DivX > VCD > DVD speler

Pagina: 1
Acties:

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:10
Ik wil graag een gedownloade DivX als VCD branden zodat ik hem in de dvdspeler bij de tv kan afspelen. Ik heb met tmpgenc een divxje geconverteerd naar pal vcd (mpeg) maar de kwaliteit laat te wensen over. daarbij kan er maar 60/70 minuten op 1 cd, dus heb ik er 2 nodig, terwijl de DivX een beter kwaliteit heeft (zowel audio als video) en ook nog eens qua grootte kleiner is ook. doe ik iets fout of kan het niet anders?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:22

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Het kán anders: namelijk je film naar SVCD omzetten ipv VCD, veel DVD spelers spelen dit ook af. SVCD ligt qua kwaliteit meer tegen DVD /DivX aan omdat het mpeg2 ipv mpeg1 is maar vereist meer ruimte (+/- 40 min op 1 cd).

Dat een hele DivX-film van goede kwaliteit op één cd past komt gewoon door de krachtige compressiealgoritmes van DivX. Het is dus simpelweg *niet* mogelijk om een complete film met goede kwaliteit op 1 (s)vcd te krijgen.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Nee je doet niks fout. Het is gewoon zo. Als je naar de releses kijkt, zie je ook dat heel veel divx 1-2 cd's zijn, en vcd's 2-3. Niks aan te doen. Misschien is tv-out een optie? Of je kan natuurlijk wachten tot de MPEG4 kaartje van Hollywood (dacht ik), en die dan met een aangepaste firmware gebruiken voor je divx needs :)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wat je doet is goed. Een gemiddelde film op DivX neemt op VCD meestal 2 cd's in beslag. De kwaliteit kan wat omlaag gaan omdat VCD slechts de helft van de pixels is (352x288 ofzo). Ik doe het meestal naar SVCD, dan is de kwaliteit een stuk hoger. Kost je met wat passen en meten ook 2 CD's.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:14
De kwaliteit van een vcd is idd iets lager, en de omvang van een bestand wordt meestal groter bij een vcd. Op een vcd past namelijk geen hele film. Het is dus logisch dat je twee cd-tjes nodig hebt. Je zou eens kunnnen proberen of je met wat andere instellingen een betere kwaliteit krijgt. Je zou ook eens s-vcd kunnen proberen, maar dan past er maar een half uurtje video op een cd-tje. De kwaliteit is dan wel veel hoger.

• Brent
ok, thx voor de replies. ik zal eens SVCD proberen.
btw, kan ik ook gewoon ntsc branden en op mijn dvd speler afspelen? het is een Sony DVP-NS 300 (postbank geval).

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ik zie dat je een Radeon8500Le hebt, kan je daar van niet de tv-out gebruiken dan? Scheelt je scheelt je veeel tijd!

• Brent
Op zondag 19 mei 2002 17:05 schreef O.D.Smolik het volgende:
Ik zie dat je een Radeon8500Le hebt, kan je daar van niet de tv-out gebruiken dan? Scheelt je scheelt je veeel tijd!
zou kunnen, maar de computer staat boven en de TV beneden. dan moet ik eerst weer kabels gaan trekken, en daar heb ik niet zo'n zin in.

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

uVo494

................

Op zondag 19 mei 2002 17:03 schreef Breepee het volgende:
btw, kan ik ook gewoon ntsc branden en op mijn dvd speler afspelen? het is een Sony DVP-NS 300 (postbank geval).
Als ik mij niet vergis speelt de ns300 van sony toch helemaal geen gebrande cd's? :?

• Brent
Op zondag 19 mei 2002 19:29 schreef uVo het volgende:

[..]

Als ik mij niet vergis speelt de ns300 van sony toch helemaal geen gebrande cd's? :?
met een beetje geluk wel.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Op zondag 19 mei 2002 17:09 schreef Breepee het volgende:

[..]

zou kunnen, maar de computer staat boven en de TV beneden. dan moet ik eerst weer kabels gaan trekken, en daar heb ik niet zo'n zin in.
Kun je ook draadloos doen, met de marmitek gigavideo 30, heb er toevallig een liggen voor €85, kwaliteit hoog en het geluid wordt ook perfect doorgegeven, ik kan zelf het verschil niet zien tussen een directe verbinding met mn tv en zo'n draadloze verbinding, kan over 50 meter en gaat door muren en plafonds
Op zondag 19 mei 2002 17:03 schreef Breepee het volgende:
Volgens mij kun je geen svcd afspelen op sony dvd-spelers, maar is er wel een manier om het toch voor elkaar te krijgen. Volgens mij moet je bij nero een VCD aanmaken en er toch een mpeg 2 bestand in zetten, dan werkt het wel heb ik begrepen. Ik zag laatst ergens een guide, maar weet niet meer waar, heb zelf geen sony, heb het alleen maar gelezen

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Op zondag 19 mei 2002 20:30 schreef arjandijk het volgende:

Kun je ook draadloos doen, met de marmitek gigavideo 30, heb er toevallig een liggen voor €85, kwaliteit hoog en het geluid wordt ook perfect doorgegeven, ik kan zelf het verschil niet zien tussen een directe verbinding met mn tv en zo'n draadloze verbinding, kan over 50 meter en gaat door muren en plafonds
vertel hier eens wat meer van. Klinkt interessant. Heb er nog nooit/niet van gehoord. Past dat ook op mijn systeem? zie sign.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
sorry, beetje late reactie

Past op elk systeem met een tv-out, jij hebt er niet bij staan of je tv-out hebt

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-01 16:11
Op zondag 19 mei 2002 23:03 schreef Fireman het volgende:

[..]

vertel hier eens wat meer van. Klinkt interessant. Heb er nog nooit/niet van gehoord. Past dat ook op mijn systeem? zie sign.
Product informatie:

http://www.marmitek.nl/nl_site/base_nl/product.asp?taal=1&subgroep=19

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Op dinsdag 21 mei 2002 08:05 schreef arjandijk het volgende:
sorry, beetje late reactie

Past op elk systeem met een tv-out, jij hebt er niet bij staan of je tv-out hebt
Heb helaas geen TV out :( heb een Radeon 32 DDR alleen VGA out

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Pagina: 1