ja, dat haalde ik 4 maanden geleden ook al aan!-RenE- schreef op 28 september 2002 @ 10:55:
En nu blijkt dat je de DVD speler ook nog regio vrij kunt maken
maar toen had niemand er interesse in.
American Express vraagbaak
zie [rml][ aldi] Multimedia laptop[/rml] ergens onderaan.
Anoniem: 59556
Heb nog een vraagie namelijk hoe ( met wat ) kan je een laptop het beste schoonmaken ?
Nee, geen wonder dat ie niet verschilt van je gewone toetsenbord. Het is namelijk geen duits toetsenbord, maar gewoon een normaal "nederlands" toetsenbord.SEA Ninja schreef op 28 september 2002 @ 10:24:
ennuh, over dat Duitse toetsenbord: ik heb er totaal geen problemen mee, sterker nog: hij verschilt bijna niet van mijn toetsenbord van mijn normale pc. En dat is geen duits toetsenbord.
Nee, het is een Amerikaans toetsenbord. Een Nederlands toetsenbord wordt in Nederland vrijwel niet meer gebruikt.Mottebelke schreef op 28 september 2002 @ 14:15:
[...]
Nee, geen wonder dat ie niet verschilt van je gewone toetsenbord. Het is namelijk geen duits toetsenbord, maar gewoon een normaal "nederlands" toetsenbord.
Anoniem: 66314
Dat lijkt mij toch niet helemaal juist!UnderFlow schreef op 27 september 2002 @ 14:52:
[...]
De drivers die op je cd staan (of op je d drive mits je die niet geformateerd oid hebt) werken wel goed. Het zijn alleen helaas niet de meest up to date drivers. Maar ze doen het wel
DE vga-drivers op D-schijf of op de cdrom bij die Medion-laptop voor de Mobility Radeon M6-P 32 MB DDR zijn absoluut niet geschikt voor Win 98 en ook niet voor Win ME. Ik heb nu beide OS-sen erop gehad met verschillende gedownloade drivers en ook alweer eraf gegooid en draai nu weer onder Win XP (dat het overigens prima doet)
Verder... NOG een probleem onder 98 en ME...
CD-rom/RW/DVD wordt niet meer herkend. Intel chipsetdrivers ultra ata storagecontroller krijgt een bronconflict onder allebei de OS-sen (98 & ME)
Oplossing: Geef in bios aan dat er een ander IRQ moet worden toegewezen
Kan helemaal niet in het BIOS!
Nieuwe chipsetdrivers helpen niet, conflictoplossingen wizard loopt vast
Ik kijk het nog een paar dagen aan, lukt het me niet om Win 98 goed aan het draaien te krijgen dan staat er vanaf woensdag een laptop te koop!!!
Ik vind het overigens (understatement) belachelijk dat er geen drivers worden uitgegeven voor 98 en/of ME!!!!
Ik mag verd@##% toch zelf wel bepalen welk OS ik draai. Dat is toch het minste wat een fabrikant kan doen, een stukje fatsoenlijke compatible software bij zijn producten leveren!?!
Mooie laptop
Mooie prijs
Maar absoluut niet flexibel!!!

Heeft iemand dezelfde ervaringen?
Heeft iemand oplossingen?!?!?
Gegroet,
PAul

Triloxigen,Triloxigen schreef op 27 september 2002 @ 01:18:
een vriend van me had d8 ik win98 erop staan, zal eens vragen
Heb je al gevraagd aan die vriend van je?
Ben zeeeer benieuwd
PAul
Mag je ookIk mag verd@##% toch zelf wel bepalen welk OS ik draai.
GrijnsDat is toch het minste wat een fabrikant kan doen, een stukje fatsoenlijke compatible software bij zijn producten leveren!?!
Mooie laptop
Mooie prijs
Ik snap de huidige houding van veel PC bouwers wel. In 99 van de honderd gevallen is WinXP beter en meer dan de uitgestorven Win95 (98,SE,ME) tak. En ja, in 1 op de 500 gevallen wil iemand er Linux op draaien, dus dat ik daar zelf op jacht moet voor drivers vind ik niet zo gek.
[edit] die van mij is vrijdag opgehaald voor reparatie.. ik wil m'n laptop terug!
Wil jij een ander - verouderd - besturingssyteem draaien dan kun je niet verwachten dat ze daar de benodigde drivers voor meeleveren.
Overigens vind ik dat -helemaal voor het bedrag waar je de laptop voor koopt- je weinig reden tot klagen kunt hebben. Vergelijk eens hoeveel je kwijt zou zijn als je een Dell zou kopen met dezelfde specs.
Trouwens over flexibel gesproken: Ik draai de laatste Omega/plutonium drivers, laatste Synapics touchpad drivers en heb mijn DVD speler regio vrij kunnen maken. Verder draait Linux en Windows 2000.....
If you don’t have enough time, stop watching TV.
Als je een Dell had was ie allang gemaaktFreak_NL schreef op 29 september 2002 @ 12:13:
[edit] die van mij is vrijdag opgehaald voor reparatie.. ik wil m'n laptop terug!
Hij ziet er voor een Aldi laptop best oke uit moe'k zeggen
Anoniem: 66524
alleen een microfoon ingang aan de linkerzijkant...Anoniem: 66524 schreef op 29 september 2002 @ 14:59:
Klopt het dat er in de laptop geen microfoon zit? Zowel dan doet die van mij het niet
geen ingebouwde...
Ik heb zojuist een pagina gemaakt van alle drivers/hacks die to dusver bekend zijn. Uiteraard is dit nog maar een begin. Ik zal de pagina aanvullen met alle ontbrekende inormatie en links. Mocht je nog iets weten wat toegevoegd zou moeten worden laat het me dan even weten.
Medion 9783 drivers/hacks:
http://www.biosign.nl/medion/
Die nieuwe Synaptics drivers werken hier dus voor geen meter, de muiscursor 'stottert', vooral als ik over de batterijstatus ga (ik was niet de enige met dit probleem, zie verder terug in dit topique). Jij hebt dat probleem dus niet?-RenE- schreef op 29 september 2002 @ 14:00:
Je koopt deze laptop als een kit in 1 doos. Dus laptop en software. Van dat geheel mag je verwachten dat het goed werkt.
Wil jij een ander - verouderd - besturingssyteem draaien dan kun je niet verwachten dat ze daar de benodigde drivers voor meeleveren.
Overigens vind ik dat -helemaal voor het bedrag waar je de laptop voor koopt- je weinig reden tot klagen kunt hebben. Vergelijk eens hoeveel je kwijt zou zijn als je een Dell zou kopen met dezelfde specs.
Trouwens over flexibel gesproken: Ik draai de laatste Omega/plutonium drivers, laatste Synapics touchpad drivers en heb mijn DVD speler regio vrij kunnen maken. Verder draait Linux en Windows 2000.....
Toevoeging: de drivers van de CD werken dus wél perfect...
Ik heb nergens last van. Heb je dat ook als je een externe muis hebt aangesloten?VincentB schreef op 29 september 2002 @ 17:51:
[...]
Die nieuwe Synaptics drivers werken hier dus voor geen meter, de muiscursor 'stottert', vooral als ik over de batterijstatus ga (ik was niet de enige met dit probleem, zie verder terug in dit topique). Jij hebt dat probleem dus niet?
Toevoeging: de drivers van de CD werken dus wél perfect...
Anoniem: 66540
Ik heb precies dezelfde ervaringen, weet iemand hoe je dit: CD-rom/RW/DVD wordt niet meer herkend. Intel chipsetdrivers ultra ata storagecontroller krijgt een bronconflict onder allebei de OS-sen (98 & ME) kunt oplossen?Anoniem: 66314 schreef op 28 september 2002 @ 23:13:
[...]
Dat lijkt mij toch niet helemaal juist!
DE vga-drivers op D-schijf of op de cdrom bij die Medion-laptop voor de Mobility Radeon M6-P 32 MB DDR zijn absoluut niet geschikt voor Win 98 en ook niet voor Win ME. Ik heb nu beide OS-sen erop gehad met verschillende gedownloade drivers en ook alweer eraf gegooid en draai nu weer onder Win XP (dat het overigens prima doet)
Verder... NOG een probleem onder 98 en ME...
CD-rom/RW/DVD wordt niet meer herkend. Intel chipsetdrivers ultra ata storagecontroller krijgt een bronconflict onder allebei de OS-sen (98 & ME)
Oplossing: Geef in bios aan dat er een ander IRQ moet worden toegewezen
Kan helemaal niet in het BIOS!
Nieuwe chipsetdrivers helpen niet, conflictoplossingen wizard loopt vast
Ik kijk het nog een paar dagen aan, lukt het me niet om Win 98 goed aan het draaien te krijgen dan staat er vanaf woensdag een laptop te koop!!!
Ik vind het overigens (understatement) belachelijk dat er geen drivers worden uitgegeven voor 98 en/of ME!!!!
Ik mag verd@##% toch zelf wel bepalen welk OS ik draai. Dat is toch het minste wat een fabrikant kan doen, een stukje fatsoenlijke compatible software bij zijn producten leveren!?!
Mooie laptop
Mooie prijs
Heeft iemand dezelfde ervaringen?
Heeft iemand oplossingen?!?!?
Gegroet,
PAul
Anoniem: 66550
Ik heb zelf Woensdag morgen ook in de rij gestaan voor een Medion Notebook, en heb het gelukje gehad er eentje te kunnen bemachtigen.
Van voorgeinstalleert spul houd ik niet zo, dus alles erafgeknikkert en Windows XP er opnieuw opgezet met mijn eigen instellingen etc. Alles werkt perfect, behalve één ding; Communiceren met mijn mobiele telefoon via Infra-Rood.
Zodra ik mijn telefoon (Sony-Ericsson t68i) naast de infra-rood port leg herkent hij hem wel 'T68i is in range' maar zo gauw ik iets wil synchroniseren, of een plaatje er naar toe wil sturen is of ineens de verbinding weg of ik krijg een foutmelding 'Programma reageert niet'. Ik heb op het forum rondgezocht, maar het lijkt alsof ik de enige ben met dit probleem. Misschien is er hier toch iemand die wat bekender is met dit probleem.
Alvast bedankt, Greetz Wytze
Jepz, ook dan. Ik vind het niet erg, ik gebruik gewoon oude drivers. Maar vreemd is het wel...-RenE- schreef op 29 september 2002 @ 18:36:
[...]
Ik heb nergens last van. Heb je dat ook als je een externe muis hebt aangesloten?
is dit niet toevallig een probleem van windows XP??? bij de nokia 6310 was xp namelijk wle het probleem, ik zou het eens op een vaste bak proberen met xp (mocht dit al gebeurd zijn, dan zal de infrarood poort wel niet helemaal lekker werken (sluit je voeding anders eens aan mocht je nu helemaal draadloos werken
Bedankt voor je reactie, maar ik heb het probleem opgelost. Hier komt de oplossing voor de andere mensen die misschien ook porblemen hebben met Infra-rood communicatie tussen hun mob. phone en laptop;is dit niet toevallig een probleem van windows XP??? bij de nokia 6310 was xp namelijk wle het probleem, ik zou het eens op een vaste bak proberen met xp (mocht dit al gebeurd zijn, dan zal de infrarood poort wel niet helemaal lekker werken (sluit je voeding anders eens aan mocht je nu helemaal draadloos werken ). succes.
Ga naar Control Panel --> System --> Device Manager --> Infrared en kies 'Advanced' (2e Tablad) Verlaag daar de Maximum Transfer Rate van 4 mBit naar 115,2 KB. Nu werkt je wireless verbinding als een tierelier !
Greetz Wytze
Anoniem: 9558
want de fan draait full time
Er zitten volgens mij geen temperatuurmeters in de laptop.Anoniem: 9558 schreef op 29 september 2002 @ 22:20:
Weet iemand hoe ik kan zien, hoe warm mijn laptop word VIA hardware monitor werkt nietof is dat niet te zien ?
Zijn er hier mensen met win2k waar standby wel goed werkt?
Draait je fan constant vanaf het moment dat je laptop aan staat?Anoniem: 9558 schreef op 29 september 2002 @ 22:20:
Weet iemand hoe ik kan zien, hoe warm mijn laptop word VIA hardware monitor werkt nietof is dat niet te zien ?
Heb wel eens een paar keer gehad dat de fan op volle toeren blies maar dat het helemaal niet nodig was, er werd gewoon koele lucht geblazen
Maar als ik dan opnieuw opstart dan doet ie gewoon weer normaal.
Ik zou ff kijken of de lucht die uit je laptop geblazen warm of gewoon koud is. Is het koude lucht dan zou een reboot misschien werken. Werkt dit ook niet dan is waarschijnlijk de temperatuur controller van je fan kapot ofzo.
Anoniem: 42771
O en je kunt de videokaart zeker 40mhz overclocken. :-D (2800 3dmarks in 2001se)
LOLAnoniem: 9558 schreef op 30 september 2002 @ 09:05:
ik heb een soort koe draaien dus daar door doet die dat
Lekker op tijd vermeld IMO

Wat is Intel Acceleration? en waar haal je dat vandaan dan?_Guevara_ schreef op 30 september 2002 @ 11:37:
Ik haal 2150 ongeveer zonder over te klokken met de Drivers van Medion.de en dan moet je niet vergeten de Intel acceleration te installeren anders haal je die score niet. Was eigenlijk ook niet van plan m'n laptop te gaan overclocken. Lijkt me niet echt verstandig
Info + download Intel Application AcceleratorSiris schreef op 30 september 2002 @ 12:07:
[...]
Wat is Intel Acceleration? en waar haal je dat vandaan dan?
Kun je zonder problemen installeren, heb ik ook gedaan en geen problemen ondervonden. Alleen als je een eerdere versie hebt geinstalleerd moet je die eerst ff uninstallen.
Ik heb dat ook gehad bij het installeren van een Dell laptop met wnxphome voor geinstalleerd, daar moest ik win98 dual boot op maken. Je moet gewoon de bron instellingen handmatig instellen(ander irq of adres). Dat werkte iig wel hiero.Anoniem: 66540 schreef op 29 september 2002 @ 18:42:
[...]
Ik heb precies dezelfde ervaringen, weet iemand hoe je dit: CD-rom/RW/DVD wordt niet meer herkend. Intel chipsetdrivers ultra ata storagecontroller krijgt een bronconflict onder allebei de OS-sen (98 & ME) kunt oplossen?
Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt
Anoniem: 66540
Hoe dan precies? Je bedoelt in de bios? Kan niet op deze laptop denk ik... heb ook nieuwe chipset drivers geprobeerd, werkt ook niet...SpeedBart schreef op 01 oktober 2002 @ 11:18:
[...]
Ik heb dat ook gehad bij het installeren van een Dell laptop met wnxphome voor geinstalleerd, daar moest ik win98 dual boot op maken. Je moet gewoon de bron instellingen handmatig instellen(ander irq of adres). Dat werkte iig wel hiero.
Welk probleem?Anoniem: 66550 schreef op 02 oktober 2002 @ 16:59:
Heeft iemand misschien al een oplossing gevonden voor het probleem met de nieuwste drivers voor de touchpad?
Ze hebben het chargeboard en de CPU koeling vervangen/gerepareerd. TNT heeft de laptop vrijdag opgehaald en vandaag (woensdag) was ie weer terug. Werkt weer perfect.
De www.biosign.nl/medion site was erg handig daarvoor. tnx
1
| QFSBW081 3 /F<naam firmware.bin> |
De CDRW/DVD drive is master op de tweede IDE bus. Vandaar de 3. Bij mij en ik vermoed alle Medion MD 9783 laptops, zo dus:
1
| QFSBW081 3 /FEE02.BIN |
Oplossing is oude drivers gebruiken, die kunnen volgens mij net zoveel...Anoniem: 66550 schreef op 02 oktober 2002 @ 16:59:
Heeft iemand misschien al een oplossing gevonden voor het probleem met de nieuwste drivers voor de touchpad?
ik bedoelde dus de broninstellingen van de ide controller. deze kun je vindenAnoniem: 66540 schreef op 01 oktober 2002 @ 16:25:
[...]
Hoe dan precies? Je bedoelt in de bios? Kan niet op deze laptop denk ik... heb ook nieuwe chipset drivers geprobeerd, werkt ook niet...
--> configuratie scherm --> systeem --> hardware waarschijnlijk staat er een uitroepteken bij de secondary ide controller, maar ook als dat niet is geeft ie waarschijnlijk een bronconflict. Daar moet je dan eigenschappen van doen en het laatste tabblad kiezen. En dan de auto configuratie uitvinken en de broninstellingen handmatig inkloppen, de irq's kun je waarschijnlijk niet veranderen maar die andere instellingen wel.
Probeer maar eens, ik kwam er pas achter toen ik begon met office installeren.
HUH? GEEN CDROM?

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt
Bedankt! Ik heb het inmiddels toegevoegd.Freak_NL schreef op 02 oktober 2002 @ 20:00:
...
De www.biosign.nl/medion site was erg handig daarvoor. tnxMisschien kan de maker van de site toevoegen dat het flashprogrammaatje zonder te autodetecten het goede IDE-kanaal pakt als je hem zo aanroept:
code:
1 QFSBW081 3 /F<naam firmware.bin>
De CDRW/DVD drive is master op de tweede IDE bus. Vandaar de 3. Bij mij en ik vermoed alle Medion MD 9783 laptops, zo dus:
code:
1 QFSBW081 3 /FEE02.BIN
Verder nog een tip voor alternatieve DVD/DivX software: Zoom player (http://www.inmatrix.com/files/zoomplayer_download.shtml). Loste mijn probleem op met de ondertiteling bij sommige regio 1 DVD's. Kost overigens niks.
Tooltje dat de videobios kan switchen tussen LCD en TV weergave heet "atitvout" en is te vinden op VersVlees.
1
2
3
4
5
| # atitvout -f t // zet de TV uitgang aan, LCD en CRT uit. # atitvout -f l // zet de LCD aan, TV en CRT uit. // om onder Linux de TV-out te gebruiken moet de TV aangesloten zijn tijdens het booten. |
..ben ik dan echt de enige tweaker die Linux op z'n Medion heeft?
Sja... ik wil naast Linux toch ook nog wel Windows hebben, en ik vind 20GB daarvoor toch wel iets aan de krappe kant!Freak_NL schreef op 03 oktober 2002 @ 19:41:
Anoniem: 33455
nee, heb Mandrake 9 draaien, en wacht momenteel tot Redhat 8.0 binnen is... maar ik heb er ook Xp bij draaien. Helaas is Linux nog laaaaaaang niet geschikt om als windows vervanger te dienen!Freak_NL schreef op 03 oktober 2002 @ 19:41:
TV-out werkt nu ook onder Linux(ja ik WEET dat ik de enige ben in deze thread die alleen maar linux op z'n Medion draait..
)
Tooltje dat de videobios kan switchen tussen LCD en TV weergave heet "atitvout" en is te vinden op VersVlees.
code:
1 2 3 4 5 # atitvout -f t // zet de TV uitgang aan, LCD en CRT uit. # atitvout -f l // zet de LCD aan, TV en CRT uit. // om onder Linux de TV-out te gebruiken moet de TV aangesloten zijn tijdens het booten.
Kewl trouwens dat je die tv-out onder linux aan de gang hebt, ga het meteen ook ff proberen!
Dat is heel subjectief hoorHelaas is Linux nog laaaaaaang niet geschikt om als windows vervanger te dienen!
Je moet atitvout wel als root gebruiken, hij spreekt de VESA bios van je kaart direct aan. Verder zie je gewoon je desktop op TV
volgens de andere draad heb ik SuSe 8.0 draaien....Freak_NL schreef op 03 oktober 2002 @ 19:41:
nog geen tv-out geprobeerd...
Ik ga vanavond FreeBSD 4.6.2 installeren. Als het tegen valt ga ik ook linux installerenFreak_NL schreef op 03 oktober 2002 @ 19:41:
[...]ben ik dan echt de enige tweaker die Linux op z'n Medion heeft?
Everything is better with Bluetooth
Op de laptop zou "Tiscali: volledig geïnstalleerde internettoegang" geinstalleerd zijn. Echter ik heb Compuserv.
Hebben meer mensen hier last van? Zijn er mensen die Tiscali hebben?
Everything is better with Bluetooth
Anoniem: 56546
Lijkt me niet zo fijn: betaal ik gvd zo duur voor een laptop en dan is al na 3 maanden kapot.
Anoniem: 1572
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| # lspci 00:00.0 Host bridge: Intel Corp. 82845 845 (Brookdale) Chipset Host Bridge (rev 04) 00:01.0 PCI bridge: Intel Corp. 82845 845 (Brookdale) Chipset AGP Bridge (rev 04) 00:1e.0 PCI bridge: Intel Corp. 82820 820 (Camino 2) Chipset PCI (rev 05) 00:1f.0 ISA bridge: Intel Corp. 82820 820 (Camino 2) Chipset ISA Bridge (ICH2) (rev 05) 00:1f.1 IDE interface: Intel Corp. 82820 820 (Camino 2) Chipset IDE U100 (rev 05) 00:1f.2 USB Controller: Intel Corp. 82820 820 (Camino 2) Chipset USB (Hub A) (rev 05) 00:1f.3 SMBus: Intel Corp. 82820 820 (Camino 2) Chipset SMBus (rev 05) 00:1f.4 USB Controller: Intel Corp. 82820 820 (Camino 2) Chipset USB (Hub B) (rev 05) 00:1f.5 Multimedia audio controller: Intel Corp. 82820 820 (Camino 2) Chipset AC'97 Audio Controller (rev 05) 01:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc Radeon Mobility M6 LY 02:03.0 FireWire (IEEE 1394): Texas Instruments: Unknown device 8026 02:05.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8139 (rev 10) 02:07.0 Communication controller: Ambient Technologies Inc: Unknown device 4000 (rev 02) 02:09.0 CardBus bridge: Texas Instruments: Unknown device ac55 (rev 01) 02:09.1 CardBus bridge: Texas Instruments: Unknown device ac55 (rev 01) |
Als je de ALSA modules gebruikt moet je snd-intel8x0 hebben, de OSS modulenaam zal ook iets in die richting heten.
Dual monitor is vrij makkelijk, als iemand mijn XF86Config file wil zien geef dan even een schreeuw.
Zit dit berichtje te schrijven op "mijn" gloednieuwe Asus L3800
Medion verkocht tegen aankoopsprijs.
Problemen hiero??? No way!!
Alles draait als een trein onder W98se.
Kostte 600 euro meer...
Ben je dan nog goed bezig???
Laatste berichtje dus in de medion-topics
Bedankt voor het meedenken...
Veel succes allemaal!
Guo...> SUCCES!
Anoniem: 27902
Mogen we ook weten waarom je de Medion hebt verkocht?Anoniem: 66314 schreef op 04 oktober 2002 @ 20:21:
Yebbedebbedooooo!!!
Zit dit berichtje te schrijven op "mijn" gloednieuwe Asus L3800
Medion verkocht tegen aankoopsprijs.
Weet iemand al wanneer de volgende partij laptops worden verkocht bij de Aldi? Ik heb gelezen dat het ergens in november weer is, maar wanneer precies?
Natuurlijk Josjojo mag je dat weten! Heb ik in deze en de ander mediontopic al verteld.Anoniem: 27902 schreef op 05 oktober 2002 @ 08:11:
[...]
Mogen we ook weten waarom je de Medion hebt verkocht?
Maar goed,
Onder Win98 of ME zijn er geen drivers beschikbar voor de grafsche kaart
Ook doet de intelchipset moeilijk. De ultra ata storagecontroller krijgt een bronconflict met iets onbekends waardoor het dvdcdrrw-station
Dagen zoeken & vloeken leverde niks op, en ik moest ermee aan het werk en de mogelijkheid om nieuw te verkopen werd naarmate de tijd verstreek kleiner natuurlijk.
vandaar...
Ik denk ook niet dat ik de helpdesk hoef te bellen om te vragen hoe ik IEEE1394 installeer onder Linux
Heb je de oplossing al gevonden ik zit namelijk met het zelfde probleem.HansH schreef op 29 september 2002 @ 23:03:
Ik heb win2k met alle updates erop staan maar bij mij werkt Standby nog steeds niet. Ik kan hem wel op standby zetten, ledje gaat mooi branden maar zodra ik op de power button druk dan lijkt het in eerste instantie dat hij op start maar 2 seconden later dan brandt de power led maar voor de rest gebeurt er niets.
Zijn er hier mensen met win2k waar standby wel goed werkt?
Weet je nog die keer samen in de trein. Ik stak me kont uit het raam en jij je hoofd. En iedereen dacht dat we een tweeling waren.
Nope, nog heb nog steeds dat standby niet werkt.NL1PSR schreef op 06 oktober 2002 @ 17:05:
[...]
Heb je de oplossing al gevonden ik zit namelijk met het zelfde probleem.
Persoonlijk vind ik het een niet zo erg probleem maar zo nu en dan is het wel eens makkelijk om de laptop standby te zetten.
Zijn er nog meer mensen die windows 2000 draaien en het standby probleem ook hebben?
Anoniem: 56546
Vandaag contact gehad met de helpdesk. Daar kreeg ik te horen dat er heel wat problemen zijn met de laptops die in mei zijn verkocht. De moederborden gaan kapot na een tijdje. Momenteel is er een wachtrij van een maand om het gerepareerd te krijgen, omdat er zoveel moederborden vervangen moeten worden.
Betaal je 1849e voor zo'n laptop en dan krijg je dit, dat belooft niet veel goeds voor de toekomst.
alle andere burnsoftware die ik heb geprobeerd (nero, fireburner) vindt hem wel
Das fijn...Anoniem: 56546 schreef op 09 oktober 2002 @ 11:56:
Update ellende Medion laptop:
Vandaag contact gehad met de helpdesk. Daar kreeg ik te horen dat er heel wat problemen zijn met de laptops die in mei zijn verkocht. De moederborden gaan kapot na een tijdje. Momenteel is er een wachtrij van een maand om het gerepareerd te krijgen, omdat er zoveel moederborden vervangen moeten worden.
Betaal je 1849e voor zo'n laptop en dan krijg je dit, dat belooft niet veel goeds voor de toekomst.
Nog even een vraagje. Heeft er al iemand zijn 3d kaart (ATI Mobility Radeon m6-p) overklokt? Ik heb dit gedaan met de Radeon Clocking Utility 1.08 die bij de Plutonium drivers zat(die echt een grote verbetering zijn trouwens, bedankt!); zo’n 20 MHz overklokt. Is dit erg gevaarlijk??
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
Ik wil niet zeuren hoor, maar hoe belangrijk zijn die 3dMark punten? Draaien je games soepel zonder te overklokken? Waarom zou je dan overklokken met het risico de boel te laten smelten?jelbo schreef op 11 oktober 2002 @ 09:58:
Wat zijn precies artifacts? Gewoon rare dingetjes die je normaal niet ziet of zo? Ik ben namelijk wel bang dat mijn 3d kaart te warm wordt in combinatie met die Pentium 4 die steeds moet worden afgekoeld. Maar de performance increase (kan het even niet in Nederlands zeggen) is wel groot met overklokken. Bij 20 MHz sneller kreeg ik in 3dMark2001 SE ineens +- 2500 in plaats van 2100 zonder overklokken.
Als je games niet soepel draaien, sja dan moet je er even goed over nadenken!
Maar ik zou het zelf niet doen, het is al vrij warm in dat ding, veel warmer moet het volgens mij niet worden.
En je garantieVincentB schreef op 11 oktober 2002 @ 10:14:
[...]
Ik wil niet zeuren hoor, maar hoe belangrijk zijn die 3dMark punten? Draaien je games soepel zonder te overklokken? Waarom zou je dan overklokken met het risico de boel te laten smelten?
Als je games niet soepel draaien, sja dan moet je er even goed over nadenken!
Maar ik zou het zelf niet doen, het is al vrij warm in dat ding, veel warmer moet het volgens mij niet worden.
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Mwah, zouden ze kunnen zien dat je softwarematig de boel hebt geoverklokt? (lekker werkwoord)
Anoniem: 27902
- Het toetsenbord heeft een 'azerty' indeling.
- Het is te ver weg; ik woon in Noord Nederland.
Ik wacht liever tot deze nootboeks in de Nederlandse Aldi's komen. Het is iig een goede aanduiding van wat er straks in de Nederlandse Aldi's te koop is.
MM: 2,4ghz
Aldi: 2,53ghz
MM: Radeon 9000
Aldi: GF4 440go
MM: composite tv-out
Aldi: ?
Nou kan die processor me niet zo veel schelen, maar die videokaart en tvout wel. Wat is nou beter? En die max resolutie valt een beetje tegen op een een 15" tft, slechts xga!
€1899,- als ik me niet vergis.....Stinger_Ventura schreef op 13 oktober 2002 @ 18:04:
Wat kost die bij de MM dan?
enneh, nieuwe laptops komen vaak rond kerst.. dan wordt het weer lekker druk 's ochtens bij de aldi
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Voorlopig heb ik iets anders om me druk om te maken; Mijn TV-Out. Is er al iemand die zijn TV-Out werkend heeft gehad op zijn TV? Het lukt me namelijk niet... Ik heb een Svideo naar Composit kabel lopen naar een scart blok, Dat scart blok gaat weer in de scart aansluiting van me TV. Maar ik krijg hem niet aan de praat. Heb mijn ATI settings zo staan dat hij weet dat hij ook TV-OUT moet gebruiken... misschien iemand die me kan helpen ?
Alvast bedankt !
Yup, maar kan niet tot een oplossing komen. Misschien weet hier iemand ietsHeb je TV-Out Faq al bekeken ?
Is namelijk niet zo ingewikkeld, je moet het alleen even zien.
Anoniem: 52267
stekker was brak die er bij zat
andere stekker geprobeerd en ja hoor het werkt (maar het was zwart wit)
weer een andere stekker en ja hoor een beeld daar zeg je u tegen.
het loopt hier nu als een tiet
ik kan zowel s-video als scart
Iets dat beige is (tegels bv ) is dan fel wit, en je kan de contouren niet eens meer zien.
Gehad op Aristona breedbeeld en Philips TV.
Met SCART aansluiten en met die stekkertjes.
Alvast bedankt,
Anoniem: 52267
ik heb zolang zitten te prutsen en het werd maar niet beter,tot een vriend met de oplossing kwam om een andere stekker te testen.
en toen werkte het goed(na 2 stekkers).
je kunt aan de buitenkant niet zien of i brak is(die van mijn was nieuw en hij was kapot).
Ik heb daar gisteren iets over TV-out opgezet (bijdrage van jvhaarst). Misschien heb je er wat aan.
Waar ik benieuwd naar ben is welk geheugen allemaal geslikt wordt door de medion 9873 en waar ik het kan kopen.
Onlangs heb ik bij shop.tweakers.net geheugen voor de laptop gekocht (dane electric), maar daar sloeg de laptop constant van vast (als ie moest samenwerken met het originele Siemens geheugen, alleen werkte het wel prima). Ik heb mijn geld gewoon teruggekregen (die jongens leveren echt superservice) nadat we eerst een nieuw reepje geheugen hadden geprobeerd.
Op de pricewatch zie ik nog wel een ander reepje (van Kingston) worden aangeboden, maar krijg ik daar niet dezelfde problemen mee?
[ Voor 0% gewijzigd door LaitSolaire op 30-10-2002 12:59 . Reden: typo ]
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Ik heb er dan ook echt geen enkel probleem mee!
Kan dit een beetje fatsoenlijk gedaan worden bij de meeste laptops?TRAXION schreef op 15 september 2002 @ 18:27:
Ermm... mischien een rare voor het duitse toetsenbord probleem
Knopjes lospeuteren en in gewone opstelling plaatsen en dan land instelling op eng zetten ??
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
MBM geeft geen sjoege.
Beetje raar verhaal, hij staat nu niet op de website of in de gewone folder, maar bij de Aldi in Delft hangen posters op en ze hadden nog een aantal exemplaren. Het is verder precies dezelfde als die van mei en september.
Geheugen is trouwens uitbreidbaar tot max 512, dus er zal wel 1x 256 inzitten en nog 1x 256 bij kunnen. Maar ik ga hem niet voor je openschroeven, dat mag je zelf doen.
PS: Voor alle mensen die hem in Duitsland wilden halen: Ik werk al bijna 3 jaar op een duits keyboard en als je blind kunt tikken heb je nergens last van. Het is natuurlijk wel handig als je ook alle symbolen blind kent, maar dat leer je snel genoeg!
Dit topic is gesloten.