XP (dat het overigens prima doet)

Verder... NOG een probleem onder 98 en ME...
CD-rom/RW/DVD wordt niet meer herkend. Intel chipsetdrivers ultra ata storagecontroller krijgt een bronconflict onder allebei de OS-sen (98 & ME)
Oplossing: Geef in bios aan dat er een ander IRQ moet worden toegewezen
Kan helemaal niet in het BIOS!
Nieuwe chipsetdrivers helpen niet, conflictoplossingen wizard loopt vast :(

Ik kijk het nog een paar dagen aan, lukt het me niet om Win 98 goed aan het draaien te krijgen dan staat er vanaf woensdag een laptop te koop!!!

Ik vind het overigens (understatement) belachelijk dat er geen drivers worden uitgegeven voor 98 en/of ME!!!!
Ik mag verd@##% toch zelf wel bepalen welk OS ik draai. Dat is toch het minste wat een fabrikant kan doen, een stukje fatsoenlijke compatible software bij zijn producten leveren!?!

Mooie laptop
Mooie prijs
Maar absoluut niet flexibel!!! |:(

Heeft iemand dezelfde ervaringen?
Heeft iemand oplossingen?!?!?
Gegroet,
PAul 8)7

Triloxigen schreef op 27 september 2002 @ 01:18:
een vriend van me had d8 ik win98 erop staan, zal eens vragen
Triloxigen,
Heb je al gevraagd aan die vriend van je?
Ben zeeeer benieuwd

PAul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 15:19
Ik mag verd@##% toch zelf wel bepalen welk OS ik draai.
Mag je ook :)
Dat is toch het minste wat een fabrikant kan doen, een stukje fatsoenlijke compatible software bij zijn producten leveren!?!

Mooie laptop
Mooie prijs
Maar absoluut niet flexibel!!!
Grijns :) Ik vind haar anders zeer flexibel, Gentoo Linux (een OS waar ik dus voor gekozen heb) werkt perfect, ook de hardware acceleratie van de Radeon Mobility M6 LY :P

Ik snap de huidige houding van veel PC bouwers wel. In 99 van de honderd gevallen is WinXP beter en meer dan de uitgestorven Win95 (98,SE,ME) tak. En ja, in 1 op de 500 gevallen wil iemand er Linux op draaien, dus dat ik daar zelf op jacht moet voor drivers vind ik niet zo gek.

[edit] die van mij is vrijdag opgehaald voor reparatie.. ik wil m'n laptop terug! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
Je koopt deze laptop als een kit in 1 doos. Dus laptop en software. Van dat geheel mag je verwachten dat het goed werkt.
Wil jij een ander - verouderd - besturingssyteem draaien dan kun je niet verwachten dat ze daar de benodigde drivers voor meeleveren.

Overigens vind ik dat -helemaal voor het bedrag waar je de laptop voor koopt- je weinig reden tot klagen kunt hebben. Vergelijk eens hoeveel je kwijt zou zijn als je een Dell zou kopen met dezelfde specs.

Trouwens over flexibel gesproken: Ik draai de laatste Omega/plutonium drivers, laatste Synapics touchpad drivers en heb mijn DVD speler regio vrij kunnen maken. Verder draait Linux en Windows 2000.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Laatst online: 04-05 09:10

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

Rene, kun je misschien even een site maken met een overzichtje van de Laptop, en hoe je bijvoorbeeld de DVD regio vrij moet maken ?

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 07-06 11:25
Freak_NL schreef op 29 september 2002 @ 12:13:

[edit] die van mij is vrijdag opgehaald voor reparatie.. ik wil m'n laptop terug! :'(
Als je een Dell had was ie allang gemaakt :P pakweg 24u na constatering van 'een' defect. Daarom is deze dus zo goedkoop.. there is no spoon ;) ofwel, je levert wat in op de garantie.. nix mis mee.. maar alles heeft z'n prijs.

Hij ziet er voor een Aldi laptop best oke uit moe'k zeggen :P

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66524

Klopt het dat er in de laptop geen microfoon zit? Zowel dan doet die van mij het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-05 13:31

Jack

MHz Matters

Anoniem: 66524 schreef op 29 september 2002 @ 14:59:
Klopt het dat er in de laptop geen microfoon zit? Zowel dan doet die van mij het niet
alleen een microfoon ingang aan de linkerzijkant...
geen ingebouwde...

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-03 11:30
Iemand al wat gehoord over de nieuwe laptop van de aldi die mischien over ongeveer 1 maand komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
Sorry voor de dubbelpost, maar er zijn nou eenmaal twee relevante topic over de ALDI laptop.

Ik heb zojuist een pagina gemaakt van alle drivers/hacks die to dusver bekend zijn. Uiteraard is dit nog maar een begin. Ik zal de pagina aanvullen met alle ontbrekende inormatie en links. Mocht je nog iets weten wat toegevoegd zou moeten worden laat het me dan even weten.

Medion 9783 drivers/hacks:
http://www.biosign.nl/medion/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
-RenE- schreef op 29 september 2002 @ 14:00:
Je koopt deze laptop als een kit in 1 doos. Dus laptop en software. Van dat geheel mag je verwachten dat het goed werkt.
Wil jij een ander - verouderd - besturingssyteem draaien dan kun je niet verwachten dat ze daar de benodigde drivers voor meeleveren.

Overigens vind ik dat -helemaal voor het bedrag waar je de laptop voor koopt- je weinig reden tot klagen kunt hebben. Vergelijk eens hoeveel je kwijt zou zijn als je een Dell zou kopen met dezelfde specs.

Trouwens over flexibel gesproken: Ik draai de laatste Omega/plutonium drivers, laatste Synapics touchpad drivers en heb mijn DVD speler regio vrij kunnen maken. Verder draait Linux en Windows 2000.....
Die nieuwe Synaptics drivers werken hier dus voor geen meter, de muiscursor 'stottert', vooral als ik over de batterijstatus ga (ik was niet de enige met dit probleem, zie verder terug in dit topique). Jij hebt dat probleem dus niet?

Toevoeging: de drivers van de CD werken dus wél perfect...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
VincentB schreef op 29 september 2002 @ 17:51:
[...]

Die nieuwe Synaptics drivers werken hier dus voor geen meter, de muiscursor 'stottert', vooral als ik over de batterijstatus ga (ik was niet de enige met dit probleem, zie verder terug in dit topique). Jij hebt dat probleem dus niet?

Toevoeging: de drivers van de CD werken dus wél perfect...
Ik heb nergens last van. Heb je dat ook als je een externe muis hebt aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66540

Anoniem: 66314 schreef op 28 september 2002 @ 23:13:
[...]

Dat lijkt mij toch niet helemaal juist!
DE vga-drivers op D-schijf of op de cdrom bij die Medion-laptop voor de Mobility Radeon M6-P 32 MB DDR zijn absoluut niet geschikt voor Win 98 en ook niet voor Win ME. Ik heb nu beide OS-sen erop gehad met verschillende gedownloade drivers en ook alweer eraf gegooid en draai nu weer onder Win XP (dat het overigens prima doet)

Verder... NOG een probleem onder 98 en ME...
CD-rom/RW/DVD wordt niet meer herkend. Intel chipsetdrivers ultra ata storagecontroller krijgt een bronconflict onder allebei de OS-sen (98 & ME)
Oplossing: Geef in bios aan dat er een ander IRQ moet worden toegewezen
Kan helemaal niet in het BIOS!
Nieuwe chipsetdrivers helpen niet, conflictoplossingen wizard loopt vast :(

Ik kijk het nog een paar dagen aan, lukt het me niet om Win 98 goed aan het draaien te krijgen dan staat er vanaf woensdag een laptop te koop!!!

Ik vind het overigens (understatement) belachelijk dat er geen drivers worden uitgegeven voor 98 en/of ME!!!!
Ik mag verd@##% toch zelf wel bepalen welk OS ik draai. Dat is toch het minste wat een fabrikant kan doen, een stukje fatsoenlijke compatible software bij zijn producten leveren!?!

Mooie laptop
Mooie prijs
Maar absoluut niet flexibel!!! |:(

Heeft iemand dezelfde ervaringen?
Heeft iemand oplossingen?!?!?
Gegroet,
PAul 8)7
Ik heb precies dezelfde ervaringen, weet iemand hoe je dit: CD-rom/RW/DVD wordt niet meer herkend. Intel chipsetdrivers ultra ata storagecontroller krijgt een bronconflict onder allebei de OS-sen (98 & ME) kunt oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66550

Hi,

Ik heb zelf Woensdag morgen ook in de rij gestaan voor een Medion Notebook, en heb het gelukje gehad er eentje te kunnen bemachtigen. :P
Van voorgeinstalleert spul houd ik niet zo, dus alles erafgeknikkert en Windows XP er opnieuw opgezet met mijn eigen instellingen etc. Alles werkt perfect, behalve één ding; Communiceren met mijn mobiele telefoon via Infra-Rood.

Zodra ik mijn telefoon (Sony-Ericsson t68i) naast de infra-rood port leg herkent hij hem wel 'T68i is in range' maar zo gauw ik iets wil synchroniseren, of een plaatje er naar toe wil sturen is of ineens de verbinding weg of ik krijg een foutmelding 'Programma reageert niet'. Ik heb op het forum rondgezocht, maar het lijkt alsof ik de enige ben met dit probleem. Misschien is er hier toch iemand die wat bekender is met dit probleem.

Alvast bedankt, Greetz Wytze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
-RenE- schreef op 29 september 2002 @ 18:36:
[...]

Ik heb nergens last van. Heb je dat ook als je een externe muis hebt aangesloten?
Jepz, ook dan. Ik vind het niet erg, ik gebruik gewoon oude drivers. Maar vreemd is het wel...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 10:54
Anoniem: 66550 schreef op 29 september 2002 @ 19:23:
Hi,

Windows XP
(Sony-Ericsson t68i)
is dit niet toevallig een probleem van windows XP??? bij de nokia 6310 was xp namelijk wle het probleem, ik zou het eens op een vaste bak proberen met xp (mocht dit al gebeurd zijn, dan zal de infrarood poort wel niet helemaal lekker werken (sluit je voeding anders eens aan mocht je nu helemaal draadloos werken :) ). succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is dit niet toevallig een probleem van windows XP??? bij de nokia 6310 was xp namelijk wle het probleem, ik zou het eens op een vaste bak proberen met xp (mocht dit al gebeurd zijn, dan zal de infrarood poort wel niet helemaal lekker werken (sluit je voeding anders eens aan mocht je nu helemaal draadloos werken ). succes.
Bedankt voor je reactie, maar ik heb het probleem opgelost. Hier komt de oplossing voor de andere mensen die misschien ook porblemen hebben met Infra-rood communicatie tussen hun mob. phone en laptop;
Ga naar Control Panel --> System --> Device Manager --> Infrared en kies 'Advanced' (2e Tablad) Verlaag daar de Maximum Transfer Rate van 4 mBit naar 115,2 KB. Nu werkt je wireless verbinding als een tierelier !

Greetz Wytze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9558

Weet iemand hoe ik kan zien, hoe warm mijn laptop word VIA hardware monitor werkt niet :( of is dat niet te zien ?

want de fan draait full time :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Anoniem: 9558 schreef op 29 september 2002 @ 22:20:
Weet iemand hoe ik kan zien, hoe warm mijn laptop word VIA hardware monitor werkt niet :( of is dat niet te zien ?

Er zitten volgens mij geen temperatuurmeters in de laptop.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:36
Ik heb win2k met alle updates erop staan maar bij mij werkt Standby nog steeds niet. Ik kan hem wel op standby zetten, ledje gaat mooi branden maar zodra ik op de power button druk dan lijkt het in eerste instantie dat hij op start maar 2 seconden later dan brandt de power led maar voor de rest gebeurt er niets.
Zijn er hier mensen met win2k waar standby wel goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
Anoniem: 9558 schreef op 29 september 2002 @ 22:20:

Draait je fan constant vanaf het moment dat je laptop aan staat?
Heb wel eens een paar keer gehad dat de fan op volle toeren blies maar dat het helemaal niet nodig was, er werd gewoon koele lucht geblazen :).
Maar als ik dan opnieuw opstart dan doet ie gewoon weer normaal.

Ik zou ff kijken of de lucht die uit je laptop geblazen warm of gewoon koud is. Is het koude lucht dan zou een reboot misschien werken. Werkt dit ook niet dan is waarschijnlijk de temperatuur controller van je fan kapot ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9558

ik heb een soort koe draaien dus daar door doet die dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Komt ie nou mee... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42771

Hey even iets tussendoor, een vriend heeft die laptop. Je kunt er ook gewone Radeon drivers oplaaien. (ATI All in Wonder geselecteerd, werkt misschien ook met andere)
O en je kunt de videokaart zeker 40mhz overclocken. :-D (2800 3dmarks in 2001se)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
Anoniem: 9558 schreef op 30 september 2002 @ 09:05:
ik heb een soort koe draaien dus daar door doet die dat :)
LOL

Lekker op tijd vermeld IMO 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Guevara_
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik haal 2150 ongeveer zonder over te klokken met de Drivers van Medion.de en dan moet je niet vergeten de Intel acceleration te installeren anders haal je die score niet. Was eigenlijk ook niet van plan m'n laptop te gaan overclocken. Lijkt me niet echt verstandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

_Guevara_ schreef op 30 september 2002 @ 11:37:
Ik haal 2150 ongeveer zonder over te klokken met de Drivers van Medion.de en dan moet je niet vergeten de Intel acceleration te installeren anders haal je die score niet. Was eigenlijk ook niet van plan m'n laptop te gaan overclocken. Lijkt me niet echt verstandig
Wat is Intel Acceleration? en waar haal je dat vandaan dan?

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
Siris schreef op 30 september 2002 @ 12:07:
[...]

Wat is Intel Acceleration? en waar haal je dat vandaan dan?
Info + download Intel Application Accelerator

Kun je zonder problemen installeren, heb ik ook gedaan en geen problemen ondervonden. Alleen als je een eerdere versie hebt geinstalleerd moet je die eerst ff uninstallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedBart
  • Laatst online: 06-05 15:11

SpeedBart

Futurama 0wnage

Anoniem: 66540 schreef op 29 september 2002 @ 18:42:
[...]

Ik heb precies dezelfde ervaringen, weet iemand hoe je dit: CD-rom/RW/DVD wordt niet meer herkend. Intel chipsetdrivers ultra ata storagecontroller krijgt een bronconflict onder allebei de OS-sen (98 & ME) kunt oplossen?
Ik heb dat ook gehad bij het installeren van een Dell laptop met wnxphome voor geinstalleerd, daar moest ik win98 dual boot op maken. Je moet gewoon de bron instellingen handmatig instellen(ander irq of adres). Dat werkte iig wel hiero.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66540

SpeedBart schreef op 01 oktober 2002 @ 11:18:
[...]

Ik heb dat ook gehad bij het installeren van een Dell laptop met wnxphome voor geinstalleerd, daar moest ik win98 dual boot op maken. Je moet gewoon de bron instellingen handmatig instellen(ander irq of adres). Dat werkte iig wel hiero.
Hoe dan precies? Je bedoelt in de bios? Kan niet op deze laptop denk ik... heb ook nieuwe chipset drivers geprobeerd, werkt ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand misschien al een oplossing gevonden voor het probleem met de nieuwste drivers voor de touchpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
Anoniem: 66550 schreef op 02 oktober 2002 @ 16:59:
Heeft iemand misschien al een oplossing gevonden voor het probleem met de nieuwste drivers voor de touchpad?
Welk probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak_NL
Mijn laptop is inmiddels alweer terug van het servicecenter. :)

Ze hebben het chargeboard en de CPU koeling vervangen/gerepareerd. TNT heeft de laptop vrijdag opgehaald en vandaag (woensdag) was ie weer terug. Werkt weer perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Nette service. Maar dat wisten we al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak_NL
Ik heb nu net de DVD drive geflashed met regiovrije firmware, zal zo even zien of dat geslaagd is. Wat een enge Flashsoftware! Had de maker te veel tijd om de handen ofzo?? Enge piepgeluidjes, Gigantische letters in het scherm, vreemde progressbar..

De www.biosign.nl/medion site was erg handig daarvoor. tnx :) Misschien kan de maker van de site toevoegen dat het flashprogrammaatje zonder te autodetecten het goede IDE-kanaal pakt als je hem zo aanroept:

code:
1
QFSBW081 3 /F<naam firmware.bin>

De CDRW/DVD drive is master op de tweede IDE bus. Vandaar de 3. Bij mij en ik vermoed alle Medion MD 9783 laptops, zo dus:

code:
1
QFSBW081 3 /FEE02.BIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak_NL
..en de DVD drive is nu dus inderdaad regiovrij :) en daarmee kan ik nu ook m'n regio 3 DVD's afspelen. M'n OS is standaard al "free", ook regiovrij dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Anoniem: 66550 schreef op 02 oktober 2002 @ 16:59:
Oplossing is oude drivers gebruiken, die kunnen volgens mij net zoveel...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedBart
  • Laatst online: 06-05 15:11

SpeedBart

Futurama 0wnage

Anoniem: 66540 schreef op 01 oktober 2002 @ 16:25:
[...]

Hoe dan precies? Je bedoelt in de bios? Kan niet op deze laptop denk ik... heb ook nieuwe chipset drivers geprobeerd, werkt ook niet...
ik bedoelde dus de broninstellingen van de ide controller. deze kun je vinden
--> configuratie scherm --> systeem --> hardware waarschijnlijk staat er een uitroepteken bij de secondary ide controller, maar ook als dat niet is geeft ie waarschijnlijk een bronconflict. Daar moet je dan eigenschappen van doen en het laatste tabblad kiezen. En dan de auto configuratie uitvinken en de broninstellingen handmatig inkloppen, de irq's kun je waarschijnlijk niet veranderen maar die andere instellingen wel.

Probeer maar eens, ik kwam er pas achter toen ik begon met office installeren.
HUH? GEEN CDROM? 8)7

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
Freak_NL schreef op 02 oktober 2002 @ 20:00:
...

De www.biosign.nl/medion site was erg handig daarvoor. tnx :) Misschien kan de maker van de site toevoegen dat het flashprogrammaatje zonder te autodetecten het goede IDE-kanaal pakt als je hem zo aanroept:

code:
1
QFSBW081 3 /F<naam firmware.bin>

De CDRW/DVD drive is master op de tweede IDE bus. Vandaar de 3. Bij mij en ik vermoed alle Medion MD 9783 laptops, zo dus:

code:
1
QFSBW081 3 /FEE02.BIN
Bedankt! Ik heb het inmiddels toegevoegd.

Verder nog een tip voor alternatieve DVD/DivX software: Zoom player (http://www.inmatrix.com/files/zoomplayer_download.shtml). Loste mijn probleem op met de ondertiteling bij sommige regio 1 DVD's. Kost overigens niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak_NL
TV-out werkt nu ook onder Linux :) (ja ik WEET dat ik de enige ben in deze thread die alleen maar linux op z'n Medion draait.. ;))

Tooltje dat de videobios kan switchen tussen LCD en TV weergave heet "atitvout" en is te vinden op VersVlees.

code:
1
2
3
4
5
# atitvout -f t
// zet de TV uitgang aan, LCD en CRT uit.
# atitvout -f l
// zet de LCD aan, TV en CRT uit.
// om onder Linux de TV-out te gebruiken moet de TV aangesloten zijn tijdens het booten.

..ben ik dan echt de enige tweaker die Linux op z'n Medion heeft? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Freak_NL schreef op 03 oktober 2002 @ 19:41:

Sja... ik wil naast Linux toch ook nog wel Windows hebben, en ik vind 20GB daarvoor toch wel iets aan de krappe kant!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33455

TV-out werkt nu ook onder Linux :) (ja ik WEET dat ik de enige ben in deze thread die alleen maar linux op z'n Medion draait.. ;))

Tooltje dat de videobios kan switchen tussen LCD en TV weergave heet "atitvout" en is te vinden op VersVlees.

code:
1
2
3
4
5
# atitvout -f t
// zet de TV uitgang aan, LCD en CRT uit.
# atitvout -f l
// zet de LCD aan, TV en CRT uit.
// om onder Linux de TV-out te gebruiken moet de TV aangesloten zijn tijdens het booten.

nee, heb Mandrake 9 draaien, en wacht momenteel tot Redhat 8.0 binnen is... maar ik heb er ook Xp bij draaien. Helaas is Linux nog laaaaaaang niet geschikt om als windows vervanger te dienen!

Kewl trouwens dat je die tv-out onder linux aan de gang hebt, ga het meteen ook ff proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak_NL
Helaas is Linux nog laaaaaaang niet geschikt om als windows vervanger te dienen!
Dat is heel subjectief hoor :)

Je moet atitvout wel als root gebruiken, hij spreekt de VESA bios van je kaart direct aan. Verder zie je gewoon je desktop op TV :) Werkt niet onder de framebuffer! Vergeet niet je laptop pas te booten als de TV al aanstaat en aangesloten is, de VESA bios wordt op dit moment alleen tijdens de boot geinitialiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

volgens de andere draad heb ik SuSe 8.0 draaien.... :)

nog geen tv-out geprobeerd...

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

[...]ben ik dan echt de enige tweaker die Linux op z'n Medion heeft? :'(
Ik ga vanavond FreeBSD 4.6.2 installeren. Als het tegen valt ga ik ook linux installeren :)

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Nog even een vraagje:
Op de laptop zou "Tiscali: volledig geïnstalleerde internettoegang" geinstalleerd zijn. Echter ik heb Compuserv.

Hebben meer mensen hier last van? Zijn er mensen die Tiscali hebben?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56546

Mijn laptop is al een week bij MEDION. Het moederbord is kapot en ze hadden geen reserve, dus wachten ze op een nieuwe.

Lijkt me niet zo fijn: betaal ik gvd zo duur voor een laptop en dan is al na 3 maanden kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1572

Ik heb debian woody erop staan die tv out en dual monitor ben ik nog niet aan toegekomen, ik ben nu met me geluid bezig. Moet er eerst eens achter wat voor chip hier in godesnaam in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak_NL
ultimate: een Intel chip :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
# lspci
00:00.0 Host bridge: Intel Corp. 82845 845 (Brookdale) Chipset Host Bridge (rev 04)
00:01.0 PCI bridge: Intel Corp. 82845 845 (Brookdale) Chipset AGP Bridge (rev 04)
00:1e.0 PCI bridge: Intel Corp. 82820 820 (Camino 2) Chipset PCI (rev 05)
00:1f.0 ISA bridge: Intel Corp. 82820 820 (Camino 2) Chipset ISA Bridge (ICH2) (rev 05)
00:1f.1 IDE interface: Intel Corp. 82820 820 (Camino 2) Chipset IDE U100 (rev 05)
00:1f.2 USB Controller: Intel Corp. 82820 820 (Camino 2) Chipset USB (Hub A) (rev 05)
00:1f.3 SMBus: Intel Corp. 82820 820 (Camino 2) Chipset SMBus (rev 05)
00:1f.4 USB Controller: Intel Corp. 82820 820 (Camino 2) Chipset USB (Hub B) (rev 05)
00:1f.5 Multimedia audio controller: Intel Corp. 82820 820 (Camino 2) Chipset AC'97 Audio Controller (rev 05)
01:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc Radeon Mobility M6 LY
02:03.0 FireWire (IEEE 1394): Texas Instruments: Unknown device 8026
02:05.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8139 (rev 10)
02:07.0 Communication controller: Ambient Technologies Inc: Unknown device 4000 (rev 02)
02:09.0 CardBus bridge: Texas Instruments: Unknown device ac55 (rev 01)
02:09.1 CardBus bridge: Texas Instruments: Unknown device ac55 (rev 01)

Als je de ALSA modules gebruikt moet je snd-intel8x0 hebben, de OSS modulenaam zal ook iets in die richting heten.

Dual monitor is vrij makkelijk, als iemand mijn XF86Config file wil zien geef dan even een schreeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yebbedebbedooooo!!!

Zit dit berichtje te schrijven op "mijn" gloednieuwe Asus L3800
Medion verkocht tegen aankoopsprijs.
Problemen hiero??? No way!!
Alles draait als een trein onder W98se.
Kostte 600 euro meer... :?
Ben je dan nog goed bezig???

Laatste berichtje dus in de medion-topics :)
Bedankt voor het meedenken...
Veel succes allemaal! :)

Guo...> SUCCES!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27902

Anoniem: 66314 schreef op 04 oktober 2002 @ 20:21:
Yebbedebbedooooo!!!

Zit dit berichtje te schrijven op "mijn" gloednieuwe Asus L3800
Medion verkocht tegen aankoopsprijs.
Mogen we ook weten waarom je de Medion hebt verkocht? :?

Weet iemand al wanneer de volgende partij laptops worden verkocht bij de Aldi? Ik heb gelezen dat het ergens in november weer is, maar wanneer precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27902 schreef op 05 oktober 2002 @ 08:11:
[...]

Mogen we ook weten waarom je de Medion hebt verkocht? :?
Natuurlijk Josjojo mag je dat weten! Heb ik in deze en de ander mediontopic al verteld.
Maar goed, (8>
Onder Win98 of ME zijn er geen drivers beschikbar voor de grafsche kaart
Ook doet de intelchipset moeilijk. De ultra ata storagecontroller krijgt een bronconflict met iets onbekends waardoor het dvdcdrrw-station :) geheel verdwijnt onder windows.
Dagen zoeken & vloeken leverde niks op, en ik moest ermee aan het werk en de mogelijkheid om nieuw te verkopen werd naarmate de tijd verstreek kleiner natuurlijk.
vandaar... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak_NL
..dus verkocht wegens problemen met een verouderd OS :) tja.. Als je ondersteuning zoekt voor oudere OS'en ben je bij de grotere merken beter af, daarom is Medion bijvoorbeeld ook goedkoper, als je Windows XP draait is de hardware 100% ondersteund, maar verwacht geen garanties voor andere OS'en.

Ik denk ook niet dat ik de helpdesk hoef te bellen om te vragen hoe ik IEEE1394 installeer onder Linux ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL1PSR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03-2024
HansH schreef op 29 september 2002 @ 23:03:
Ik heb win2k met alle updates erop staan maar bij mij werkt Standby nog steeds niet. Ik kan hem wel op standby zetten, ledje gaat mooi branden maar zodra ik op de power button druk dan lijkt het in eerste instantie dat hij op start maar 2 seconden later dan brandt de power led maar voor de rest gebeurt er niets.
Zijn er hier mensen met win2k waar standby wel goed werkt?
Heb je de oplossing al gevonden ik zit namelijk met het zelfde probleem.

Weet je nog die keer samen in de trein. Ik stak me kont uit het raam en jij je hoofd. En iedereen dacht dat we een tweeling waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
NL1PSR schreef op 06 oktober 2002 @ 17:05:
[...]

Heb je de oplossing al gevonden ik zit namelijk met het zelfde probleem.
Nope, nog heb nog steeds dat standby niet werkt.

Persoonlijk vind ik het een niet zo erg probleem maar zo nu en dan is het wel eens makkelijk om de laptop standby te zetten.

Zijn er nog meer mensen die windows 2000 draaien en het standby probleem ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Niet online

blimmel

jep, maar zet hem gewoon uit

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56546

Update ellende Medion laptop:

Vandaag contact gehad met de helpdesk. Daar kreeg ik te horen dat er heel wat problemen zijn met de laptops die in mei zijn verkocht. De moederborden gaan kapot na een tijdje. Momenteel is er een wachtrij van een maand om het gerepareerd te krijgen, omdat er zoveel moederborden vervangen moeten worden.

Betaal je 1849e voor zo'n laptop en dan krijg je dit, dat belooft niet veel goeds voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Niet online

blimmel

zijn er trouwens meer mensen die brander niet met CDRWIN (3.9a) kunnen vinden?
alle andere burnsoftware die ik heb geprobeerd (nero, fireburner) vindt hem wel

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Anoniem: 56546 schreef op 09 oktober 2002 @ 11:56:
Update ellende Medion laptop:

Vandaag contact gehad met de helpdesk. Daar kreeg ik te horen dat er heel wat problemen zijn met de laptops die in mei zijn verkocht. De moederborden gaan kapot na een tijdje. Momenteel is er een wachtrij van een maand om het gerepareerd te krijgen, omdat er zoveel moederborden vervangen moeten worden.

Betaal je 1849e voor zo'n laptop en dan krijg je dit, dat belooft niet veel goeds voor de toekomst.
Das fijn... :( Ik heb gelukkig vooralsnog geen last. Hoe merk ik dat er iets mis is? Boot ie dan gewoon niet meer?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak_NL
Niks gemerkt van die wachtrij.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 08:22

jelbo

Hij doet het niet!

Inderdaad niet echt fijn om te horen...dat van die moederborden.

Nog even een vraagje. Heeft er al iemand zijn 3d kaart (ATI Mobility Radeon m6-p) overklokt? Ik heb dit gedaan met de Radeon Clocking Utility 1.08 die bij de Plutonium drivers zat(die echt een grote verbetering zijn trouwens, bedankt!); zo’n 20 MHz overklokt. Is dit erg gevaarlijk??

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Zolang je geen artifacts krijgt in games en ie niet blijft hangen met grote regelmaat, lijkt me dat niet gevaarlijk. Misschien zijn er meer mensen die ervaring hebben met overclocken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 08:22

jelbo

Hij doet het niet!

Wat zijn precies artifacts? Gewoon rare dingetjes die je normaal niet ziet of zo? Ik ben namelijk wel bang dat mijn 3d kaart te warm wordt in combinatie met die Pentium 4 die steeds moet worden afgekoeld. Maar de performance increase (kan het even niet in Nederlands zeggen) is wel groot met overklokken. Bij 20 MHz sneller kreeg ik in 3dMark2001 SE ineens +- 2500 in plaats van 2100 zonder overklokken.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
jelbo schreef op 11 oktober 2002 @ 09:58:
Wat zijn precies artifacts? Gewoon rare dingetjes die je normaal niet ziet of zo? Ik ben namelijk wel bang dat mijn 3d kaart te warm wordt in combinatie met die Pentium 4 die steeds moet worden afgekoeld. Maar de performance increase (kan het even niet in Nederlands zeggen) is wel groot met overklokken. Bij 20 MHz sneller kreeg ik in 3dMark2001 SE ineens +- 2500 in plaats van 2100 zonder overklokken.
Ik wil niet zeuren hoor, maar hoe belangrijk zijn die 3dMark punten? Draaien je games soepel zonder te overklokken? Waarom zou je dan overklokken met het risico de boel te laten smelten?

Als je games niet soepel draaien, sja dan moet je er even goed over nadenken! :)

Maar ik zou het zelf niet doen, het is al vrij warm in dat ding, veel warmer moet het volgens mij niet worden.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:47

Meneer aard

Porsche rulez!

VincentB schreef op 11 oktober 2002 @ 10:14:
[...]

Ik wil niet zeuren hoor, maar hoe belangrijk zijn die 3dMark punten? Draaien je games soepel zonder te overklokken? Waarom zou je dan overklokken met het risico de boel te laten smelten?

Als je games niet soepel draaien, sja dan moet je er even goed over nadenken! :)

Maar ik zou het zelf niet doen, het is al vrij warm in dat ding, veel warmer moet het volgens mij niet worden.
En je garantie ;)

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Mwah, zouden ze kunnen zien dat je softwarematig de boel hebt geoverklokt? (lekker werkwoord)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27902

Ik ben niet van plan deze nootboek te gaan kopen, want:

- Het toetsenbord heeft een 'azerty' indeling.
- Het is te ver weg; ik woon in Noord Nederland.

Ik wacht liever tot deze nootboeks in de Nederlandse Aldi's komen. Het is iig een goede aanduiding van wat er straks in de Nederlandse Aldi's te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, ik heb net die 2.0ghz bij Aldi gekocht, maar ik wil er nog een. Ik ben al een paar keer bij Mediamarkt geweest om het 'toekomstige aldi-laptopje' te bekijken en ik zie gelijk een paar verschillen met de aktie in belgië.

MM: 2,4ghz
Aldi: 2,53ghz

MM: Radeon 9000
Aldi: GF4 440go

MM: composite tv-out
Aldi: ?

Nou kan die processor me niet zo veel schelen, maar die videokaart en tvout wel. Wat is nou beter? En die max resolutie valt een beetje tegen op een een 15" tft, slechts xga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Wat kost die bij de MM dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

€1899,- als ik me niet vergis.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 21:09

AMDFreak

Intel is zo..

Ik w8 liever op een TFT scherm..

enneh, nieuwe laptops komen vaak rond kerst.. dan wordt het weer lekker druk 's ochtens bij de aldi ;)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oei, das effe kwijlen geblazen :P Heb een hekel aan zulk soort berichten, maar ben nog steeds hartstikke blij met mijn Aldi aanbieding van 1399. Zo kan je altijd wel bezig blijven... Misschien dat er volgend jaar zomer al een 4 Ghz aanbieding in de winkels ligt !

Voorlopig heb ik iets anders om me druk om te maken; Mijn TV-Out. Is er al iemand die zijn TV-Out werkend heeft gehad op zijn TV? Het lukt me namelijk niet... Ik heb een Svideo naar Composit kabel lopen naar een scart blok, Dat scart blok gaat weer in de scart aansluiting van me TV. Maar ik krijg hem niet aan de praat. Heb mijn ATI settings zo staan dat hij weet dat hij ook TV-OUT moet gebruiken... misschien iemand die me kan helpen ?

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

Heb je TV-Out Faq al bekeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je TV-Out Faq al bekeken ?
Yup, maar kan niet tot een oplossing komen. Misschien weet hier iemand iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

Ik zal eens zien of ik vanavond wat in elkaar kan zetten voor op de pagina bij biosign.
Is namelijk niet zo ingewikkeld, je moet het alleen even zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Graag !

Maar het is jou dus wel gelukt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Zorg wel dat bij je settings van je beeldscherm ergens de TV staat geselecteerd (is een van de tabbladen bij de geavanceerde eigenschappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52267

Ik heb het ook gehad geen beeld op de tv
stekker was brak die er bij zat
andere stekker geprobeerd en ja hoor het werkt (maar het was zwart wit)
weer een andere stekker en ja hoor een beeld daar zeg je u tegen.
het loopt hier nu als een tiet
ik kan zowel s-video als scart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Als ik een DVD'tje opzet, dan heb ik heel vaak het probleem dat het beeld heel bleek en scherp is.

Iets dat beige is (tegels bv ) is dan fel wit, en je kan de contouren niet eens meer zien.

Gehad op Aristona breedbeeld en Philips TV.
Met SCART aansluiten en met die stekkertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik S-video naar S-video in scart block had, kreeg ik zwart / wit. En als ik S-video naar composite doe krijg ik vage kleuren en vage vegen over het scherm, heel onduidelijk kan ik er uit opmaken dat het mijn windows achtergrond is. Terwijl de settings op PalB staan, en bij de settings van me beeldscherm is TV als 2e device geselleteert en me laptop als 1e.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

Klinkt als een brakke kabel. Ken je niemand met een werkend tv-out systeem ? Dan kun je daarbij checken of het aan je instelling ligt, of aan de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52267

als je de kans hebt om een andere kabel en stekker te testen doe dat eerst voor dat je het verder gaat zoeken.
ik heb zolang zitten te prutsen en het werd maar niet beter,tot een vriend met de oplossing kwam om een andere stekker te testen.
en toen werkte het goed(na 2 stekkers).
je kunt aan de buitenkant niet zien of i brak is(die van mijn was nieuw en hij was kapot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

bij mij stond eerste de TV-out uitgeschakeld in Geavanceerde eigenschappen en ik moest het signaal ff omzetten naar PALB en toen deed ie ut.... :)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
Kijk even op www.biosign.nl/medion/

Ik heb daar gisteren iets over TV-out opgezet (bijdrage van jvhaarst). Misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaitSolaire
  • Laatst online: 14-03 11:50
handige site -RenE-!

Waar ik benieuwd naar ben is welk geheugen allemaal geslikt wordt door de medion 9873 en waar ik het kan kopen.

Onlangs heb ik bij shop.tweakers.net geheugen voor de laptop gekocht (dane electric), maar daar sloeg de laptop constant van vast (als ie moest samenwerken met het originele Siemens geheugen, alleen werkte het wel prima). Ik heb mijn geld gewoon teruggekregen (die jongens leveren echt superservice) nadat we eerst een nieuw reepje geheugen hadden geprobeerd.

Op de pricewatch zie ik nog wel een ander reepje (van Kingston) worden aangeboden, maar krijg ik daar niet dezelfde problemen mee?

[ Voor 0% gewijzigd door LaitSolaire op 30-10-2002 12:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Voor dat je zo'n ding koopt zou ik zeker proberen eens met fatsoenlijk daglicht t scherm te bekijken, want t scherm van die ALdi laptop van Mei is echt bedroevend. Mijn vader heeft m ook gekocht, heb er laatst op gewerkt, maar daar wordt je dus echt niet blij van, je ziet niks !! :(

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Kamstra met de FN en daarna linker en rechter pijltjes toets kan je de brightness van het scherm instellen.

Ik heb er dan ook echt geen enkel probleem mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:09

Priet

To boldly do what no one has..

TRAXION schreef op 15 september 2002 @ 18:27:
Ermm... mischien een rare voor het duitse toetsenbord probleem
Knopjes lospeuteren en in gewone opstelling plaatsen en dan land instelling op eng zetten ??
Kan dit een beetje fatsoenlijk gedaan worden bij de meeste laptops?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Schijnt vrij makkelijk te kunnen. Heb het zelf niet geprobeerd (heb dan ook geen duits toetsenbord :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

Is het al iemand gelukt om de (eventuele) temperatuur en ventilator meter uit te lezen ?
MBM geeft geen sjoege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
  • Laatst online: 16:03
Ik heb hem vanochtend ook gehaald voor m'n vriendin. Ziet er strak uit, ben nu de accu aan het opladen, vanmiddag eens kijken wattie doet.
Beetje raar verhaal, hij staat nu niet op de website of in de gewone folder, maar bij de Aldi in Delft hangen posters op en ze hadden nog een aantal exemplaren. Het is verder precies dezelfde als die van mei en september.

Geheugen is trouwens uitbreidbaar tot max 512, dus er zal wel 1x 256 inzitten en nog 1x 256 bij kunnen. Maar ik ga hem niet voor je openschroeven, dat mag je zelf doen.

PS: Voor alle mensen die hem in Duitsland wilden halen: Ik werk al bijna 3 jaar op een duits keyboard en als je blind kunt tikken heb je nergens last van. Het is natuurlijk wel handig als je ook alle symbolen blind kent, maar dat leer je snel genoeg!

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.